Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@17:09:44 GMT

شفاف‌سازی عملکرد شهرداری با سامانه «چشم شهروند»

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۸۳۲۳

شفاف‌سازی عملکرد شهرداری با سامانه «چشم شهروند»

شهردار کاشان از فعالیت سامانه چشم شهروند با هدف نظارت شهروندان بر عملکرد شهرداری خبر داد.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از فعال‌سازی سامانه چشم شهروند با هدف نظارت بر عملکرد شهرداری خبر داد و اظهار کرد: رویکرد جدید مدیریت شهری ارتقای سطح کارآمدی شهرداری، افزایش ارائه خدمات به شهروندان، توسعه عدالت اجتماعی، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نظارت بهتر بر عملکرد شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از به‌روزرسانی سیستم بازرسی و نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری با استفاده از تجربیات دیگر شهرداران خبر داد و افزود: تهیه اپلیکیشن چشم شهروند و بارگذاری در بازار می‌تواند به مردم کمک کند تا مستقیماً از عملکردهای مدیریت شهری مطلع شوند.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: سامانه «چشم شهروند» موجب راحتی شهروندان است و از ایجاد تعداد زیادی سامانه که موجب سردرگمی مراجعان می‌شود، جلوگیری می‌کند. سامانه چشم شهروند با سامانه ۱۳۷ ادغام شده و با به‌روزرسانی، سامانه نظارتی نیز اضافه شده است.

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه در سامانه تلفنی ۱۳۷، گزینه بازرسی اضافه و کارشناس مخصوص تعیین شده است، تصریح کرد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۳۷ می‌توانند همزمان با دیگر فعالیت‌ها، شکایت خود را نیز ثبت و پیگیری کنند. سامانه جدید این امکان را به شهروندان می‌دهد تا گزارش‌های تخلف یا شکایت از معاونت‌های مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری را ثبت کنند.

وی گفت: سامانه پیامکی بازرسی و ارزیابی عملکرد با سرشماره ۳۰۰۰۸۳۱۳۷ نیز جهت دریافت گزارش‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

شهردار کاشان با اشاره به عملکرد سامانه «چشم شهروند»، افزود: سامانه «فاش» یا همان «سوت‌زنی» در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد فعال شده که از نظر کاربردی شبیه به سامانه راه‌اندازی شده در شهرداری کاشان یا همان «چشم شهروند» است.

کد خبر 580930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری مدیریت شهری شفاف سازی کاشان شهرهاي ايران پروژه هاي عمراني پروژه های شهری برنامه ریزی شهری شهرداری ها به نفع مردم شفافیت شفافیت مالی طرح شفافیت شفافیت اطلاعات شفافیت و صداقت شفافیت حکمرانی شهری سامانه شفافیت چشم شهروند ثبت شکایت شهرداری رضایت شهروندان طرح سوت زنی سوت زنی فساد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عملکرد شهرداری چشم شهروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر

مدتی است شهروندان شهرستان شهریار از وضعیت نامناسب و فرسودگی روکش آسفالت در برخی از کوچه و خیابان‌ها به ستوه آمده اند. این موضوع علاوه بر اینکه عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده، تردد رانندگان را نیز مختل کرده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویر از آسفالت غیر استاندارد و فرسوده این شهرستان خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

نگرانی ساکنان محله ال خجند اصفهان از فرسودگی و فرورفتگی آسفالت خیابان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است