Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@11:03:52 GMT

نفتکش یونانی توقیف شده از سوی ایران عازم آمریکا بود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۸۷۵۳

نفتکش یونانی توقیف شده از سوی ایران عازم آمریکا بود

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی ان بی سی به نقل از یک مقام کنونی و یک مقام سابق دولت آمریکا اعلام کرد، در حالی که قیمت بنزین در آمریکا در حال افزایش است، یک نفتکش یونانی که ایران توقیف کرده است حامل ده‌ها هزار گالون نفت به ارزش بیش از یکصد میلیون دلار بود که عازم تگزاس آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان بی سی افزود: اواخر ماه مه، نفتکش پرودنت وارییر از عراق عازم آمریکا بود که ایران آن را در آب‌های بین المللی در خلیج فارس توقیف کرد و به سمت آب‌های سرزمینی خودش هدایت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: ما هیچ توضیحی درباره مقصد نفتکش یا نفت آن نداریم؛ و ما درباره تعامل دیپلماتیک در این خصوص نیز توضیحی نداریم. او افزود واشنگتن اقدام سپاه پاسداران را در توقیف دو نفتکش که پرچم یونان را داشتند، محکوم می‌کند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو هفته پیش، ۲ نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات صورت گرفته در آب‌های خلیج فارس نزدیک عسلویه و بندر لنگه توقیف کرد. اواخر فروردین، یونان هم نفتکش «لانا» با پرچم ایران، را در سواحل خود توقیف کرد و در چند روز گذشته دادگاه تجدیدنظر یونان رای اولیه دادگاه این کشور مبنی بر توقیف کشتی ایرانی را لغو کرد و کشتی حامل نفت ایران رفع توقیف شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام دهه کرامت نفتکش یونانی توقیف نفتکش خلیج فارس متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • کاپیتان تیم ملی ایران، یک سال دیگر لژیونر می‌ماند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم