Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@04:48:04 GMT

محمدرضا بهشتی: مرحوم دعایی تجسم فروتنی بود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۱۶۷

محمدرضا بهشتی: مرحوم دعایی تجسم فروتنی بود

فرزند شهید بهشتی با تأکید بر اینکه مرحوم دعایی تجسم فروتنی بود، گفت: مرحوم دعایی خصوصیات خیلی برجسته ای داشت؛ در این جهت که بتواند پیوندهای اجتماعی را تا جای ممکن به عنوان یک فرد محبوب محکم تر نگه دارد.

محمدرضا بهشتی در حاشیه مراسم ختم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، به خبرنگار جماران گفت: سلامت نفس، ایمان عمیق، مهربانی و لطف نسبت به بندگان خدا مهمترین ویژگی های مرحوم دعایی بود؛ و فروتنی بالا بسیار فراتر از آنچه که معمولا افراد توان این را دارند که فضیلت فروتنی را در خودشان ایجاد کنند، ایشان خودش تجسم فروتنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند شهید بهشتی افزود: در فراز و فرودها و جاهای حساس که افراد نیاز به یک نوع دلگرمی و حمایت داشتند، خودش حاضر و دلسوز و به فکر افراد بود و تلاش می کرد در فراز و فرودهایی که برای افراد پیش می آید، آسیب نبینند. ارزش انسان ها را می دانست و قدردان انسان ها بود. کسی که از اول تا پایان عمرش با سلامت آمد، زندگی کرد و از این دنیا رفت.

وی یادآور شد: یکی از آسیب های سنگینی که جامعه ما در حال دیدن هست، «گسست همبستگی ها» است. در حالی که آنچه که این جامه را در طی دهه های گذشته توانست بر پا نگه دارد و پیش ببرد، عمق هبستگی بود که در مردم وجود داشت.

بهشتی اظهار داشت: به نظر من هنر شخص امام و افرادی که عمق حرکت امام را درک کرده بودند، در این بود که بتوانند افراد را به هم پیوند بدهند؛ والّا گسستن افراد که هنر نیست؛ کار ساده ای است. با کوچکترین چیزی افراد از هم فاصله می گیرند و دور می شوند. اما حفظ و تحکیم پیوندها فقط با یک پیام محبت صورت می گیرد.

وی افزود: مرحوم دعایی خصوصیات خیلی برجسته ای داشت در این جهت که بتواند پیوندهای اجتماعی را تا جای ممکن به عنوان یک فرد محبوب محکم تر نگه دارد. قدرشناسی افراد خیلی با ارزش است. چون به افراد این احساس دست می دهد که در دل همدیگر جا دارند و اگر آسیبی در زندگی آنها هست، تنها نیستند و دیگران با آنها همراهی می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: جای خالی ایشان را درک نقشی که ایشان داشت، جبران می کند؛ و بعد تلاش برای اینکه اگر منش خوبی در فردی هست، سعی کنیم این منش را در خودمان ایجاد کنیم. مرحوم دعایی در عمل نشان داد که این فضیلت در زندگی اش وجود دارد و یک ره آموز زندگی برای همه ما است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سید محمود دعایی حجت الاسلام و المسلمین دعایی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مرحوم دعایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین عکس حسین طاهری در کنار پدرش

حسین طاهری عکسی را به مناسبت روز معلم در کنار پدرش، محمدرضا طاهری، در فضای مجازی منتشر کرد. 

حسین طاهری و محمدرضا طاهری

دیگر خبرها

  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • عکس| جدیدترین عکس حسین طاهری در کنار پدرش
  • حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • فیلم| طرح منافقین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت‌الله بهشتی!
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان