Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نيوز به نقل از مشرق، سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یک توییت نوشت: "پروژه هسته‌ای هزینه‌زا و با دستاورد نزدیک به صفر بوده است؛ نه برقی ساخت و نه توان بازدارندگی به‌وجود آورد. این وضعیت ما را یاد خدمات حاجی میرزا آقاسی می‌اندازد:

نگذاشت به مُلک، حاجی دِرَمی
شد خرج قنات و توپ هر بیش و کمی
نه مزرع دوست را از آن آب نَمی
نه لشکر خصم را از آن توپ غمی"

*حجاریان پیش از این نیز طی یادداشتی مدعی شده بود که دو مسئله هسته‌ای و محور مقاومت دو چاه پرهزینه‌اند که بایستی مسدود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه بدانیم میرزای آقاسی در تاریخ ایران بعنوان یک دولتمرد جاهل و کم‌مایه شناخته می‌شود. فلذا خوب نیست کسانی درباره سیاست با مردم محاکات کنند که علایقشان در سیاست به جای خردمندان و بزرگمردانی مثل امیرکبیر و خواجه نصیر اما به کریم‌شیره‌ای و آقاسی و مهدعلیا بازمی‌گردد.

قبل از هرچیز باید دقت کرد که پراکندن اباطیل و حرف‌های سخیف که نشان دهنده عمق دشمنی هستند در زمانه‌ای رخ می‌دهد که عده‌ای بوی فتنه را استشمام کرده باشند.

در واقع این حرف‌های غلط که هیچ ارزش تئوریکی هم ندارند فی‌الواقع فقط برای دمیدن بر آتش غیظ افراد ناآگاه مطرح می‌شود تا نقش بنزین برای آتش "فتنه اقتصادی" را ایفا کند.

جدای از این، اتوپیای آقای حجاریان و دوستان ایشان درباره انرژی هسته‌ای؛ پیش از این و در ایام دولت اعتدال بصورت کامل صورت اجرایی به خود گرفت.

به این معنی که هم انرژی هسته‌ای تعطیل شد، هم آقایان در قلب رآکتور اراک سیمان ریختند و هم با آمریکا پای توافق نهایی یا همان برجام نشستند. اما در عمل چیزی که بر سر سفره‌های مردم آمد "هیچ + خسارت محض" بود. ضمن اینکه دشمن هم جری‌تر و تحریم‌ها بیشتر شد.

پس حرف حجاریان بدون سابقه اجرا نیست که شخصی بخواهد منتظر دستاوردهای چنین فرضی باشد.

به لحاظ واقعیت‌های صحنه هم حرف آقای حجاریان صحیح نیست.

انرژی هسته‌ای ایران هم‌اکنون مشغول تولید رادیودارو برای بیماران است و بر آستانه تولید پیشران‌های هسته‌ای، آب شیرین‌کن و برق هسته‌ای در مقیاس وسیع قرار دارد. (نیروگاه بوشهر هم‌اکنون یک‌هزار مگاوات برق تولید می‌کند)

اما از طرفی انرژی هسته‌ای خُم رنگرزی هم نیست که بتوان از آن انتظارات لحظه‌ای داشت. چه اینکه جالب است بدانیم از زمان اختراع نخستین رآکتور اتمی تولید برق در آمریکا تا زمان تأسیس نخستین نیروگاه برق اتمی در این کشور سال‌ها زمان صرف شده است.

بماند که اگر نبود توقف‌های بیجای دولت مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در بحث انرژی اتمی؛ امروز پیشرفت‌های هسته‌ای بیشتری در دامن مردم و ایران اسلامی قرار داشت.

ما مجددا مخاطبان محترم را به سمت این حقیقت توجه می‌دهیم که بیان حرف‌های منعزل از عقلانیت و سخیف (که میرزای آقاسی و کریم شیره‌ای از نمادهای آن در تاریخ هستند) در زمانه‌ای رخ می‌دهد که فرماندهان فتنه؛ بوی فتنه را استشمام کرده باشند...

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد

رئیس انرژی سازمان اتمی گفت: در المپیاد مخترعین جهان از مدارس انرژی اتمی، ۵ دانش آموز ما مدال گرفتند و در بخش دانش آموزی، ایران مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و ۵ دانش آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مداال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده های آنها تبریک می‌گویم.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 749673

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای