Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@07:20:10 GMT

جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه اقدام کند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۸۰۱۳

جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه اقدام کند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سفیر کشورمان در سازمان ملل اقدام موثر جامعه جهانی برای پایان دادن به تحریم‌های یکجانبه‌ی غیرقانونی را خواستار شد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی، طی سخنانی در نشست مجمع عمومی ذیل آیتم «HIV/AIDS» گفت: همانگونه که در گزارش دبیرکل سازمان ملل باعنوان رفع نابرابری‌ها برای پایان بخشیدن به همه گیری «ایدز» تاکید شده، تلاش‌های مربوط به ریشه‌کنی این بیماری تا سال ۲۰۳۰، از برنامه‌ی زمانبندی شده عقب است؛ لذا کشور‌های عضو باید برای رفع چالش‌هایی که منجر به وقفه در نیل به این هدف می‌شوند، اقدامات موثر و جدی اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا ارشادی افزود: جهان در حال حاضر نه تنها با همه گیری HIV مواجه است، بلکه درعین حال باید با عواقب و پیامد‌های ناشی از همه گیری کرونا نیز دست و پنجه نرم کند و ما شاهدیم که در چنین شرایط ناگواری، جامعه جهانی برای رفع موانع دسترسی برابر به خدمات بهداشتی و درمانی با مشکل روبروست.

زهرا ارشادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاورد‌های کشورمان در مقابله با HIV اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشور‌هایی در آسیاست که دستاورد‌های قابل توجهی در کنترل و درمان «اچ. آی. وی» (ایدز) داشته است. ایران همچنین جزو کشورهاییست که دسترسی امن به نیاز‌های بهداشتی و درمان‌های تخصصی افراد مبتلا به ایدز را به طور رایگان فراهم کرده است. ریشه‌کنی انتقال ایدز از مادر به فرزند، جزو اولویت‌های مهم ایران بوده و برنامه‌ی مشترک ایدز سازمان ملل می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند».

ارشادی افزود: همانگونه که در سومین توصیه‌ی گزارش دبیرکل تاکید شده، لازم است جدیدترین دارو‌ها و آخرین فناوری‌های بهداشتی و درمانی مربوط به پیشگیری و درمان اچ. آی. وی به سرعت در دسترس کشور‌های درحال توسعه قرار بگیرند و لذا با عنایت به این تاکید، ضرورت دارد همه‌ی موانع فراروی چنین دسترسی، حذف شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه اقدامات یکجانبه قهرآمیز ازجمله تحریم‌های یکجانبه‌ی اقتصادی، مالی و بانکی تحمیل شده بر ایران به طور جدی حق دسترسی به بهداشت و درمان ایرانیان را نقض کرده و به ویژه افرادی که با مشکلات ناشی از ابتلا به اچ. آی. وی مواجهند، از این وضعیت مستقیما رنج می‌برند. تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و ناعادلانه، کانال‌های معمول همکاری‌های بین‌المللی را مسدود نموده و منبع نگرانی‌هایی است که تلاش‌های ایران برای مقابله برعلیه این بیماری‌ها را تحت تاثیر منفی قرار داده و علاوه بر آن، دسترسی به موقع و موثر به تشخیص، دارو، درمان، تجهیزات پزشکی و فناوری‌های لازم برای ارائه‌ی جامع خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه درخصوص افراد مبتلا به ایدز را به شدت محدود کرده است.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پایان افزود: ایران ضمن محکوم نمودن اینگونه اقدامات غیرقانونی و ناعادلانه و چنین سیاست‌ها و رویکرد‌های نامشروع که بخش‌های بهداشت و درمان کشور‌ها را تحت تاثیر قرار داده و خدمات رسانی به بیماران، ازجمله مبتلایان به اچ. آی. وی را با مانع و وقفه روبرو می‌کند، از اعضای جامعه جهانی می‌خواهد اقدامات موثر، فوری و عملی خود را درجهت رفع تحریم‌های غیرقانونی یادشده بکار گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام دهه کرامت زهرا ارشادی نماینده ایران سازمان ملل تحریم ها خدمات بهداشتی متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام دهه کرامت بهداشتی و درمان جامعه جهانی سازمان ملل کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 

محمد ابراهیم پارسانژاد، فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین  برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود. 

او افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد ، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای انها به صد درصد می رسد. 

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارود می توانند در فرایند درمان قرار گیرند تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند . طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده میکنند بچه دار می شوند . 

او تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که آقا دچار مشکل بود٬ به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ  بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان کردند . 

او خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست محترم دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱  اردیبهشت در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.

پارسانژاد با ابراز تاسف از این که این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان های مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد : ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم با تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آن ها توضیح دهیم .  آن ها هم با بزرگواری پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹  اردیبهشت در خدمت آن ها باشیم.

گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود