Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:23:16 GMT

گسترش همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۹۲۲۴

گسترش همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «محمد بن عبدالله الکرکاوی» وزیر امور کابینه امارات متحده عربی در شهر «تاشکند» گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه دو کشور را بررسی کردند.

«بن عبدالله» در این دیدار سلام و بهترین آرزوهای «شیخ محمد آل نهیان» رئیس جمهور امارات متحده عربی و «شیخ محمد آل مکتوم» نایب رئیس و نخست وزیر امارات متحده عربی را به رئیس جمهور ازبکستان ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید شد که دولت امارات متحده عربی به طور کامل از برنامه اصلاحات و تحولات بزرگ در دست انجام در ازبکستان جدید حمایت می‌کند و آماده ارائه کمک‌های لازم برای اجرای موثر آن است.

در این دیدار، همکاری‌های متقابل در زمینه نوآوری و هوش مصنوعی، تعمیق گفت و گو در اصلاح حوزه‌های کلیدی مانند مدیریت دولتی و آموزش کارمندان به عنوان زمینه‌های جدید مشارکت بلندمدت تعیین شد.

در پایان این دیدار در مورد تصویب «نقشه راه» مشترک برای اجرای کامل تصمیمات اتخاذ شده و ابتکارات مطرح شده در این دیدار توافق به دست آمد.

شایان ذکر است که در سال‌های اخیر روابط ازبکستان و امارات بیش از پیش توسعه می‌یابد. شاخص‌های مبادلات بازرگانی و سرمایه گذاری در حال افزایش است. تنها از اوایل سال جاری میلادی حجم مبادلات بازرگانی دو برابر افزایش یافته و در ازبکستان 45 شرکت مشترک جدید ایجاد شده است.

بر اساس سیستم هماهنگی و پیشبرد همکاری‌های اقتصادی 17 طرح بزرگ با سرمایه گذاری حدود 3 میلیارد دلار با مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو امارات در دست اجراست.

همچنین به همکاری شرکت Mubadala طرح توسعه ظرفیت نیروگاه حرارتی «تالی مرجان»، با شرکت Masdar ساخت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در مناطق این کشور در دست اجرا است.

علاوه بر این، با شرکت DP World  توسعه فعالیت مرکز چندوجهی و منطقه اقتصادی «نوایی» و همچنین نوسازی سیستم مدیریت گمرکی در دست بررسی است.

همچنین چندین طرح بزرگ در زمینه‌های کشاورزی، بهداشتی، لجستیک، دیجیتالی سازی و دیگر ابعاد اجرا می‌شود.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مقامات ازبکستان و امارات شوکت میرضیایف توسعه روابط امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید