Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کتاب «دفاع مقدس» سروده، ولی الله فتحی از انتشارات نشر انتخاب منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، کتاب «دفاع مقدس» با زبان شعر در یازده فصل به شرح عملیات‌های مهم هشت سال دفاع مقدس پرداخته و در پایان هر بخش نتیجه گیری کرده است.
در فصل اول به تشریح عملیات‌های سال اول جنگ از جمله عملیات پدافند قصر شیرین، خرمشهر، سوسنگرد، شمال آبادان، کرخه_ شوش، میمک ومهران، سومار، پل کرخه تا عملیات آفندی طراح، بازی دراز (2) و شهید مدنی پرداخته است؛ در فصل دوم این کتاب به عملیات‌های سال دوم از آفندی ثامن الائمه، آفندی طریق القدس، مطلع الفجر (شیاکوه)، طرح عملیاتی کربلای 2، 3 و 4، آفندی رمضان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فصل سوم به عملیات‌هایی از جمله مسلم ابن عقیل، آفندی محرم، عملیات آفندی والفجر 1 و2 و 3، پرداخته شده است همچنین در بخش چهارم نیز به علمیات آفندی والفجر 4 و عملیات افندی خیبر پرداخته است؛ فصل پنجم نیز به عملیات‌های آفندی عاشورا، بدر، ظفر 5، چوراتا، بدر، میمک پرداخته شده.
سال ششم چنگ نیز به عملیات‌های این سال از عملیات آفندی تپه سرخ (نصر هشت)، آفندی والفجر 8، لولان، شرهانی، کربلای 1، جزیره مجنون، آفندی کربلای 2، پرداخته همچنین در سال هفتم به عملیات‌های آفندی کربلای 4،5،6،7 و 10 همچنین عملیات پدافندی شور شیرین پرداخته؛ در سال هشتم جنگ نیز عملیات آفندی نصر 9، بیت المقدس 2 و 5، عملیات پدافندی شلمچه، جزایر مجنون، عملیات پدافندی طلائیه_ کوشک، مرصاد و شرهانی پرداخته شده است .
در بخش بعدی این کتاب به عملیات‌های مهم نیروی هوایی از جمله عملیات انتقام، کمان 99، کرکوک، عملیات اچ 3، سوپر اتانداردها، عملیات بغداد، پشتیبانی هوایی عملیات مروارید، طریق القدس، فتح المبین، آزادی خرمشهر، والفجر پرداخته شده است.
در بخش دیگری نیز عملیات‌های مهم نیروی دریایی از جمله عملیات اسکورت کارون، پدافند از سکو‌های نفتی، عملیات بزرگ اشکان، شهید صفری، مروارید، تکسا 1 و 2، رعد و سیادت، عملیات رشادت، حصر آبادان پرداخته شده است.
در بخشی از این کتاب که به عملیات آفندی کربلای 10 پرداخته است می‌خوانیم:
به دستور فرماندهانی به غرب
عمل‌ها به آغاز گردید و حرب
نجف بود فرمانده در کار زار
چه گسترده بودش هجوم این دیار
به آن خاک دشمن چو یورش کنان
بر آن عمق خاکش به غرش کنان
حمایت ز آن دیگران بود نیز
ز آن نامنظم کماندو تمیز
و از آن رمضان قراری که بود
و هم کرد‌هایی که باید ستود
بشد رزم با رمز آن شاه دین
که پیروزی از ما و دشمن حزین
دوباره بگردید نبردی قوام
که بودش هدف‌های ما هم به کام
تصرف شدندی هدف‌های ما
به آن خاک دشمن چها پرب‌ها
گرفتیم اهداف آن را که بود
بباید که رزمندگان را ستود
پس از این شعر و در بخش نتیجه این شعر آمده است:
«در مرحله نخست دشمن توانست به مواضع نیرو‌های ایرانی نفوذ کند، ولی در مراحل بعدی بر اثر رشادت و مقاومت رزمندگان دلاور اسلام با دادن تلفات و ضایعات فراوان مجبور به عقب نشینی شد. تعداد قابل توجهی از نفرات دشمن که آمار دقیق آن به دست نیامده است کشته و زخمی شدند. مقادیر قابل توجهی از تجهیزات و لوازم نظامی نیز منهدم شد.
کتاب «دفاع مقدس» در 465 صفحه با شمارگان هزار نسخه و با قیمت 160 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفاع مقدس پرداخته شده عملیات آفندی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • هنر دفاع کردن از زبان یوهان کرایوف / فیلم
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری