Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@14:21:15 GMT

کشف ۴۳۸ تن کالای اساسی احتکار شده درکشور طی ۲ روز اخیر

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۶۱۱

کشف ۴۳۸ تن کالای اساسی احتکار شده درکشور طی ۲ روز اخیر

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا رضائیان در  تشریح جزئیات این خبر گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان و نامشروع اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کرده‌اند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پایش‌های اسنادی و میدانی روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد و مقابله با متخلفان و سوداگران اقتصادی بیشتر از هر زمانی است و کارآگاهان این پلیس با تشکیل دو هزار و ۵۰ گروه مشترک در ۴۸ ساعت گذشته از ۳ هزار و ۳۹۶ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن ها ۴۳۸ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، گوشت قرمز و مرغ، نهاده‌های دامی و کشاورزی، بیش از ۵۰ هزار عدد انواع دارو، بیش از ۳۷ هزار لیتر انواع مواد شوینده و ... را کشف و ضبط کردند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۵۷۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهارکرد: در این خصوص ۱۴۶ دستگاه خودرو توقیف و ۳۳ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۲۷۶ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده و تعدادی خودرو نیز روانه پارکینگ شدند.

منبع: الف

کلیدواژه: کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف شمش‌های قاچاق در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

او گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت