Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا شاملو در روند بازدید از سایت اسکان عشایر چاه پهن در شهرستان فسا بر لزوم  ساماندهی معابر این منطقه و افزایش سهم ساکنان از مواهب توسعه تاکید کرد و افزود: یکجانشینی و تهیه طرح‌های اسکان برای عشایر ارائه خدمت رسانی مناسب و مطلوب به آنان را آسان‌تر خواهد کرد.

به نقل از بنیاد مسکن فارس، او ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم دسترسی به راههای ارتباطی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات رسانی مناسب به عشایر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند از این رو بحث اسکان عشایر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاملو با بیان اینکه بنیاد مسکن در مناطق مختلف زمینه اسکان عشایر را فراهم کرده است، گفت: معمولا بحث اسکان عشایر داوطلبانه انجام می‌شود و اجرای طرح‌های اسکان توانسته بسیاری از مشکلات محرومیت را از این مناطق بزداید.

محمد انصاری جابری، مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا نیز در این بازدید، با تشریح اقدامات انجام شده برای سایت اسکان چاه پهن  گفت: طرح اسکان عشایر ایل عرب خمسه شجاعی شیری در شهرستان فسا و در روستای چاه پهن کلید خورده و  بعد از تصویب طرح از سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی اسکان  در این روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

او اضافه کرد: شش هکتار زمین در این منطقه تفکیک شده و  حدود ۲۲ هزار متر مربع از معابرآن  تسطیح شده است; در فاز اول ۲۵ واحد مسکونی  در این روستا در حال ساخت است و در مرحله دوم ۳۰ پرونده اسکان برای متقضایان  تشکیل شده که بزودی اراضی به آنان واگذار می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن فسا از برخی مشکلات حقوقی در اسکان و واگذاری اراضی در این روستا سخن گفت و افزود: نزدیکی چاه پهن به حریم شهری از جمله این مشکلات بوده  که با کمک بخشداری و فرمانداری و نماینده مجلس، مشکلات حقوقی تا حدودی رفع شده است و بزودی یک روستای مقاوم سازی شده در اینجا ایجاد می‌شود.

او گفت: ۳۰ میلیون تومان کمک رایگان و تسهیلات کم بهره به هر یک از متقاضیان پرداخت شده است، این روستا برای شکل گیری و توسعه فعالیت‌های عمرانی بیشتر نیاز دارد که همه سازمان‌های مسئول باید به میدان بیایند.مسیر باغ‌های شهری از کنار این روستا می گذرد و باغ‌ها از چاه پهن ورودی دارند و نیاز است ورودی باغ‌ها و روستا آسفالت شود و توسعه یابد تا ساکنین چاه پهن با آسایش و رغبت و تمایل بیشتری در روستا ماندگار شوند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا اظهار کرد: تا قبل از شکل گیری روستای چاه پهن عشایر این منطقه در کومه‌ها و آلونک‌هایی بسیار نا مناسب زندگی می‌کردند که از خدمات روستایی، آب و برق بی بهره بود.دام‌های عشایر در وضعیتی بسیار بد زیست می کردند و هر جایی می‌نگریستیم غبار محرومیت بر چهره منطقه نشسته بود.

انصاری جابری ادامه داد: خشکسالی و نبود معیشت بر اقتصاد عشایری تاثیر گذاشته است.حتی وام‌های رایگان ۳۰ میلیون تومانی و تسهیلات کم بهره هم نتوانسته است واحدهای مسکونی نیمه ساخته را در چاه پهن به اتمام برساند تا سرپناهی برای عشایر خمسه تامین شود، از این رو می‌طلبد مسئولان استانی با ایجاد تمهیداتی سقف وام‌های عشایری را افزایش دهند و اعتبارات بیشاری در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا بتوان حداقل‌های یک سرپناه را برای ساکنان چاه پهن تامین کرد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر فارس محرومیت زدایی شهرستان فسا اسکان عشایر خدمات رسانی طرح های اسکان عشایر معاون بنیاد مسکن کشور شهرستان فسا اسکان عشایر بنیاد مسکن چاه پهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟