Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگامی که آنتی بیوتیک به عنوان یک باند استفاده می‌شود، هیدروژل می‌تواند دارو را در صورت درخواست ، زمانی که عفونت شروع به ایجاد می‌کند، ارائه دهد.

استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها یکی از عوامل کلیدی مقاومت دارویی در باکتری‌ها است. ارائه مقدار مناسب در زمان مناسب می‌تواند به کاهش سرعت آن کمک کند، اما تصمیم در مورد آن می‌تواند دشوار باشد؛ بنابراین برای مطالعه جدید، محققان براون ماده هوشمندی ساختند که تنها زمانی که باکتری را شناسایی کند، محموله دارویی خود را آزاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیدروژل از شبکه‌ای از پلیمر‌ها تشکیل شده است که می‌تواند محموله‌ای از نانوذرات مانند آنتی‌بیوتیک‌ها را در خود نگه دارد که محکم می‌مانند. با این حال، این ماده به گونه‌ای طراحی شده بود که این پلیمر‌ها هنگام مواجهه با آنزیم‌هایی به نام بتالاکتاماز که توسط بسیاری از باکتری‌های بیماری‌زا تولید می‌شوند، تجزیه شوند؛ که به نوبه خود نانوذرات را آزاد می‌کند.

آنیتا شوکلا، محقق ارشد این مطالعه گفت: نکته جالب این است که بتالاکتاماز‌ها در واقع عامل اصلی مقاومت آنتی‌بیوتیکی هستند، زیرا آنتی‌بیوتیک‌های بتالاکتام را که برخی از رایج‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی ما هستند، از بین می‌برند. اما ما از این مکانیسم دفاعی باکتریایی بهره بردیم و از آن در برابر باکتری‌ها استفاده کرده ایم.

تیم تحقیقاتی، این روش را در ظروف آزمایشگاهی و نمونه‌هایی از پوست خوک با استفاده از نانوذرات فلورسنت آزمایش کردند که می‌توان آن‌ها را هنگام رها شدن به وضوح ردیابی کرد.

مطمئناً، هیدروژل‌ها در پاسخ به باکتری‌هایی که بتالاکتاماز تولید می‌کنند، محموله‌های خود را آزاد کردند، در حالی که دیگر آنزیم‌های باکتریایی ساختار را تخریب نکردند.این مطلب نشان می‌دهد که این تکنیک می‌تواند برای باکتری‌های خاص نسبت به سایرین انتخابی باشد.

شوکلا گفت: ما یک سیستم دارورسانی هوشمند با تحریک باکتری ایجاد کرده‌ایم. فرضیه ما این است که فناوری‌هایی مانند این دارو، که مقدار داروی مورد نیاز برای درمان مؤثر را کاهش می‌دهند، می‌توانند هم عوارض جانبی و هم پتانسیل مقاومت را کاهش دهند.

هیدروژل‌های با رهش کنترل‌شده مشابه به‌عنوان راهی برای مبارزه با سرطان، با آزاد کردن دارو‌های ضد سرطان در پاسخ به اسیدیته و دمای ریزمحیط تومور، آزمایش شده‌اند.

در این مورد، تیم می‌گوید که هیدروژل جدید می‌تواند به عنوان یک پانسمان زخم مورد استفاده قرار گیرد که بلافاصله و به طور موثر آنتی بیوتیک‌ها را هنگامی که عفونت شروع به ظهور می‌کند آزاد می‌کند.

این تحقیق در مجله ACS Applied Materials and Interfaces منتشر شد.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه براون

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتی بیوتیک هوشمند آنتی بیوتیک ها باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها