Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:27:31 GMT

«کیم جونگ اون» خواستار دفاع ملی قوی تر برای کره شمالی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۹۷۵۵

«کیم جونگ اون» خواستار دفاع ملی قوی تر برای کره شمالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خواستار اتخاذ اقدامات دفاعی قوی‌تر برای مقابله با چالش‌های امنیتی بسیار جدی شد.

هیچ پیام خاصی از کنگره عمومی کمیته مرکزی حزب مبنی بر احتمال انجام آزمایش هسته ای دیگر صادر نشد.

همچنین کره شمالی در طول این نشست که در روز جمعه پایان یافت، پیامی جدید به آمریکا یا کره جنوبی ارائه نکرد، در عوض ارتقای «چوئه سون هویی» معاون وزیر خارجه را که قبلا نقشی کلیدی در مذاکرات خلع سلاح هسته ای ایفا می کرد، به سمت وزیر خارجه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیونگ یانگ همچنین گفت که حق دفاع از خود یک موضوع حفاظت از حاکمیت ملی است و تاکید کرد که شرایط امنیتی برای کره شمالی بسیار جدی است و در معرض خطر تشدید بیشتر است.

کیم جونگ اون رهبر این کشور که در نشست کمیته مرکزی حضور داشت اهدافی را برای تقویت توان نظامی کره شمالی و تحقیقات دفاعی جهت صیانت از حقوق حاکمیتی این کشور ارائه کرد.

رهبر کره شمالی ماه گذشته نیز بر تقویت قدرت نظامی این کشور «برای نابودی دشمن» تاکید کرده بود. وی طی مراسم رژه بزرگی که به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش این کشور برگزار شد، اعلام کرده بود که کره شمالی با حداکثر سرعت به تقویت نیروهای هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

کره شمالی اخیرا بر تعداد آزمایش های موشکی خود افزوده است. همزمان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده و حتی در پاسخ به آن اقدام به شلیک موشک و برگزاری رزمایش هوایی مشترک کرده اند.

کد خبر 5511225 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: کیم جونگ اون کره شمالی پیونگ یانگ کره جنوبی ایالات متحده امریکا ژاپن رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عراق ایران جنگ اوکراین فلسطین حمله روسیه به اوکراین سوریه لبنان مسکو آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان