Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اجلاس صد و ده سازمان بین‌المللی کار امسال هم با حضور وزاری کار در ژنو برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران هم یکی از شرکت‌کنندگان در این اجلاس بود که به گفته محمدحسین فروزان‌ عمده این نشست‌های کارشناسی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

وی همچنین گفت: پیرو دستور رئیس‌‌جمهور برای فعال‌سازی دیپلماسی در حوزه بین‌المللی سه راهبرد مشارکت فعالانه ایران در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، توسعه صادرات و خدمات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار و همچنین ارتقاء تصویر ایران در بین کشورها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروزان این را هم گفت: جمهوری اسلامی در تعامل با نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی کار و آژانس‌های زیرمجموعه سازمان ملل مانند یونیسف، یونیدو و UNDP  حضور دارند همچنین در زیرمجموعه وزارت کار سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، تأمین اجتماعی، معاونت رفاه، معاونت تعاون و معاونت اشتغال با این سازمان‌ها در تعامل قرار دارند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار با بیان اینکه راهبرد دوم وزارت تعاون، توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار است،‌گفت: در برخی از شرکت‌های زیرمجموعه در محصولات مختلف نقش مؤثر در صادرات داریم و یکی از وظایف بخش‌ بین‌الملل هموارسازی بازار برای صادرات محصولات این شرکت‌ها است.

به گفته فروزنده، جمهوری اسلامی در اجلاس 110 سازمان بین‌الملل کار حضور فعالانه داشته و این سازمان به عنوان پارلمان جهانی کار به شمار می‌رود همچنین در کمیته‌های کارشناسی زیرمجموعه این اجلاس حضور فعالانه کارشناسی داشتیم که عمدتاً مجازی بود از جمله می‌توان به حضور در کمیته استانداردسازی کارآموزی با حضور کارشناسان سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توان اشاره کرد.

وی این را هم گفت:‌امسال اصلاحیه اصول حقوق بنیادین کار مصوب سال 1998 در راستای حفاظت از کار و ایمن و سالم‌سازی محیط کار با حضور کارشناسان ایرانی در کمیته‌های تخصصی به صورت مجازی انجام شد همچنین موضوع الحاق ایران به مقاوله‌نامه 155 در موضوع ایمنی کار در دستور قرار گرفت که در مراحل نهایی قرار دارد.

وی همچنین به سخنرانی وزیر تعاون در اجلاس وزرای کار کشورهای عدم تعهد در 10 خرداد اشاره کرد که به صورت مجازی انجام شد و در این سخنرانی به حقوق مردم و کارگران در فلسطین اشغالی و یمن اشاره شد همچنین در سخنرانی 17 خرداد وزیر کار در مجمع عمومی سازمان آیلو که آن هم به صورت مجازی بیان شد و تلاش ما این است که از ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارائه دیدگاه جمهوری اسلامی به  جهانیان استفاده کنیم.

وی در مورد اعزام نیروی کار به کشورهای دیگر گفت: اعزام نیروی کار بر اساس سیاست وزارت کار تابع دستورات و مقرراتی است که کسانی که در گذشته از فرصت شغلی برخوردار نبوده‌اند در اولویت قرار دارند از جمله نیروی کار ساده، نیمه ماهر و ماهر و همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌‌ای منعقد کرده‌ایم اگر نیروی کار برای اعزام به خارج متقاضی باشد و مهارت نداشته باشد تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت:‌تا کنون با چند کشور تفاهم‌نامه برای اعزام نیروی کار از طریق کاریابی‌ها داشته‌ایم که مسیر اعزام نیروی کار تسهیل شود اما عملیات اجرایی آن توسط کاریابی‌ها انجام می‌شود که در این زمینه آماری هنوز تهیه نشده است اما در برخی از کشورها کارهای انجام شده و یکی از کشورها حتی به مرحله آزمایش‌های فنی برای نیروی کار هم رسیده است.

مدیرکل بین‌الملل وزارت تعاون همچنین گفت:‌برای اعزام به مسابقات مهارت در کشورهای دیگر نیز فعالیت داریم در کنفرانس امسال حضور ایران به صورت مجازی بود و دیدارها و ملاقات‌ها به صورت دوجانبه در دستور کار قرار گرفت همچنین ما از وزرای کار کشورهای دیگر برای حضور در ایران دعوت کردیم و متقابلا 15 کشور برای حضور وزیر کار ایران دعوت کردند که این ملاقات‌ها به مرور انجام می‌شود.

فروزان در مورد آموزش کارگران 15 تا 18 سال با توجه به اینکه در دنیا سن کار 15 سال و در ایران سن قانونی 18 سال است، گفت:‌در این اجلاس در کمیته استانداردسازی، کارآموزی مشارکت کردیم که افراد جویای کار در محدوده 15 تا 18 سال به عنوان کارآموز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارتی ببینند و آماده اشتغال به کار شوند.

فروزان همچنین گفت: تعامل خوبی امسال بین هیأت کارگری، کارفرمایی و دولت در اجلاس بین‌المللی کار وجود داشت.

وی همچنین در مورد اعزام مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برای بازآموزی مهارت‌های فنی گفت:‌ اکثر این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های جدید مهارتی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بین‌الملل وزارت تعاون این را هم گفت:‌ شرکت‌های کاریابی باید به عنوان بازاریابی بین‌المللی برای کار اقدام کنند و زمینه‌ها و فرصت‌های اشتغال در کشورهای دیگر را برای کارگران ایرانی جست‌وجو کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجازی اجلاس بین المللی بین الملل آموزش فنی و حرفه ای اعزام نیروی کار بین المللی کار بین المللی جمهوری اسلامی صورت مجازی کشورهای دیگر وزارت کار سازمان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار