Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@02:45:42 GMT

کوثری: خواهیم دید خود آمریکا از این قطعنامه ضرر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۸۰۶۳

کوثری: خواهیم دید خود آمریکا از این قطعنامه ضرر می‌کند

گروه سیاسی فردا: اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه ای علیه برنامه هسته ای ایران در شورای حکام با واکنش تهران مواجه و فعالیت 2 دوربین آژانس متوقف شد.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره آینده برجام گفت: آمریکایی‌ها همیشه خباثت خود را نشان می‌دهند، آنها فکر می کنند با گرفتن قطعنامه از شورای حکام می توانند ایران را تحت فشار بگذارند و مسائل را به نفع خودشان کنند، در صورتی که چون شناخت ندارند بزرگترین اشتباه را مرتکب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای تعهدات برجامی ایران افزود: ما به تعهدات خود در برجام عمل کردیم ولی آمریکایی ها به جای عمل به تعهدات شان، پشت سر هم ایران را تحریم کردند با این تصور که ما بر اثر مشکلات عدیده ناشی از تحریم ها کم می آوریم. در همین مدت آمریکایی ها به چشم خود دیدند که ما چقدر با مدیریت، دقت و ظرافت خاصی از این مرحله رد شدیم.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: قرار بود دو طرف به تعهدات برجامی خود عمل کنند، ایران این کار را انجام داد و نوبت آمریکایی ها بود که به تعهدات شان عمل کنند ولی آنها دوباره شیطنت کردند و حالا می خواهند به شکلی دوباره ما را بیشتر تحت فشار قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز دولت و ملت ایران کاملا توجیه‌اند و این دفعه طوری نیست که مثل دفعه قبل ما دست بسته باشیم. ما اقدامات خود را دنبال کردیم و غنی سازی اورانیوم را ادامه دادیم، بعد پذیرفتیم آژانس بیاید و نظارت کند اما مشخص شد آمریکایی ها نمی خواهند در جهت انجام تعهدات شان اقدامی کنند و صرفا قصد وقت کشی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: این دولت همیشه اعلام کرده که وابسته و منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست، ما مذاکره را دیگر برای مذاکره نمی خواهیم بلکه مذاکره را برای کسب نتیجه می خواهیم. اگر مذاکرات نتیجه داد، ما نیز در همان قالب مسائل را دنبال می کنیم اما اگر مذاکرات نتیجه نداد هیچ نگرانی نداریم.

کوثری افزود: آمریکایی ها با این قطعنامه می خواستند ما را بترسانند، در صورتی که ته و آخر این قطعنامه نتیجه ای برای آمریکایی ها ندارد چون ما اقدامات خودمان را انجام می دهیم نمونه اش هم توقف 2 دوربین نظارتی آژانس بود. قطعا خود آنها در این مرحله ضرر خواهند کرد و در آینده این را در عمل خواهیم دید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: اورانیوم برنامه هسته ای ایران دوربین نظارتی مردم تهران در مجلس مشکلات آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیروزی بدون جنگ
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌