Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از چهاردهم تا بیستم خرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

فرهنگی

سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری آرادان و آغاز ادامه ساخت همزمان پنج پروژه عمرانی، بازدید از مجتمع در حال احداث دارالقرآن سرخه، حضور در اختتامیه کنگره نکوداشت آیت الله شاهچراغی در سالن هلال احمر، بازدید از عملیات ساخت تالار بزرگ و مصلای بزرگ و نمایشگاه سفال استاد محمدمهدی قان‌بیگی در سمنان،حضور در گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب دامغان، بازدید از مصلای شاهرود و حضور در آیین اختتامیه پنجمین دوسالانه کتاب برتر استان، از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: عملیات مرمت و استحکام‌بخشی اضطراری قلعه دولت‌آباد دامغان با اعتبار ٢.۵ میلیارد ریال آغاز شد.
مهدی قاسمی روز سه‌شنبه به رسانه ها بیان کرد: سامان‌دهی و استحکام‌بخشی قلعه تاریخی دولت‌آباد دامغان با آواربرداری و اجرای پی‌بندی و استحکام‌بخشی دیوار قلعه، در این مرحله انجام می‌شود.

اقتصادی
استاندار سمنان با تاکید بر پیگیری جدی مصوبه کمیته خرید گندم گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با همکاری فرمانداری‌ها حداقل ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری کنند که دغدغه‌ای برای تامین گندم در استان وجود نداشته باشد.
سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن غدیر استانداری با تاکید بر تشدید بازرسی‌ها در بازار بیان کرد: با کشف احتکارها، در خصوص تامین کالای اساسی استان سمنان مشکلی وجود ندارد و اکنون باید این کالاها با قیمت روز به فروش برسد و مبلغ به خزانه برگردد.
سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری سمنان گفت: شیوه جدید عرضه نان از هفته آینده با نصب دستگاه‌های کارتخوان مربوطه در نانوایی‌های استان سمنان اجرایی می‌شود.
محمدرضا صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شاهرود افزود: طرح جدید عرضه نان به صورت متمرکز برای نخستین بار در استان زنجان اجرایی شد و با تصمیم دولت استان سمنان به عنوان دومین استان این طرح را اجرا می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۵۲ طرح نیمه تمام با بهره گیری از ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نفتی در حوزه‌های مختلف تکمیل می‌شود.
محمد حمیدی روز چهارشنبه در نشست بررسی اعتبارات نفتی استان سمنان در سالن معاونت عمرانی استانداری افزود: ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات نفتی صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام استان می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برابر با اعلام وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شاخص اشتغال سال ۱۴۰۱ استان سمنان رتبه سوم کشور را دارد.‌
احمد ریواده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری آرادان در فرمانداری این شهرستان یادآور شد: در سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۱۰ هزار و ۱۵۱ متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن در شهرستان های شاهرود و میامی شناسایی شدند.  
امیر عمیدی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۲۰۵ متقاضی از شهرستان‌های شاهرود و میامی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: محور ایوانکی-شریف آباد مرز بین استان سمنان و تهران پرترددترین مسیر تعطیلات نیمه خرداد در استان ثبت شد.
محمدحسین فیروزجائیان روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت:  بیش از ۳۸۱ هزار تردد در مبادی ورودی استان سمنان در بازه زمانی یازدهم لغایت پانزدهم خردادماه به ثبت رسید.
آیین کلنگ زنی و واگذاری زمین برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مساحت ۱۲.۶ هکتاری سمنان با حضور استاندار و مسئولان مسکن و شهرسازی سمنان از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.
علمی
رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: مدرسه اشتغال استان با هدف آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در پارک علم و فناوری افتتاح شد.
محسن نظری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مدرسه اشتغال استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه اشتغال برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد تا دانشجویان به خودشناسی لازم دست یافته و با فراگیری مهارت به طور مفید و کارا وارد صنعت شوند.

اجتماعی

وضعیت شهرستان‌های استان سمنان در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون تغییر اعلام شد و همه شهرهای این استان به رنگ آبی درآمد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تعویض و ترمیم دریچه آئورت یک بیمار ۵۵ ساله در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، حسین شیبانی افزود : این مرد ۵۵ ساله مبتلا به نارسایی و تنگی شدید دریچه قلب به علت مراجعه دیرهنگام به پزشک، دچار اُفت شدید قدرت انقباضی قلب شده بود که با نظر متخصصان قلب و عروق و جراح قلب بیمارستان امام حسین(ع) مورد عمل جراحی قرار گرفت.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: امیرعلی با ۳۰ مورد و فاطمه با ۳۶ بار ثبت، در سال ۱۴۰۱ نیز مانند ۱۰ سال گذشته، پرطرفدارترین اسامی دختر و پسر امسال هستند.
عباس قندالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت، یک هزار و ۱۰۰ تولد در استان سمنان ثبت شد.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: مسابقه نقاشی با عنوان «آرزوهای کودکان کار» به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کار کودک در سمنان برگزار می‌شود.
امیر نجم روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: کودکان سنین ۵ تا ۱۸ سال  تا جمعه بیستم خرداد ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار نقاشی خود را  با موضوع "آرزوهای کودکان کار "در پیام رسان واتساپ  به شماره ۰۹۳۵۸۷۸۴۸۵۱ بفرستند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حمایت از تولید و کارآفرینی و اشتغالزایی از راهبردهای دادگستری استان است که در همین راستا واحد تولیدی کاشی بازفعال شد و تا پایان سال برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.
محمد جعفر عبدالهی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: دادگستری استان سمنان یکی از کارخانه هایی که به ورطه ورشکستگی رفت و فعالیتش متوقف شده بود و حتی بخشی از ماشین آلات این کارخانه به فروش رفته بود را شناسایی کرد و توانست احیا کند.
فرمانده انتظامی دامغان گفت: ۱۳ سارق سابقه‌دار در این شهرستان در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی دستگیر شدند.
سرهنگ سید رضا علوی روز سه‌شنبه به خبرنگاران بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با مشارکت یگان های انتظامی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی، در سطح شهرستان دامغان با هماهنگی مراجع قضایی اجرا شد. 
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: تصادف خودروی کوییک با کامیون در محور خانخودی به احمد آباد در بخش بیارجمند شاهرود سه فوتی و یک مصدوم برجا گذاشت.
فرحناز جان‌محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه تصادف ساعت ۱۰:۰۳ دقیقه صبح  امروز در این محور کویری شرق استان سمنان رخ داد. 
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان گفت: برخورد خودروی پژو پارس با یک شتر در محور دامغان به معلمان یک فوتی و چهار مصدوم بر جای گذاشت.
حمیدرضا داوودیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت چهار بامداد امروز، تصادف بین یک سواری پارس و یک نفر شتر رخ داد که راننده خودروی سواری در صحنه حادثه جان باخت.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان گفت: تصادف خودروی سواری ال نود با پراید در محور دامغان به دیباج، ۲ فوتی و ۱۲ مصدوم در پی داشت.
حمیدرضا داوودیان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تصادف جاده ای بین ۲ خودرو بامداد امروز در ۴۰ کیلومتری محور دامغان به دیباج رخ داد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن گندم سمنان وزیر ارشاد اشتغال زایی اعتبارات سید محمد شاهچراغی مسکن بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن گندم سمنان طرح اقدام ملی مسکن گندم سمنان وزیر ارشاد اشتغال زایی اعتبارات سید محمد شاهچراغی مسکن بهداشت و سلامت گفت و گو با خبرنگار ایرنا شنبه در گفت و گو شنبه به رسانه ها روز چهارشنبه استان سمنان گفت استان سمنان روز سه شنبه روز دوشنبه دامغان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام‌ برده می‌شد؛ شایعاتی که در روزهای اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.   

دیگر خبرها

  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم