Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های فناور با الهام از طبیعت یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلترهای نانویی را عرضه کرده که علاوه بر حذف ذرات معلق در هوا و میکروب‌ها، قابلیت حذف بیش از ۹۹ درصدی ذرات معلق را دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، یکی از شرکت‌های فناور در دستگاه تصفیه هوای خود، از دو نوع فیلتر الیاف حاوی نانوذرات و فیلتر کربنی زئولیتی استفاده کرده و قابلیت حذف گازهای سمی و ذرات معلق را به دستگاه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عملکرد سیستم ضد میکروبی اولتراسونیک این شرکت قابلیت کاهش ۱۰۰ برابری بار میکروبی را دارد.

این دستگاه با بهره‌گیری از دو سیستم اولتراسوند و فیلترهای نانویی قابلیت حذف بیش از ۹۹ درصدی ذرات معلق را دارد و این شرکت در سال ۱۴۰۰ موفق به تولید و عرضه بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تصفیه هوا در شهر تهران شده است.

در برخی از محصولات تصفیه هوا بدون توجه به عوارض خطرناک روش‌های بکار رفته و فقط با اهداف تجاری، اقدام به فروش محصولاتی می‌شود که استفاده آنها عوارض بیشتری نسبت به خود آلاینده‌های هوا دارد. از این رو این شرکت با نگاه به طبیعت و روش‌های آن در حذف آلاینده‌ها اقدام به توسعه و عرضه دستگاه تصفیه هوایی کرده که برای کاربر بی‌خطر است.

این محصول که شبیه‌ساز باران است، بر اساس تولید ذرات آب باردار کار می‌کند و لذا فقط با آب کار می‌کند و هیچ گونه ماده سمی و پرتوی مضری در محیط استفاده آزاد نمی‌کند. میزان مصرف آب این دستگاه در روز ۱٫۵ لیتر است.

به نقل از ستاد نانو، محققان این شرکت به طور پیوسته در حال تحقیق و توسعه بر روی روش‌های نوین و بی خطر برای حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان هستند. این فناوری به صورت اختراعی در داخل کشور به ثبت رسیده و پتنت مربوط به آن برای ثبت در دفتر اختراعات امریکا ارسال شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حذف ریزگرد ، فناوری نانو ، ریزگرد ، خیزش گرد و خاک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حذف ریزگرد فناوری نانو ریزگرد خیزش گرد و خاک دستگاه تصفیه هوا ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس