Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان قزوین از دیرباز با توجه به موقعیت جغرافیای ویژه، واقع شدن در شاهراه ارتباطی ۱۱ استان کشور و نزدیکی به پایتخت مورد توجه قرار داشته و برای تقویت راه های مواصلاتی به خصوص آزادراهی و بزرگراهی استان به منظور بهبود حمل و نقل، کاهش مصرف سوخت و زمان مسافرت، توسعه گردشگری و افزایش سطح رضایت مسافران اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا عملیات اجرایی پروژه قزوین - الموت - تنکابن با مشخصات راه اصلی و به صورت بزرگراه پس از انجام عملیات مطالعاتی از سال ۸۶ کلید خورد که متاسفانه به رغم گذشت سال ها هنوز به بهره برداری نرسیده است.

در سفر هفتم اردیبهشت ماه رییس جمهور و هیات دولت به قزوین، ادامه عملیات و در نهایت بهره برداری از این طرح به صورت ویژه از سوی استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت تا اینکه برای پایان عملیات فاز یکم آن به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای بهره برداری از آن نیز تاکید ویژه شد.  

فاز یک جاده قزوین - الموت - تنکابن در پاییز امسال بهره برداری می شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: قطعات یک، ۲ و سه این پروژه به طول ۶۲ کیلومتر که از نقطه صفر آن، یعنی از کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین - کرج تا روستای شهرک در بخش رودبار الموت ادامه می یابد، پاییز امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

لطف الله سیاهکالی تاکید کرد: این پروژه علاوه بر اهمیتی که برای کشور و منطقه دارد، یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که بایستی هر چه سریع تر مورد بهره برداری قرار بگیرد تا آثار آن برای مردم میهن اسلامی دلنشین تر شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که راه های ارتباطی شمال کشور در حوزه شبکه مواصلاتی از حجم تردد بسیار بالایی برخوردار است و همین مساله باعث ترافیک، به خصوص در ایام تعطیلات و مناسبت های خاص می شود، تکمیل و بهره برداری از بزرگراه قزوین - الموت - تنکابن می تواند نقش بسزایی در کاهش چشمگیر سوانح جاده ای یا ترددها در جاده هایی مانند هراز، چالوس یا رشت داشته باشد.

وی با بیان اینکه به بزرگراه قزوین - تنکابن - رشت نباید به عنوان یک مسیر عبوری نگاه کرد، افزود: با توجه به ویژگی های جغرافیایی و عبور جاده از دامنه های البرز شمالی و طبیعت بکر آن، مساله مبلمان این جاده باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار بگیرد تا جایی که علاوه بر موضوعات گردشگری باید سرویس دهی به مسافران و گردشگران در برنامه ریزی های هنگام بهره برداری مورد توجه واقع شود چرا که این مساله می تواند ثروث هنگفتی را برای منطقه به همراه داشته باشد.

تخصیص ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به فاز یک پروژه

سیاهکلی با اشاره به تخصیص ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به فاز یک پروژه در حال احداث قزوین - الموت - تنکابن، اظهار داشت: با توجه به اینکه آسفالتِ تنها هفت کیلومتر از مسیر ۶۲ کیلومتری قطعات یک، ۲ و سه باقیمانده و با توجه به نیاز مردم منطقه به دسترسی به این جاده، پاییز ماه امسال شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دسترسی این منطقه از کشور به دریای خزر و غرب استان مازندران بسیار حیاتی است و می تواند به لحاظ اقتصادی و فرهنگی نیز علاوه بر ایجاد تحول، تاریخ کهن قزوین و الموت را نیز احیا کند، خاطرنشان کرد: به همین منظور و در آینده نزدیک نشستی را با وزیر راه و شهرسازی در تهران یا در محل پروژه خواهیم داشت تا اقدامات لازم در خصوص تسریع در روند اجرای این پروژه جهت بهره برداری نهایی به عمل آید.   

این نماینده مجلس یادآور شد: برای دولت سیزدهم اتمام پروژه ای که حدود ۱۸ سال از عمر اجرایی آن می گذرد و به اتمام نیز نرسیده و از همه مهمتر اینکه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز هست، لازم و ضروری بوده و انتظاری جز این نیست تا این انتظار طولانی مردم منطقه برآورده شود.

جاده قزوین - الموت - تنکابن با مشخصات راه اصلی احداث می شود

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این رابطه اظهار داشت: این مسیر با مشخصات راه اصلی و به عنوان یکی از پروژه های شاخص ملی از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۸۲ می باشد که اجرای آن در ۶ قطعه و به طول ۱۶۴ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

مجتبی دایی دایی با بیان اینکه ۹۶ کیلومتر این مسیر مربوط به استان قزوین و مابقی نیز در استان مازندران واقع شده است، تصریح کرد: فاز نخست پروژه به طول ۶۲ کیلومتر، حد فاصل کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین - کرج تا شهرک در بخش رودبار الموت شرقی واقع شده و به گفته کارشناسان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم اکنون به پیشرفت ۹۳ درصدی رسیده است.

به گفته این مسوول مهندسی ساخت، مسیر یاد شده باعث اتصال استان های جنوبی و غربی کشور به شمال شرق می شود و دارای نقاط سخت گذر، کوهستانی و جنگلی نیز هست و با احداث و بهره برداری از آن موجب افزایش سطح ایمنی و سهولت دسترسی ها به شمال کشور می شود.

وی،  کاهش طول مسیر قزوین به تنکابن از ۳۱۵ کیلومتر کنونی به ۱۶۴ کیلومتر، کاهش مدت زمان سفر از هفت به سه ساعت،  کاهش مصرف سالانه سوخت به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر،  توسعه گردشگری در مناطق رودبار الموت شرقی و غربی، توسعه و بهره برداری منابع موجود در منطقه به همراه زیربخش های کشاورزی و دامداری، ساماندهی مناسب روستاهای منطقه الموت و همچنین تشویق و جلب گردشگر به منطقه و در نهایت بهره برداری و راه اندازی معادن الموت از ویژگی های مهم و بارز اجرای این پروژه است.

پیش بینی بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری کامل این پروژه 

دایی دایی با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگراه قزوین - الموت - تنکابن از سال ۸۶ آغاز شده است، افزود: در حال حاضر برای پایان عملیات این محور و براساس محاسبه فهرست بهای سال ۱۴۰۱، زمان نهایی برای بهره برداری کامل این پروژه در سال ۱۴۰۴ هدفگذاری شده و میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای آن نیز چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با محاسبات کنونی، برای بهره برداری از فاز نخست پروژه بزرگراهی قزوین - الموت - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر، رقمی معادل ۴۳۰ میلیارد تومان جهت اتمام قطعات یک، ۲ و سه، تونل شیرکوه و سه دهانه پل تخمین زده شده است.  

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی شدن احداث این طرح و اینکه هیچ یک از بخش های آن هنوز به بهره برداری نرسیده، با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان و تخصیص اعتبارات لازم در این بخش، به نظر می رسد در پاییز ماه امسال و بعد از حدود ۱۸ سال شاهد بهره برداری از فاز نخست آن، یعنی تا شهرک واقع در بخش رودبار الموت شرقی باشیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: بدون شک با بهره برداری از این پروژه که برای مردم منطقه الموت و ساکنان غرب استان مازندران نیز بسیار حیاتی و حایز اهمیت می باشد، علاوه بر تحول در حوزه ارتباطی کشور، شاهد دگرگونی های فراوان و امیدبخش در بخش های مختلف از جمله معیشت مردم، گردشگری، تکمیل زیرساخت های منطقه و در نهایت بهره برداری از منابع بکر معدنی منطقه باشیم.

برآیند:

راه اصلی قزوین -الموت - تنکابن از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۱۳۸۲ است که بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی و نیمه تمام بودن، فاز اول آن در سال جاری با تخصیص اعتبار در دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

با بهره برداری از این طرح،  کاهش طول مسیر قزوین به تنکابن از ۳۱۵ کیلومتر کنونی به ۱۶۴ کیلومتر رقم می خورد و ضمن کاهش مدت زمان سفر از هفت به سه ساعت، توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن وزارت راه و شهرسازی قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن وزارت راه و شهرسازی قزوین طول ۶۲ کیلومتر برای بهره برداری مقام معظم رهبری بهره برداری میلیارد تومان راه و شهرسازی رودبار الموت استان قزوین راه اصلی ۱۸ سال فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال