Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@21:22:42 GMT

قیمت اوراق مسکن افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۰۸۷۸

هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند.

به گزارش بازارنیوز، هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۴۰۰، ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۳۵ هزار و ۹۰۰، ۱۳۷ هزار و ۱۰۰ و ۱۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۶۰۰، در آبان ماه ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۷ هزار تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومانی ۵۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۷ میلیون و ۳۳۶هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۲ میلیون و ۵۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۴۴ میلیون و ۱۹۲ و متاهل‌ها نیز باید ۸۸ میلیون و ۳۸۴هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجرد‌های سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجرد‌ها باید با پرداخت ۱۶ میلیون و ۵۷۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۳۳ میلیون و ۱۴۴هزار تومان برای خرید اوراق نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.


/ دانشجو

برچسب ها: قیمت اوراق مسکن ، هزینه وام مسکن ، متاهل‌ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Rb3

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت اوراق مسکن هزینه وام مسکن متاهل ها تسهیلات مسکن خریداری کنند میلیون تومان تسهیلات قیمت اوراق هزار تومان ۱۳۷ هزار هزار و ۱۰۰ وام جعاله سال گذشته متاهل ها مجرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی اظهار کرد: برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تاکنون ۹۷۲۲ نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴۰۹۰ خانوار قرارداد بسته‌اند.

دائمی افزود: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ جهت احداث واحدهای مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سال ۱۴۰۲ یازده هزار واحد است، گفت: به متقاضیانی که در سال قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند، اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدای کار، ساخت خانه برای افراد فاقد مسکن یا مسکن غیر مقاوم بود، ادامه داد: هم اکنون گیلان جز استان‌های پیشرو در مقاوم سازی مسکن است.

دائمی با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد بوده که شاخص کشوری ۵۴ درصد است.

کد خبر 6089744

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان