Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی از معدود فیلم‌های ساخته شده مرتبط با امام رضا (ع) است که بخش‌هایی از پشت صحنه آن با حضور عزت‌الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی منتشر شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، صدرعاملی «شب» را سال ۱۳۸۶ با بازی عزت‌الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی ساخت که در بیست‌ودومین دوره جشنواره فیم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین نقش اول را برای حیایی به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم براساس طرحی از اصغر فرهادی بود که صدرعاملی درباره آن گفته است: یک روز مهدی فرجی از شبکه یک تلویزیون به من گفت ۱۱ طرح قصه از اصغر فرهادی خریده است، اما او الان نمی‌خواهد آن‌ها کار کند و از من خواست تا آن‌ها را بخوانم. من طرح‌ها را خواندم و متوجه شدم همه آن‌ها با تم زائر است و برای من خیلی وسوسه کننده بود. چهار جلسه با اصغر فرهادی گذاشتم و از بین آن‌ها سه طرح «شب»، «هر شب تنهایی» و «در انتظار معجزه» را انتخاب کردم.

صدرعاملی برای ساخت این فیلم سراغ کامبوزیا پرتوی هم رفت تا این هنرمند مطرح، فیلمنامه آن را بنویسد، فیلمنامه‌نویس و کارگردانی که سال ۱۳۹۹ بر اثر کرونا از دنیا رفت تا درگذشته‌های نامدار این فیلم، در کنار انتظامی، شکیبایی و کماتل طباطبایی (تهیه‌کننده) به چهار نفر برسد.

صدرعاملی درباره این فیلم در گفت‌وگویی با فریدون جیرانی بیان کرده بود:‌ برای فیلم «شب» شروع بسیار خوبی داشتیم. زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی قصه را خواند، دو سه نکته داشت و وقتی رعایت شد پذیرفت تا بازی کند و زنده یاد خسرو شکیبایی هم به سرعت پذیرفت. در پایان فیلمبرداری پلان آخر که در صحن حرم امام رضا (ع) بود، خسرو شکیبایی از ما جدا شد و به سمت حرم از امام رضا خداحافظی کرد و به او گفت ممکن است دیگر نبینمت. خسرو در طول مدت فیلمبرداری حالش خوب نبود و همسرش دائم با میلاد، دستیارم در تماس بود. برای کبدش قرص‌های بسیار قوی می‌خورد. به خاطر قرص‌ها کبدش داغ می‌شد و چیزی که او را آرام می‌کرد بستنی بود و اصلا برایش خوب نبود.

همزمان با ولادت امام رضا (ع) موزه سینما بخشی از پشت صحنه فیلم «شب» را منتشر کرده که در ادامه می‌بینید: 

About Nastooh.ir

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عزت الله انتظامی ، خسرو شکیبایی ، اصغر فرهادی ، حرم امام رضا (ع) ، رسول صدرعاملی ، امین حیایی ، فیلم شب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عزت الله انتظامی خسرو شکیبایی اصغر فرهادی حرم امام رضا ع رسول صدرعاملی امین حیایی فیلم شب عزت الله انتظامی خسرو شکیبایی اصغر فرهادی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده

۲۶۶ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899221

دیگر خبرها

  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)