Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@01:31:41 GMT

آبله میمونی از طریق هوا منتقل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۸۸۲۰

آبله میمونی از طریق هوا منتقل می‌شود؟

کارشناسان معتقدند گاهی اوقات ویروس آبله میمون می تواند از طریق هوا، حداقل در فواصل کوتاه، منتشر شود، اما دقیقاً مشخص نیست که چقدر در گسترش این بیماری نقش دارد.

به گزارش مشرق، سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا اخیراً اعلام کرده «ماسک بزنید. استفاده از ماسک می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله میمون محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این سازمان هنوز به بیماران مبتلا به آبله میمون توصیه می‌کند که از ماسک جراحی استفاده کنند، "به ویژه کسانی که علائم تنفسی دارند" و همچنین از سایر اعضای خانواده می‌خواهد که در حضور فرد مبتلا به آبله میمون "استفاده از ماسک جراحی را در نظر بگیرند".

به گفته محققان، از زمان گزارش اولین مورد شیوع بیماری آبله میمونی در ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت)، بیش از هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و حداقل هزار مورد دیگر تحت بررسی هستند.

در شیوع‌های قبلی آبله میمون، بیشتر موارد در میان افرادی رخ می‌داد که تماس نزدیک با فرد یا حیوان آلوده داشتند، اما انتقال از طریق هوا همچنان تنها توضیح برای برخی موارد ابتلاء بود.

با این حال، آبله میمون بر خلاف پاتوژن هایی مانند ویروس کرونا یا آنفلوانزا به راحتی پخش نمی‌شود.

«آندریا مک کولوم»، کارشناس برجسته این سازمان در مورد ویروس، می‌گوید: «عفونت آبله میمون به تماس بسیار نزدیک مداوم نیاز دارد.»

او توضیح داد: «این ویروسی نیست که از فاصله چند متر منتقل شده باشد. به همین دلیل است که ما باید واقعاً مراقب باشیم که چگونه آن را چارچوب بندی کنیم.»

دکتر «دونالد میلتون»، متخصص ویروس‌ها در دانشگاه مریلند، گفت: «برنامه ریزی برای انتقال احتمالی آبله میمون از طریق هوا به ویژه در بیمارستان‌ها مهم است.»

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت آبله میمون بیماری آبله میمون آبله میمونی سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت طریق هوا آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور