Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:01:42 GMT

آسمان اصفهان غبار آلود می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۴۵۳

آسمان اصفهان غبار آلود می‌شود

هواشناسی اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک با کاهش دید از امروز تا فردا در مناطق شمال شرق، شرق و مناطق مرکزی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش شاخص آلودگی هوا و شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد غیر ضروری به ویژه برای افراد آسیب پذیر و پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره اجتناب کنند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی، حفاظت از صنعت کشاورزی توجه لازم را داشته باشند.

همچنین کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید و غبار محلی برای مناطق مرکزی استان در روز یکشنبه و در نیمه شرقی احتمال گردوخاک محلی بویژه برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار تا سه روز آینده بر روی استان است.

بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت امروز ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در خنک‌ترین ساعت فردا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

به گفته او در ۲۴ ساعت آینده، خوروبیابانک با ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شوند.

بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه کاهش و کمینه دما یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه (فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز دوشنبه، هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی گردوخاک آلودگی هوا وزش باد به نسبت شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش شدید باد در زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پدیده جوی خاصی طی این هفته در استان نخواهیم داشت، گفت: پدیده غالب جوی امروز وزش باد شدید از بعد از ظهر در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان غالباً صاف گزارش شده است، افزود: شرایطی که امروز در استان حاکم شده، تا اواسط هفته جاری در استان تداوم داشته و از اواسط هفته بارندگی برای استان پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه دمای هوای استان زنجان از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری به تدریج روند افزایشی به خود خواهد گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این وضعیت از روز چهارشنبه این هفته کمی تغییر یافته و دمای هوا در اغلب مناطق استان خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای کنونی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است، خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۴ و ۲۵ درجه، ابهر ۴ و ۲۵ درجه، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6089605

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان