Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور گفت:‌ سازمان مالیاتی تن به اجرای مصوبه قانونی مجلس در خصوص معافیت مالیاتی خدمات چاپ و زینک به‌طور کامل نمی‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ معافیت مالیاتی صنف چاپ از همان ابتدای دولت یازدهم و سپس در دولت دوازدهم تبدیل به مسئله‌ای لاینحل برای فعالان این صنف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود قانونی بودن معافیت فعالان صنف چاپ که در چاپ کتب و نشریات حضور دارند،‌ این مهم همواره دغدغه‌ای برای فعالان این عرصه بود. برخلاف معافیت مالیاتی نشر که در همان سال‌های ابتدایی دهه 90 رنگ و بوی اجرا به خود گرفت،‌ چاپخانه‌داران در مقام عمل نتوانستند از معافیت مالیاتی استفاده کنند هر چند در صنف نشر نیز گه‌گداری مشکلات مالیاتی برای ناشران ایجاد شد.

در سال‌های پایانی دولت به ویژه در دو سال گذشته فعالان صنف چاپ تلاش‌هایی را برای معافیات مالیات بر ارزش افزوده خدمات چاپ و زینک را از مجلس و در مذاکرات با علی لاریجانی رئیس سابق مجلس و کمیسیون اقتصادی وقت دنبال کردند‌، که در نهایت  هفتم بهمن ماه سال 1398 در جلسه علنی مجلس،‌  نمایندگان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با جزء سه بند (ب) ماده 9 این لایحه با 143 رأی موافق، 14 رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. بر اساس جزء سه بند (ب) ماده 9 لایحه مذکور؛ خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه  و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای مؤسسات کمک آموزشی و کنکور از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. در ادامه نمایندگان به بررسی جزء چهار بند (ب) ماده 9 پرداختند و با اصلاحاتی آن را به تصویب رساندند.

اما خواسته فعالان چاپ حمایت کامل از این صنعت در بحث‌های مالیاتی بود، آن‌ها مصر بودند که کلیه خدمات چاپ و زینک از معافیت برخوردار شود؛ زیرا این صنعت در ایران بر خلاف صنایع دیگر حاشیه سود پایین‌تری دارد و نیازمند حمایت بیشتری است.

صادرات هزار میلیارد تومانی صنعت چاپ خراسان در سال 1400/ سهم ناچیز کتاب از این صادراتتاکید رئیس تعاونی چاپخانه‌داران بر تامین مواد اولیه داخلی برای صنعت چاپچوب لای چرخ صنعت چاپ آذربایجان‌غربی/ مسئولان برای نابودی صنعت چاپ کمر همت بسته‌اند

در 13 دی ماه سال گذشته سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌‌ای اعلام کرد که طبق مصوبه مجلس در خرداد ماه، خدمات چاپ‌، زینک و از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. بر طبق این مصوبه تمامی خدمات زینک و چاپ از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

حالا چند ماه پس از این اطلاعیه،‌ غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های صنعت چاپ سراسر کشور، در گفت‌‌وگو با تسنیم،‌ گفت: سازمان امور مالیاتی تن به این کار نمی‌دهد و با اضافه کردن تبصره‌هایی بخشی از خدمات چاپ را معاف نمی‌داند.در حالیکه این مصوبه رسمی مجلس است.

شجاع ادامه داد:‌ طبق تبصره سازمان مالیاتی خدمات چاپ تنها در بخش کتاب و رسانه معاف از مالیات است.این در حالی است که از ابتدا این بخش معاف بود،‌ تشکل‌های کشوری چاپ دو سال تلاش کردند تا برای حمایت از صنعت چاپ این معافیت را قانونی کنند؛ زیرا اجرت چاپ بسیار پایین است،‌ برای نمونه برای یک جعبه بسته‌بندی هزار تومانی اجرت چاپ تنها 100 تک تومان ست.

وی گفت:‌ در این راستا ما با نائب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون فرهنگی مذاکراتی داشتیم و آن‌ها رسما تایید کردند که قنون مذکور شامل کلیه خدمات چاپ می‌شود و منحصر به چاپ کتاب و مطبوعات نیست. وزارت ارشاد نیز جلساتی را با معاونت حقوقی سازمان مالیاتی ترتیب داده تا این موضوع برطرف شود.

احمد ابوالحسنی نیز پیش‌تر در این زمینه گفته بود:‌ از نظر اتحادیه چاپخانه‌داران، تمام فعالیت‌های چاپی، فعالیت فرهنگی و انتشاراتی محسوب می‌شوند، از دید ما انتشار کتاب، روزنامه، کاتالوگ، بروشور، برچسب معرفی کالا و… که حاوی یک محتوای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است، همگی فعالیت فرهنگی و انتشاراتی محسوب می‌شود از این رو باید مشمول بند (ل) قرار گیرند.

علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد نیز در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تأیید معافیت خدمات چاپ و زینک به طور کامل گفت:‌ در این زمینه جلساتی با سازمان امور مالیاتی تدارک دیده‌ایم و در تلاش هستیم تا معافیت مالیاتی را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ مالیات بر ارزش افزوده معافیت مالیاتی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای

به گزارش خبرگزاری مهر، میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) و با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها، رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت و کشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند.

قنادی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق ۱۴۲۰ تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در ۲۰ سال آینده کاملاً مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تولید رادیوداروها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویدادها ارایه شده در اصل آخرین دستاوردهایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشورها به‌دست آمده است.

وی تصریح کرد: در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و.. هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

قنادی عنوان کرد: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

کد خبر 6097937

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی