Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:14:43 GMT

«دیر» در حلقه محبان امام رضا (ع) + عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۹۹۳۴

«دیر» در حلقه محبان امام رضا (ع) + عکس

خبرگزاری فارس- شهرستان دشتی، آزاده حیدری نسب:  جاماندگان از حرم رضوی نامش را «زیر سایه خورشید» نهاده بودند تا یادآور نور رحمتی باشد که به واسطه امام رئوف بر قلب این سرزمین می‌تابد و شاید هم قصد بر این بود تا همه را غرق در نور خورشید محبت امام رضا (ع) سازند.

بیشتر حضار شاید فقط زیبایی مراسم را ببینند و کمتر کسی است که تلاش نوجوانان و جوانان فرهنگی شهر در دل گرما برای صحنه‌آرایی را مشاهده کرده‌باشند و به‌حتم تعدادی اندکی توانستند فعالیت مشتاقانه یک نوجوان درکنار افرادی که یک دهه بزرگتر از او بودند را در قبل از شروع مراسم ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مصلی شهدای محراب شهرستان دیر بود که ولوله جمعیت سر گرفت و عشاقی که نتوانسته بودند در شب ولادت امام رضا (ع) در کنار حرم او باشند، اینک به شوق خدام حرم او به زیر سایه خورشید آمده بودند.

ورود خدام رضوی با تاخیر صورت گرفت و در این بین صدای کودکان بازیگوش، سرتاسر مصلی را فراگرفته بود و همهمه جمعیت نشان بر آن داشت که همگی گوش و چشم شده بودند برای ورود خدام؛ در همین لحظات انتظار بود که ناگهان عطر و بوی رضوی گوشه گوشه مصلی را پر ساخت و جمعیت با سلام و صلوات به پیشواز پرچم متبرک و خدام رضوی رفتند.

مادرانی که فرزندان خود را نظر امام رئوف ساختند مادری در بین جمعیت دیده می‌شد که با کودک سه یا چهار ماهه خود به جشن آمد بود تا کام فرزند خردسالش را متبرک به عطر رضوی کند و کودک خردسال اما آرامتر از هرکس دیگر در دل جمعیت و آغوش زمین، دل خوش کرده بود.

مادری دیگر برای آنکه فرزندش صحنه را بهتر ببیند، فرزند خود را در بغل گرفته و در گوشه‌ای از جمعیت ایستاده بود و گویا اشتیاق و خوشحالی فرزندش در دیدن خدام رضوی، خستگی را از او دزدیده بود.

مصلی مملو از جمعیتی بود که پیران آن در میان انبوه جوانان و نوجوانان کمرنگ بودند و اما کودکان مجلس، که ذوق از گوشه‌های لبشان می‌چکید از خیل جمعیت جدا شده و در نزدیکی جایگاه خدام زانو ادب زمین زده و به پرچم و خدام خیره مانده بودند.

درحالی که شاعری در حال سرودن شعر خود بود، کودکان سراسیمه و در گمان خود به گونه‌ای که کسی آن‌ها نبیند، به سوی جایگاه می‌رفتند و بوسه بر پرچم متبرک رضوی می‌زدند و گاهی نیز تکه گلی را از روی آن به عنوان تبرک بر می‌داشتند.

ارادت به امام رضا (ع) باید سبب اجرای سیره او شود حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان دیر در این جشن از فرصت حضور انبوه جمعیت استفاده کرد و حضار را با کلامی از امام رضا (ع) نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر جهت حفظ ارزش‌های اسلامی جامعه دعوت نمود.

حسینی، یکسان دانستن قومیت‌ها و مردم و مسئولان را از سیره امام رئوف دانست و به بانیان مجالس فرهنگی هشدار داد تا صف‌های کودکان و بزرگترها و مردم و مسئولان را از یکدگیر جدا ننمایند.

در این میان، زنی میانسال از وسط جمعیت برخواست و عطر متبرک رضوی را بر کف دستان حضار کشید تا بوی عطر گل‌های نرگس مصلی را به حال و هوای حرم امام رضا (ع) ببرد.

عرض ارادت عاشقان به بارگاه امام رئوف مادری دختر بیمار خود را به جهت عرض ارادت به سوی پرچم متبرک امام رضا (ع) برد و تعدادی دیگر نیز حاجات خود را روی تکه کاغذی نوشتند و از خدام خواستند تا آن را در ضریح امام رضا (ع) بیاندازند.

در این محفل هرکس گوشه‌ای از کار را گرفته بود و تفاوت‌های سنی گویا رخت بر بسته بود چراکه در گوشه‌ای کودکانی بودند که در مقابل مردم خم می‌شدند و کام آن‌ها را شیرین می‌ساختند، زن میانسال دیگری زباله‌ها را جمع می‌کرد و فردی دیگر هم عطش تشنگان را رفع می‌ساخت.

جشن زیر سایه خورشید در واپسین لحظات خود بود و با دکلمه‌خوانی و شعرخوانی هنرمندان دوستدار امام رئوف به پایان رسید و هنوز لحظه‌ای از پایان محفل نگذشته بود که خیل جمعیت به سمت پرچم متبرک حرم رضوی هجوم آوردند و از چشمان کوچک و بزرگ، اشک شوق به جوشش افتاده بود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: زیر سایه خورشید جشن امام رضا دیر پرچم متبرک امام رئوف امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر

همزمان با شهادت معلم اخلاق شهید استاد مرتضی مطهری و روز معلم مسئولان شهر انابد از توابع شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی در دبستان دخترانه شهید امام بخش حضور پیدا کردند و از زحمات و تلاش های معلم های این شهر تشکر و قدردانی کردند و طی مراسمی زنگ روز معلم نیز توسط مسئولان به صدا درآمد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: مهدی غروی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

جشن و تقدیر از معلم‌ها توسط دانش آموزان روستای الیف در روز معلم + فیلم و تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مشارکت ۹ هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است