Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:41:28 GMT

با استقلال تایوان حتی به قیمت جنگیدن مقابله خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۲۱۳

با استقلال تایوان حتی به قیمت جنگیدن مقابله خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور در برابر تلاش برای جدا کردن تایوان از چین و دستیابی به استقلال جزیره به هر قیمتی، حتی به قیمت جنگ، مقاومت خواهد کرد.

کیان در این باره گفت: «وی فنگ» وزیر دفاع تاکید کرد که اگر کسی جرأت کند تایوان را جدا کند، ارتش چین مطمئنا آماده جنگ خواهد بود و در مقابل هر گونه طرحی برای جدا کردن تایوان یا دستیابی اش به استقلال خواهد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد که ارتش آزادی بخش خلق چین قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دفاع می کند.

اشاره سخنگوی وزارت دفاع چین به اظهارات وزیر دفاع این کشور در پی دیدار امروز جمعه فنگ با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور است.

وزیر دفاع چین با اشاره به مسئله فروش تسلیحات آمریکایی به جزیره تایوان و تحریک جدایی طلبان در این جزیره گفته بود: دولت و ارتش چین با قاطعیت با هرگونه تلاش برای دستیابی به استقلال تایوان مقابله کرده و همچنین قاطعانه از اتحاد مجدد سرزمین مادری دفاع خواهند کرد.

وی ادامه داده بود: اخیرا آمریکا اعلام کرده است که مجددا به تایوان تسلیحات می فروشد که این امر به حاکمیت و منافع امنیتی چین آسیب جدی وارد کرده و پکن به شدت مخالف آن است و شدیدا آن را محکوم می کند.

فنگ تاکید کرد که تایوان، تایوان چینی است و اصل چین واحد به نوبه خود شالوده سیاسی روابط آمریکا و چین است. نمی توان از تایوان برای کنترل چین استفاده کرد.

پیشتر رسانه ها اعلام کردند که وزرای دفاع چین و آمریکا امروز با یکدیگر دیدار کرده اند. این دو پیشتر در ماه آوریل به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

واشنگتن در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» خود سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد. همچنین حضور گسترده نظامی در آب های منطقه، ایجاد ائتلاف های نظامی با کشورهای هم پیمان خود و همکاری های نظامی و ارسال تسلیحات به تایوان از دیگر اقدامات آمریکا است.

پکن بارها نسبت به این اقدامات تحریک آمیز واشنگتن هشدار داده و از آمریکا خواسته است تا حاکمیت چین را به رسمیت بشناسد و در امور داخلی پکن دخالت نکند.

کد خبر 5510948 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین پکن تایوان ایالات متحده امریکا لوید آستین رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه ایران عراق فلسطین جنگ اوکراین لبنان حمله روسیه به اوکراین مسکو سوریه آژانس بین المللی انرژی اتمی آخرین اخبار اوکراین دفاع چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد