Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز شنبه به نقل از علیرضا قاری‌قرآن افزود: برای توسعه و نوسازی این راه‌ها نیاز به تأمین اعتبارات به‌موقع است اما واکاوی اعداد و ارقامی که در سال‌های گذشته مصوب شد نشان می‌دهد که این اعتبارات نه‌تنها کافی نبوده بلکه در تخصیص آن نیز با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: طرح‌های کلانی در سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف آغازشده‌اند که در این سال‌ها به دلیل کمبود اعتبارات و مضایق به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسیده و نیمه‌تمام باقی‌مانده‌اند و این روند در صورت ادامه موجب افزایش چندین برابری هزینه‌ها خواهد شد.  

وی اضافه کرد: این استان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومترمربع ۶.۵ درصد خاک کشور رادار است که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، هم‌جواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۰ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان درزمینهٔ حمل‌ونقل و حوزه شهری است.   

قاری قرآن خاطرنشان کرد:برای تحلیل وضعیت کنونی و اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ طرح‌های عمرانی این اداره‌کل باید به شناخت درستی از واقعیت‌ها رسید چراکه در عرصه فعالیت‌های عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه سازوکارهای تصمیم‌گیری کلان، قوانین و مقرت مربوطه و همین‌طور وضعیت شاخص‌های مهم اقتصادی کشور نقش بسیار مؤثری دارند.  

وی گفت: به‌عبارت‌دیگر هر اقدام یا اتفاق قابل‌تأمل در موارد اشاره‌شده رخ دهد بازتاب آن درروند فعالیت‌های عمرانی مشاهده خواهد شد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بابیان اینکه استان اصفهان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است ، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی، یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در استان اصفهان، رفع نقاط حادثه‌خیز و تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌هاست.  

قاری قرآن با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان به احداث باند دوم نیاز دارد گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر از این راه‌ها در اولویت قراردادند.  

وی تصریح کرد : از این رو در سفر رییس جمهور به اصفهان، به طور حتم این دغدغه‌ها را به مسوولان ارشد کشور ابراز خواهیم کرد.  

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان،  ۵۲ بخش، ۱۱۱ شهر و ۱۲۹ دهستان دارد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در این استان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

برچسب‌ها بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی اصفهان بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود

ایسنا/خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر رامشیر به ماهشهر در حال چهارخطه شدن است که در صورت تزریق به موقع اعتبارات ۱۰ کیلومتر از مسیر تا پایان سال چهارخطه می‌شود.

رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محورهای مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که عملیات چهارخطه شدن ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری در دست انجام است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرامی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای محور رامشیر _ ماهشهر با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر _ ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • کندوان یکطرفه شد
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است