Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@07:29:57 GMT

شرکت لبنیات متخلف در قیمت گذاری عقب نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۹۶۲۹

شرکت لبنیات متخلف در قیمت گذاری عقب نشینی کرد

وزیرجهاد کشاورزی گفت: از امروز بر قیمت کالاهای اساسی همچون لبنیات، حبوبات و دیگر کالاها نظارت صورت می گیرد.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: از امروز در حوزه محصولات کشاورزی همچون لبنیات، حبوبات، انواع برنج وارداتی، شکر و روغن برای مردمی سازی یارانه‌ها نظارت از ابتدای زنجیره تامین صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرکت متخلف در افزایش قیمت برخی محصولات لبنی فراخوانده شد و مقرر شد قیمت‌ها اصلاح شود.

به گفته او، با توجه به ضوابط جدید تعزیرات در جریمه‌ها و اختیارات، تسلط بهتری بر بازار ایجاد می‌شود و نظارت مردمی تکمیل کننده نظارت هاست و مردم در این راستا می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا برخوردهای قانونی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳ برابری قیمت شیر از دامداری تا صنعت

ساداتی نژاد می‌گوید: در حوزه لبنیات ۴ قلم اصلی برای مردمی سازی یارانه‌ها افزایش قیمت پیدا کرد که با تشدید نظارت‌ها هم کارخانه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر مبنای گزارش افزایش قیمت‌ها جز ۴ قلم کارخانه احضار و پس از شنیدن توضیحات ملزم به اصلاح قیمت شد و برای چند روز در ۲ قلم به منظور جبران اقدام به عرضه کمتر از نرخ مصوب کرد.

با اصلاح نظام یارانه قیمت ۴ قلم کالا اعم از مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت که برخی دیگر از کارخانه‌های تولیدی و مغازه داران با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت دیگر کالاها افزایش دادند که در این راستا یک هزار نفر در کشور کار تشدید و نظارت و بازرسی در کل زنجیره تامین را عهده دار هستند.

طبق گفته وزیر جهاد بسیج اصناف و وزارتخانه در راستای مردمی سازی یارانه‌ها یک بخش از کنترل و نظارت بازار را از ابتدای زنجیره انجام می‌دهد تا با تخلفات برخورد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت قیمت لبنیات افزایش قیمت لبنیات یارانه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوار‌ها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آن‌ها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آن‌ها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوار‌ها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوار‌ها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آن‌ها اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است