Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی»روز شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک افزود: اگر ایران از بسیاری مزایا هم محروم باشد اما باید جامعه با قدرت در مسیر علم، دانش و معرفت قله‌ها یکی پس از پس دیگری را طی کند.

وی بیان کرد: ایران به برکت انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی در علم داشته اما نباید متوقف شود و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید در این راستا تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک ادامه داد: مبارزه با غرب در راستای چالش عقل است و باید تلاش شود تا ضریب عقلانیت، ایمانی، ولایی و قرآنی ارتقا یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: سال‌های سال است که بحث هشت درصد رشد اقتصادی مطرح شده که ۲ و نیم درصد آن بابت بهره‌وری است اما تاکنون در عمل اتفاق خاصی در بهره‌وری جامعه رخ نداده است.

وی عنوان کرد: مسئله بهره‌وری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این مهم با برنامه‌ریزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: افزایش حقوق‌ها باید بر اساس افزایش بهره‌وری در جامعه باشد و باید توقعات و انتظارات کاهش یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: افزایش حقوق با افزایش بهره‌وری بسیار خوب است اما زمانی‌که بهره‌وری مورد توجه قرار نگیرد امکان افزایش حقوق‌ها نیست.

وی گفت: افتخار استان مرکزی به مردان بزرگ، اندیشمند و تاریخ‌ساز است و مفاخر این استان باید روز به روز افزایش یابد.

امام جمعه اراک ادامه داد: بحث مهاجرت معکوس از دیگر نکات مهم است که باید با جدیت پیگیری شود تا خدمت نخبگان جامعه به بیگانگان نباشد و در کشور صورت گیرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: موتور حرکت جامعه اسلامی اخلاق و معنویت است و مبارزه با فساد و توجه به عدالت نیز باید با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: کشور با ۱۰ هزار مگاوات کمبود برق و در مقابل  افزایش ۱۰ درصدی مصرف همراه است و نیاز است برای کاهش مصرف، همت جهادی از سوی همگان صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شرایط جامعه سخت است، تحریم‌های روز پنجشنبه آژانس هسته‌ای به طور قطع در جامعه، روابط بین‌الملل و افزایش مشکلات اثرگذار است.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: کشتی جمهوری اسلامی مربوط به همه است و همه داخل آن نشسته‌اند و باید دست به دست هم داد تا از شرایط حساس با توکل بر خدا عبور کنیم.

امام جمعه اراک افزود: در شرایطی که اقتصاد تحولی ندارد و در بهره‌وری اتفاق خاصی رخ نداده نباید انتظار افزایش حقوق داشت.

وی عنوان کرد: در دولت کریمه، اسلام و مسلمانان عزیز هستند و نفاق و اهل آن ذلیل است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: همه باید در راستای آرمان‌های علوی، مهدوی مانند شهید سلیمانی‌ها مجاهدت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: بیش از ۷۷۷ هزار مشترک در این استان وجود دارد که تامین برق این مشترکین از طریق ۱۸ هزار ترانسفورماتور انجام می‌شود.

« محمود محمودی» افزود: ۷۰ درصد برق استان مرکزی در بخش مولد صنعت و کشاورزی و ۳۰ درصد در بخش خانگی، عمومی، تجاری، معابر و سایر بخش‌ها است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با شروع به کار خود، اقدامات ارزشمندی در راستای کاهش ناترازی تولید و مصرف انجام داده که جای تقدیر دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: امسال تمام تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام شده و با وجود خشکسالی‌های شدید، آب پشت خیلی از سدهای بزرگ نگه داشته شده است.

محمودی اظهار داشت: با وجود اینکه مصرف برق در کشور افزایش یافته و شرایط امسال خاص است، اما هیچ قطعی در بخش خانگی رخ نداده و با وجود افزایش ۱۰۰ مگاواتی مصرف برق، همکاری خوبی از سوی صنعت و کشاورزی رخ داده است.

وی گفت: این شرایط در حالی است که پارسال از ۲۷ اردیبهشت‌ماه بیش از ۵۰۰ مورد کلیدزنی در بخش خانگی و تجاری رخ داده بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال، ساعات کاری ادارات از امروز  ( ۲۱ خردادماه ) تا سوم شهریورماه از ۷ صبح تا ۱۳ و نیم ظهر تعیین شده است.

محمودی عنوان کرد: حدود ۲ هزار مشترک استان مرکزی در بخش اداری است که قدرت قراردادی ۵۰ مگاوات است و مشترکین این بخش همه دارای کنتور هوشمند فهام و قابل رویت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سند تحولی دولت به عنوان فصل الخطاب دیدگاه‌های دولت تدوین و اسفندماه امسال ابلاغ شده است.

« نوربخش عسکری» افزود: این سند ۹ فصل، ۳۷ مبحث، ۱۳۴ چالش، ۲۸۶ عامل، ۴۰۱ راهبرد، یک هزار و ۲۴ اقدام دارد.

وی بیان کرد: بر اساس این سند تفکیک دستگاهی نیز صورت گرفته و اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای هر دستگاه مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق این سند تلاش مضاعفی به کار گیرند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اراک استان مرکزی جلسه شورای اداری امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی جلسه شورای اداری امام جمعه اراک آیت الله دری نجف آبادی برق استان مرکزی امام جمعه اراک افزایش حقوق بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گلستان با اشاره به ظلم‌ها و مصائبی که ائمه اطهار (ع) گفت: همه این مصائب به خاطر این بود که امامان معصوم دنبال حاکمیت الهی بودند.

وی گفت: اگر امروز هم استکبار جهانی با ایران و جبهه مقاومت دشمنی دارد به خاطر همین نگاه است، چون جمهوری اسلامی ایران معادلات استکبار را به هم زده و ریاست آنها را نمی‌پذیرد.

خطیب جمعه گلستان با اشاره به سالروز وضع تحریم‌های اقتصادی و خروج آمریکا از برجام گفت: خوی آمریکا خوی استکباری خوی خودخواهی و قدرت طلبی و زور گویی است و جمهوری اسلامی حاضر نیست از ارزش‌های انقلابی و ملی خود حتی یک گام عقب نشینی کند و از تهدیدهای آنان هم نمی‌هراسد و سیاست خارجه خود را بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت قرار داده است.

وی عملیات وعده صادق را در راستای اصول دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: نوع برخورد و مواجهه مقامات اروپایی و آمریکایی با تجمعات به حق دانشجویان معترض به جنایات رژیم منحوس اسرائیل در غزه نشان از پوچ بودن ادعاهای غرب در دفاع از کرامت انسانی و حقوق بشر دارد.

موسوی با تقدیر از معلمان گفت: معلمان، جهادگران عرصه تعلیم و تربیت هستند، نقش معلم در نظام اسلامی نقش ویژه و ممتازی است، معلمی شغل انبیا است و کار انبیا تعلیم و تربیت است. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر بر نقش معاونت پرورشی در جلوگیری از ایجاد، رواج و شیوع آسیب‌های اخلاقی اجتماعی و تربیت نیروی انسانی و تبیین مصالح بنیادی کشور تاکید کردند.

وی گفت: ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم بهانه‌ای است برای تکریم مقام معلم، اما این تکریم باید همیشگی و در تمام عرصه‌ها باشد، جایگاه فرهنگی، اجتماعی، وضعیت معیشتی وشغلی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

خطیب جمعه گلستان با اشاره به پایین بودن سرانه آموزشی در بهارستان، مصوبه سفر ریاست جمهوری در ساخت ۱۰ باب مدرسه را در همین راستا دانسته و گفت: مسئولان مربوطه برای تحقق این مصوبه و تکمیل و راه اندازی مدارس و تجهیز و نوسازی امکانات مورد نیاز برای دانش آموزان تلاش مضاعف کنند.

کد خبر 6095701

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی