Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین دستورالعملی برای واردات کالا توسط ملوانان و کولبران تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: ازنظر کشفیات مظنون به قاچاق لوازم‌یدکی خودرو در سال ۱۴۰۰ با ۲۰ میلیارد ریال و سهم ۱۰ درصدی از کشفیات رتبه اول را دارد.

«حمیدرضا دهقانی نیا» اظهار داشت: مطابق ماده ۱۲ قانون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌های مقابله با مبادلات قاچاق در هر سال احصا می‌شود و پس از تصویب در چارچوب مشخص شده به نهادهای مربوطه ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷.۱میلیارد دلار قاچاق کالا در سال ۹۸/ عرضه کالاهای تولید شده در زیرپله‌ها به نام برندها

وی در خصوص میزان قاچاق کالا در کشور تصریح کرد: بر اساس برآورد انجام شده به‌صورت کارشناسی در سال ۹۸ آمار ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به‌صورت کلی ثبت شده است.

دهقانی نیا همچنین در خصوص برندهای ممنوعه لوازم‌خانگی در بازار خاطرنشان کرد: بسیاری از این کالاها تقلبی است که این محصولات، کالاهای ایرانی هستند که به‌صورت زیرپله‌ای رنگ‌آمیزی یا ترمیم می‌شوند و با برندهای خارجی و ممنوعه در بازار به فروش می‌رسند.

وی با بیان اینکه قاچاق در حوزه واردات لوازم‌خانگی بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: کمتر از ۱۵ درصد برندهای ممنوعه لوازم‌خانگی از طریق استثنائات تجاری وارد کشور شده که قاچاق محسوب می‌شوند.

وی افزود: برخورد با واردات این نوع کالاهای قاچاق ضروری است و باتوجه‌به فراهم بودن زیرساخت‌های قانونی و سامانه‌ای باید با آن برخورد شود؛ ضابط قضایی با استعلام اصالت کالا در بازار به‌سهولت از قاچاق بودن کالا آگاه می‌شود و می‌تواند نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کند.

لوازم یدکی رتبه اول قاچاق به کشور/ سهم ۸ درصدی لوازم‌خانگی از کشفیات قاچاق

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از نظر کشفیات مظنون به قاچاق در سال ۱۴۰۰ در حوزه واردات رتبه اول مربوط به لوازم‌یدکی خودرو است و پس از آن مواد غذایی با ۲۰ میلیارد ریال و سهم ۹ درصدی از کل کشفیات قاچاق قرار دارد.

وی افزود: تجهیزات یارانه با ۱۷ میلیارد ریال و ۸.۵ درصدی و لوازم‌خانگی در با ۱۷ میلیارد ریال و ۸ هشت درصدی در رتبه‌های سوم و چهارم کشفیات مظنون به قاچاق در سال ۱۴۰۰ در حوزه واردات قرار گرفتند.

دهقانی نیا همچنین در خصوص رسیدگی به قاچاق از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مرزی کشور نیز گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل ۹ بندی رییس جمهوری در ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، وظایف برخورد با قاچاق کالا و ارز برای دستگاه‌های مختلف تبیین شد.

وی اضافه کرد: در سه بند نخست این ابلاغیه، وزارت کشور باید نسبت به فعال‌کردن و ساماندهی بازارچه‌های مرزی با هدف تبادل قانونمند کالا اقدام و بر آن نظارت کند.

تدوین دستورالعمل برای کالاهای ملوانی و کولبری

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی موظف شد با تدوین یک برنامه جامعه و عملیاتی کردن آن با رویکرد پیشگیری از ورود قاچاق به سرزمین اصلی از تجارت غیرقانونی جلوگیری شود.

دهقانی نیا گفت: ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت کشور موظف به تدوین دستورالعملی برای کالاهای ملوانی و کولبری طی یک ماه آینده شد که این برنامه تبیین و نهایی شده و در صورت ابلاغ اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز میلیارد ریال لوازم خانگی دهقانی نیا لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی حسن حیدری افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زارعی زمان کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو وانت پراید حامل بار مشکوک و طی عملیاتی آن رامتوقف کردند.

 او تصریح کرد: دربازرسی ازاین خودرو تعداد ۶۴ دستگاه سرخ کن خارجی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ گفت:در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام