Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اولین بار است که شرکت ایتالیایی "اِنی"  به دنبال مجوز صادر شده از سوی آمریکا در ماه گذشته مبنی ازسرگیری اجرای توافقنامه نفت در برابر بدهی که توسط دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰ متوقف شده بود، این اقدام را انجام می دهد.

گفته شده مجوز مشابهی از سوی وزارت خارجه آمریکا برای شرکت اسپانیایی رپسوبل نیز صادر شده اما براساس برنامه‌های ارائه شده از سوی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا، پنجره بارگیری اختصاص داده شده برای این شرکت نفتی اسپانیا هنوز تعیین نشده است

در این گزارش آمده است که واشنگتن هنوز برای شرکت نفتی آمریکایی "شورون" و دو شرکت نفتی هند و فرانسه   برای اجرایی شدن توافقنامه نفت در برابر بدهی با ونزوئلا مجوز صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت شورون همچنین به دنبال مجوز برای تجارت نفت ونزوئلا و گسترش فعالیتها در این کشور بوده اما وزارت خزانه داری آمریکا  در ماه مه فقط به این شرکت مجوز حفظ دارایی‌هایش در ونزوئلا تا ماه نوامبر را داد.

پیش از این گزارش شده بود که آمریکا در میانه تحریم واردات نفت روسیه از جانب اتحادیه اروپا، اجازه صدور نفت ونزوئلا به قاره اروپا را داده است.

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته بودند که شرکت نفت ایتالیایی «اِنی» و شرکت اسپانیایی «رپسول» می توانند از ماه آینده برای جایگزین کردن واردات نفت روسیه، ارسال نفت ونزوئلا به اروپا را آغاز کنند. 

 این مساله باعث شد تا ارائه نفت ونزوئلا در قبال بدهی که دو سال پیش به علت تشدید تحریم های آمریکا متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شود.

برچسب‌ها ایتالیا نفت خام ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا نفت خام ونزوئلا ایتالیا نفت خام ونزوئلا نفت ونزوئلا شرکت نفتی شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات نخست پیرو اعلام اضطرار شناور تانکر «آیمو» به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی خارگ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد بیمار به سمت پایگاهش بازگشت و فرد یاد شده را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

حاجی رضایی ادامه داد: در دومین عملیات امدادرسانی نیز پس از اعلام اضطرار به مرکز جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی اظهار کرد: شناور ناجی پس از تحویل گرفتن فرد مصدوم وی را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

کد خبر 6092615

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان