Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه شهرداری‌ها در گام اول باید مدت زمان صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهند، گفت: تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها گام دوم در تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده است.

روزنامه ایران: محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: انتظار بر این است، مجموع نظام شوراهای اسلامی کشور (در سطوح شهری، شهرستانی، استانی و شورای عالی استان‌ها) در کنار شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی که درحقیقت متولیان اصلی طرح‌های نوسازی و بهسازی شهری و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور به شمارمی‌آیند، می‌توانند دست در دست یکدیگر، هم‌افزایی خوبی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آئینی در اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی شهری پایدار به شمار می‌آیند، گفت‌: شهرداران علاوه بر مدیریت شهری باید فضایی را فراهم کنند که با تشریک مساعی وزارت راه و شهرسازی، نهادها و سازمان‌های ذی مدخل در حوزه محلات کم برخوردار، سرعت نوسازی را افزایش دهند.


دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کشور، افزایش سرعت نوسازی را دارای سه گام اصلی دانست و گفت: شهرداری‌ها در گام اول باید مدت زمان صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهند، این پروسه در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۸ ماه زمان می‌برد به‌رغم اینکه اعلام می‌شود پروانه ساختمانی ظرف یک هفته‌ صادر می‌شود اما آنچه اتفاق می‌افتد و به ما گزارش رسیده‌، ماه‌ها به طول می‌انجامد. آئینی افزود: شهرداری‌ها طبق مصوبه شورای عالی اداری، باید ظرف دو هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری  پروانه ساخت صادر کنند.


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت، انگیزه و رغبت سرمایه‌گذاران و سازندگان در مناطق ناکارآمد شهری را افزایش می‌‌دهد، گفت‌: شرایط اداری مجوزهای پایان کار ساختمان، آب، برق، گاز و غیره در محدوده بافت‌های فرسوده باید تسریع و صدور آن کاهش پیدا کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها را گام دوم در تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده دانست و گفت: این میزان می‌تواند تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد.


وی با اشاره به تسهیلات دولتی در بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان گام سوم سرعت‌بخشی در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خودشان از تسهیلات ویژه نوسازی یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.
رئیس هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تسهیلات بافت فرسوده در شهری مانند تهران را ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مبلغ وام در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در باقی شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.


دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کشور با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات ارائه شده توسط شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی و تشریک مساعی سایر دستگاه‌ها در این حوزه می‌تواند سرعت نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری را افزایش دهد، اظهار کرد: بزودی بسته‌های جدید  پیشنهادی شهرسازانه در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور با رویکرد نوسازی محله‌ای مطرح خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عنصر اصلی در نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها هستند که زیر نظر شوراهای اسلامی فعالیت می‌‌کنند، گفت: همکاری‌، همیاری‌، نظارت مشوقانه و پیگیری اعضای شوراهای اسلامی نقش  بسیار مؤثری در نوسازی بافت‌های فرسوده دارد. وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهرها در این حوزه مطالبه‌گر و به عنوان سفیران بازآفرینی شهری به شمار می‌آیند که از یک‌سو مردم را تشویق به امر نوسازی می‌‌کنند و از سوی دیگر حق قانونی مردم را از نهادهای این حوزه مطالبه می‌‌کنند.


آئینی، نقش شورای عالی استان‌ها را در نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار بااهمیت خواند و گفت: تعامل شورای عالی استان‌ها و دولت می‌‌تواند نقطه عطفی در نوسازی بافت‌های فرسوده به شمار آید و از ظرفیت قانونی ارسال لایحه این شورا باید بخوبی برای رفع موانع فراروی نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده استفاده شود.


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه باید موضوعات عمرانی شهرداری از حوزه بازآفرینی شهری در شهرداری‌های سراسر کشور تفکیک شود، خواستار تقویت ساختار سازمانی مدیریت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تحت عناوین مختلف در شهرداری‌ها شد. وی ادامه داد: براساس قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، دولت می‌تواند هزینه‌های بخش‌های غیردولتی به منظور تأمین خدمات و فضاهای عمومی، فرهـنگی، گردشگری، آموزشی، مذهبی و ورزشی در مناطق یادشده را جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مؤدیان محسوب کند، بنابراین اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها می‌‌توانند از این ظرفیت قانونی برای تشویق و هدایت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از خیرین و واقفین و داوطلب در این زمینه از جمله ساخت مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه و حتی بهسازی و آسفالت معابر و مرمت خانه‌های تاریخی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی بافت های فرسوده شورای عالی استان ها شوراهای اسلامی ناکارآمد شهری راه و شهرسازی میلیون تومان صدور پروانه پروانه ساخت شهرداری ها زمان صدور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده