Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:18:40 GMT

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان با موسسه imohajerat

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۰۶۷۷

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان با موسسه imohajerat

سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به آلمان مهاجرت می کنند.

دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی در کل دنیا معتبر بوده و هزینه تحصیل در این رشته در آلمان، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر می‌باشد. متقاضیان با تسلط بر زبان آلمانی می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات در این کشور کار کنند و از این طریق اقامت دائم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دریافت اقامت کشور آلمان از طریق تحصیل لازم است یک وکیل مجرب و کارآزموده که تسلط کامل بر قوانین کشور مقصد دارد، پیگیر امور مربوطه باشد. موسسه میرداماد با داشتن افراد متخصص در زمینه مهاجرت به آلمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان باید نزدیک به ۲۰ هزار یورو شهریه پرداخت کنید اما تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است. برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی آلمان از دو طریق می‌توانید اقدام کنید:

در روش اول متقاضیان باید در کنکور سراسری قبول شده و بتوانند به دانشگاه‌های دولتی ایران راه یابند و همچنین چند واحد را در این دانشگاه‌ها پاس کنند. علاوه بر این افراد باید مدرک زبان آلمانی سطح B2 را داشته باشند. لازم است متقاضی حداقل ۶ ماه قبل از آغاز سال تحصیلی اقدام به دریافت پذیرش نماید. بعد از اخذ پذیرش، افراد باید در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در آلمان شرکت کنند و قبول شوند. با توجه به اینکه زمان شروع تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان در ماه سپتامبر هر ساله می‌باشد، افراد باید دقت کنند که چه زمانی پذیرش می‌گیرند. اگر این زمان از دست برود متقاضیان باید یک سال صبر کنند تا بتوانند به دانشگاه ورود پیدا کنند. در روش دوم اگر افراد نتوانستند در دانشگاه‌های دولتی ایران قبول شوند می‌توانند در دوره‌های کالج آلمان ثبت نام کنند. این دوره‌ها یک ساله می‌باشد و در آن دروس زبان و علوم پایه ارائه می‌شود. در صورتی که شما بتوانید در این دوره‌ها نمرات بالا و معدل خوب کسب کنید می‌توانید وارد دانشگاه‌های دولتی آلمان شوید. تحصیل در کالج‌ها رایگان بوده و فرد فقط باید تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی خود را داشته باشد.

از طریق دو روش ذکر شده می‌توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان اقدام کرده و بعد از فارغ‌التحصیلی با پیدا کردن کار، اقدام به اخذ اقامت این کشور نمایید.

الزامات تحصیل پزشکی در آلمان

برای مهاجرت به آلمان ۲۰۲۲ و اخذ پذیرش پزشکی در این کشور سه شرط زیر لازم می‌باشد:

مدرک زبان آلمانی سطح B2 شرایط سنی مناسب جهت تحصیل معدل بالا برای تحصیل در دانشگاه معدل بالا برای تحصیل در دانشگاه

برای تحصیل در برخی رشته‌های پزشکی آلمان مانند داروسازی، بیولوژی، پزشکی و دندانپزشکی لازم است متقاضی حداقل معدل ۱۸.۵ داشته باشد ولی برای رشته‌های دیگر با معدل ۱۵ نیز می‌توان پذیرش گرفت.

شرایط سنی مناسب جهت تحصیل

از آن جایی که میزان تقاضا برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های دولتی آلمان بالاست، برای متقاضیان این رشته‌ها شرایط سنی لحاظ شده است. حداکثر سن قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی آلمان، ۲۳ سال است و همچنین برای گرفتن ویزای تحصیلی نیز باید از زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی حداکثر ۳ تا ۴ سال گذشته باشد.

گرفتن تخصص در رشته پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

افرادی که پزشکی عمومی خود را در ایران دریافت کرده‌اند و قصد دارند برای گرفتن تخصص به آلمان مهاجرت کنند باید مدرک خود را معادل سازی کرده و بعد برای تحصیل در آلمان اقدام نمایند. متقاضیان برای معادل سازی مدرک باید زبان آلمانی را یاد بگیرند و یک سری دوره‌های تئوری و عملی را بگذرانند. دوره‌های تخصص پزشکی و دندانپزشکی در آلمان بیشتر از تئوری، عملی هستند. برای تحصیل تخصص در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی لازم است تا افراد در آزمون ورودی شرکت کنند و بعد از قبولی در آزمون می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

بهترین دانشگاه‌های آلمان در پزشکی و دندانپزشکی

در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بهترین دانشگاه‌ها به شرح جدول زیر می‌باشند:

دانشگاه فردریش الکساندر نورنبرگ

دانشگاه رگنسبورگ

دانشکده پزشکی هانور

دانشگاه بیلفلد

دانشگاه هومبولت زو برلین

دانشگاه آلبرت لودویگز فریبورگ

دانشگاه رشتک

دانشگاه مینه سوتا فرانکفورت

دانشگاه گریفسوالد

دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیانس ویرزبورگ

دانشگاه ابرهارد کریل تایتینگن

دانشگاه آخن RWTH

دانشگاه لودویگ ماکسیملیانس مونیخ

دانشگاه یوهانس گوتنبرگ، ماینز

دانشگاه پزشکی بوخوم

دانشگاه مونیخ

دانشگاه بن

دانشگاه سارلندز

دانشگاه گوتینگن

دانشگاه مارتین لوتر هلی ویتنبرگ

دانشگاه پزشکی کلن

دانشگاه دیزسبورگ اسن

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه گیزن

دانشگاه هومبورگ

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

افرادی که در اتحادیه اروپا قرار دارند نیازی به ویزای تحصیلی ندارند اما اگر کسی از ایران بخواهد برای گرفتن پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی اقدام کند باید حتماً ویزا دریافت کند. مدارک لازم برای اخذ ویزا در رشته پزشکی به قرار زیر می‌باشد:

دو قطعه عکس پاسپورتی نامه پذیرش گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی مدارک تحصیلی مقاطع قبلی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریز نمرات مقاطع گذشته کالج‌های آلمان برای تحصیل پزشکی

همان طور که قبلاً اشاره شد در صورتی که متقاضیان نتوانند در دانشگاه دولتی آلمان در ایران قبول شوند، برای اخذ پذیرش در آلمان باید ابتدا یک دوره یک ساله بگذرانند تا بتوانند وارد دانشگاه‌های پزشکی آلمان شوند. این کالج‌ها در آلمان در ادامه آورده شده‌اند:

دوره M: این دوره برای رشته‌های پزشکی، داروسازی و زیست شناسی می‌باشد. دوره G: این دوره مخصوص رشته‌های علوم انسانی و زبان آلمانی است. دوره T: این دوره مختص رشته‌های فنی، ریاضیات و علوم طبیعی می‌باشد. دوره S: این دوره برای تمام رشته‌های زبان می‌باشد. دوره W: این دوره مخصوص رشته‌های علوم اقتصادی می‌باشد.

از موارد دیگری که باید در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان در نظر داشته باشید، دوری از خانواده و همچنین فرهنگ جدیدی است که باید بتوانید با آن کنار بیایید و خود را وفق دهید. اما در کنار این مسائل تحصیل و زندگی در آلمان به قدری مزایا دارد که می‌تواند تمام معایب زندگی در آلمان را پوشش دهد.

کد خبر 581039

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهاجرت آلمان پزشکی دندان پزشكي مهاجرت تحصیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های دولتی تحصیل در دانشگاه پزشکی در آلمان برای تحصیل رشته پزشکی زبان آلمانی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، در صد و بیست و هشتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت که با حضور سیدحسن امامی رضوی رئیس نشست، محسن شیرازی رئیس گروه دندانپزشکی فرهنگستان و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و اعضای گروه دندانپزشکی همزمان به صورت حضوری و مجازی در فرهنگستان برگزار شد، به موضوع چالش‌ها و راهبردهای موجود در پذیرش و آموزش دانشجویان و جذب و ماندگاری اعضای هیات‌علمی دندانپزشکی پرداخته شد.

در این نشست، محمدجواد خرازی فرد عضو گروه دندانپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر کمیته اعتباربخشی برنامه‌ای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور به بررسی مسائل و چالش‌های حوزه دندانپزشکی پرداخت و تاکید کرد: افزایش ظرفیت دندانپزشکان، بهبود شاخص‌های دهان و دندان را در پی ندارد.

وی اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به شدت تأثیر مخربی در پی خواهد داشت و هنوز دانشکده‌های دندانپزشکی در شوک افزایش ظرفیت دوره‌های قبل است و این موضوع باعث کاهش انگیزه در دانشجویان و پایین آمدن سطح سواد و توانایی قبول شدگان این رشته می‌شود و یک بحران را به دنبال خواهد داشت و باعث تقاضاهای القایی در آینده خواهد شد.

خرازی فرد گفت: یک دندانپزشک توانمند باید مهارت‌های برقراری ارتباط، تعهد حرفه‌ای، پیشرفت فردی و فراگیری مستمر، ارتقای سلامت و پیشگیری، مهارت‌های بالینی و دستیابی به توانمندی‌های مورد انتظار را دارا باشد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه‌ای با حمایت فرهنگستان علوم پزشکی کشور انجام شد که در آن، میزان دستیابی به ۴۲ توانمندی اصلی بالینی در بین دانش‌آموختگان دانشکده‌های پزشکی کشور بررسی شد.

عضو کمیته بازنگری برنامه آموزش دندانپزشکی عمومی و تخصصی به چالش‌های مهم در آموزش دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: کمبود شدید هیأت علمی، عدم ماندگاری و عدم تمایل متعهدین، افزایش فضاهای آموزشی، تخصیص نامناسب نیروی متعهد خدمت ضریب K به دانشگاه‌ها، پذیرش و به‌کارگیری متخصصان متعهد خدمت بومی، کمبود شدید فضا و امکانات و بودجه‌های آموزشی، کمبود بیمار آموزشی، ایده‌آل نبودن محتوای آموزشی و اجرای آن و…، از جمله چالش‌های مهم رشته دندانپزشکی است.

خرازی ادامه داد: متأسفانه کمتر از ۳۰ درصد فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی به شبکه بهداشت وارد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از تأمین نیروی انسانی مناسب؛ فراهم آوردن بستر برخورداری عموم مردم از خدمات دندانپزشکی مخصوصاً با استفاده از پوشش مناسب بیمه‌ها، تجهیز مراکز خدمات درمانی دولتی و دانشکده‌های دندانپزشکی و نیز تأمین هیأت علمی مناسب است.

در ادامه، عباسعلی خادمی دندانپزشک و عضو گروه دندانپزشکی فرهنگستان نیز به راهکارهای جذب و ماندگاری اعضای‌هیات علمی دانشکده‌های دندان‌پزشکی پرداخت و افزود: پذیرش دانشجویان دندانپزشکی ظرف ۲۰ سال ۳ برابر شده است با وجود آنکه کمبود هیأت علمی در دانشکده‌های دندانپزشکی ۴۰ درصد تخمین زده شده است.

وی در این نشست به مشکلات دانشکده‌های دندانپزشکی، مشکلات اعضای هیأت علمی، عوامل منجر به کمبود عضو هیأت علمی و راهکارهای پیشنهادی، تجارب موفق جذب هیأت علمی در کشورهای دیگر اشاره کرد.

همچنین، رضا یزدانی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به فعالیت‌های صورت‌گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: کارهای مثبتی همچون افزایش تجهیزات و مواد مصرفی را آغاز کرده‌ایم و آئین‌نامه دانشجویان بین‌المللی نیز در حال طراحی است و با همکاری وزارت بهداشت ۱۰ درصد سقف تعرفه‌ها افزایش یافته و ما باید بیشترین بودجه را صرف پیشگیری کنیم.

در ادامه، محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بدون تردید، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موضوع در حوزه دندانپزشکی، ارائه آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان و توانبخشی حوزه دندانپزشکی با التزام به ارزش‌های اسلامی و انسانی است که بند اول سیاست‌های کلی سلامت است و ناتوانی و ضعف‌های ما در حوزه سلامت ریشه در بی توجهی به این اصل تحول آفرین و ضروری است و یک بعد این موضوع، بعد فرهنگی است و مسئولان باید مفاهیم فرهنگی را در حوزه فرهنگ‌سازی درک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت‌های فرهنگی، افزود: مدیران و برنامه‌ریزان حوزه سلامت باید به توجه به اهمیت مسئولیت خود، تعالیم فرهنگی را دریافت کنند.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی اذعان داشت: از دیدگاه فرهنگستان‌علوم پزشکی، مهم‌ترین راهبردی که موجب اصلاح و تحول و ارتقا در نظام سلامت می‌شود آموزش است و اصلاح روند کنونی از آموزش آغاز می‌شود. پیشنهاد فرهنگستان علوم‌پزشکی این است که اجرای همه‌جانبه سیاست‌های کلی سلامت برای آموزش و اصلاح است و در بند ۹ نیز به وضوح به وظایف حوزه دندان‌پزشکی پرداخته است.

محققی بیان داشت: در فرهنگستان یک مجموعه از فعالیت‌های حوزه سلامت بعد از ۴۵ سال در نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم و به مسئولان منعکس خواهد شد.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: برای تنظیم راهبردهای بحث در حوزه دندانپزشکی، وضع موجود بر اساس شاخص‌ها بررسی و پیشنهادات برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب بررسی خواهد شد.

کد خبر 6090328 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد