Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@15:22:48 GMT

آموزش سالی دو هزار معلم در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۰۵۸۳

آموزش سالی دو هزار معلم در کرمان

نشست خبری خبرنگاران با حضور رضا صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و بنیاد خیریه حامی دانشگاه‌های فرهنگیان، خیرین و مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

 صحرایی گفت: کرمان با نگین که در خود دارد پایتخت مقاومت جهان است و تاریخ کرمان گسترده و وسیع است و پرورش دهنده فرزندانی بزرگ مانند شهید سلیمانی است و شهید سلیمانی یکی از بزرگترین ستارگان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شهید سلیمانی یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین افراد جهان است که آیندگان هم زیاد در مورد آن صحبت می‌کنند.

به گفته او سابقه پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان بیشتر از دانشگا‌های کشور است و اینجا معلم تربیت می‌شود و معلم پروری خیلی اهمیت دارد و همه عالمان از دامان معلم‌ها برمی خیزند.

صحرایی می‌گوید: شان معلم بالا است، چون آینده ساز است اگر معلم درست تربیت شود همه جا درست می‌شود.

به گفته او اینجا معلمی تربیت می‌شود که بذر علم و عالم پروری را می رویاند به خیران توصیه می کنم بیایید دانشگاه فرهنگیان بسازید.

او گفت: در استان کرمان هم اکنون ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو معلم حضور دارد و سالی ۸۰۰ معلم تحویل استان می‌دهند و هنوز این ظرفیت را دارد که فضا بیشتر شود و معلم بیشتری تربیت کنند اگر کرمان می‌خواد بجای سالی ۸۰۰ معلم سالی ۲ هزار معلم تحویل بدهیم باید فضا و مکان را فراهم کند و خیرین نیک سیرت به کمک بیایند.

او گفت:در سهمیه استخدامی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر استخدام می‌کنیم و امسال ۳۴ هزار معلم جذب می‌شود.

به گفته او ۱۹۰ هزار معلم نیاز داریم، ولی شرایط استخدام را نداریم اما برنامه داریم برای دانشگاه فرهنگیان استاد تربیت کنیم.

اعظمی مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امروز کلنگ دانشگاه جامع شهید سلیمانی فرهنگیان در کرمان زده شد و البته بعد از ساخت برآورد کامل هزینه اعلام می شود.

او می‌گوید: کرمان پهناورترین استان است امیدواریم ساخت دانشگاه کمک بزرگی به این استان می کند و سالانه شش هزار دانشجو را پذیرش و دو هزار معلم را آموزش خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان معلمان مدارس جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان شهید سلیمانی هزار معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه استان در تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلم باید احترام شود. نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد. دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست. اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند.

وی با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد.

وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

کد خبر 6094126

دیگر خبرها

  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند