Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:08:26 GMT

روایت دامپزشکان جهادی که ناجی معیشت محرومان هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۰۶۸۴

روایت دامپزشکان جهادی که ناجی معیشت محرومان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بارها شنیده بودم دانشجویان، دانش‌آموزان و بسیجیان با هر تخصصی که دارند در ایام تعطیلات نوروز و تابستان و یا هر فرصتی که به دست آورند برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم می‌روند و البته بیشترشان هم به کارهای عمرانی نظیر ساخت مدرسه، خانه عالم و مسجد و خانه برای نیازمندان می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قرار بود داستان ما متفاوت باشد از همان روزهای اولی که وارد دانشگاه شدیم هنوز چند ترمی بیشتر نگذشته بود که با دوستانم وارد فعالیت‌های جهادی شدیم.

با تخصص‌مان به کمک معیشت مردم رفتیم

ما قرار نبود کار عمرانی انجام دهیم، ما دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه شهرکرد تصمیم گرفته بودیم یا تخصص خود به کمک معیشت مردم مناطق محروم برویم.

بسیار شنیده بودیم که دام‌ها و طیور مردم در مناطق محروم به دلیل مسافت طولانی از شهر و نبود امکانات درمانی و واکسیناسیون از بین رفته بودند و از آن ‌جایی که یک گاو و گوسفند و حتی تعدادی مرغ و خروس زندگی یک خانواده را در این مناطق می‌چرخاند به فکر این افتادیم که در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم برویم.

از سال ۹۴ تا ۹۶ در قالب اردوهای جهادی دانشجویی به روستاهای منطقه بازفت، کوهرنگ، لردگان و ... سفر کردیم.

با لبخند گفتم چیزی نیست خوب می‌شود پدر جان

از ذوق و شوق مردم در این سفرها هر چه بگویم کم گفته‌ام، پیرمردی که تنها دارایی‌اش یک گاو بود و حالا مریض شده بود با رسیدن ما انگار دنیا را به او داده‌اند، کِشان کِشان حیوان زبان بسته را به سمت محل اقامت ما می‌آورد دستانش زبر و خشن شده بود و چین و چروک صورتش حکایت‌های زیادی در خود نهفته داشت تیغ آفتاب عرق پیرمرد را درآورده بود.

کِشان کِشان حیوان زبان بسته را به سمت محل اقامت ما می‌آورد دستانش زبر و خشن شده بود و چین و چروک صورتش حکایت‌های زیادی در خود نهفته داشت تیغ آفتاب عرق پیرمرد را درآورده بود

با صدای بلندی فریاد می‌زد آقای دکتر به دادم برسید نزدیک‌تر رفتم گفتم پدر جان ما خودمان می‌آمدیم درب خانه‌تان با نگاهی که آمیخته با ترس و اشک بود گفت ترسیدم خانه‌ام را پیدا نکنید با فروش شیر این زبان بسته خرج زن و بچه‌ام را می‌دهم چند روزی است که ناخوش است با لبخند گفتم چیزی نیست خوب می‌شود پدر جان.

پیرزن‌هایی که تعدادی مرغ و خروس داشتند و از طریق فروش تخم‌مرغ‌هایشان گذران زندگی می‌کردند شاید برای ما جای تعجب داشته باشد اما زندگی خیلی از مردم در همین بیخ گوشمان بستگی به همین چیزهای کوچک داشته و دارد.

دیدن و شنیدن همه این قصه‌ها انگیزه مضاعفی در ما ایجاد کرد بعد از دوران دانشجویی با یک گروه جهادی دامپزشکی آشنا شدیم که در سطح کشور و استان‌هایی چون کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کردند به همراه این گروه در ۶ اردوی جهادی شرکت کردیم.

راه‌اندازی گروه جهادی منتظران نور

کم کم به فکر تأسیس یک گروه جهادی افتادیم و با کمک دوستانم گروه جهادی «منتظران نور» را راه‌اندازی کردیم.

در اولین گام به مناطق محروم شهرستان لردگان که شامل روستاهای پشت کوه میلاس می‌شد رفتیم و اقداماتی نظیر واکسیناسیون و درمان دام‌ها و طیور را انجام دادیم این اردوها اولین گام‌های ما به صورت مستقل و در قالب گروه جهادی خودمان بود.

از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌کنیم

قبل از اینکه بخواهیم بار سفر را ببندیم از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا همه دامپزشکانی که قصد کمک کردن دارند را با خود همراه کنیم.

هر چه بیشتر زمان می‌گذشت دامنه فعالیت ما هم بیشتر می‌شد در آخرین سفرمان با مردانی بی‌ادعا در قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی همراه شدیم و به مناطق هشت‌گانه چهارمحال و بختیاری سفر کردیم تا دردی هر چند کوچک از محرومیت مردم در مناطق دورافتاده و محروم را بکاهیم.

هیچ کدام از این مردان و زنان از ما انتظاری ندارند خیلی وقت‌ها قبل از رسیدن ما دام و طیور خود را به خاطر یک بیماری ساده از دست داده‌اند و این یعنی چرخ زندگی یک خانواده از حرکت ایستاده اما با این حال از رسیدن ما خوشحال هستند چرا که بقیه مردم روستا می‌توانند زندگی‌شان را نجات دهند.

در این چند سال که به روستاهای مختلفی رفته‌ایم ندیدم کسی غُر بزند، کسی گلایه کند با تمام حق و حقوقی که دارند عجیب نجیب و کم ادعا هستند و هیچ سهمی از صندلی‌ها و میزها نمی‌خواهند.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: اردوی جهادی دامپزشکی واکسیناسیون مناطق محروم گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر