Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:03:42 GMT

روایتی از حضور خیل عظیم عاشقان در حرم سلطان خراسان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۶۲۴

روایتی از حضور خیل عظیم عاشقان در حرم سلطان خراسان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - فاطمه سعادتیان نیک: جانم دوباره غرق در نجوایی شیرین شده است، در افق بیکران التماس‌هایم کنج صحن مهربانی ات من در همین آستان و حرم سبز شما الطاف خداوند را با چشم‌هایم به وضوح می بی نم.

سلطان خراسان ای قرار ثانیه‌های دعا، تمام قد ایستاده‌ام روبروی پنجره فولاد، شانه‌هایم چقدر سبک شده‌اند دیگر خبری از سنگینی نیست، با خود قرار گذاشتم روز میلادت هر جا که باشم خودم را در این صحن باصفایت غرق در تماشای سقاخانه و گنبد طلائیت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و چه روزهایی بود که همه می‌گفتیم آقا تو بطلب ما را، روزهای سخت کرونایی، که امکان آمدن به حریم امن شما برایمان وجود نداشت و دلتنگی هایمان بهانه کنان به سوی حرم شما همچون کبوترانت که به سوی دانه‌های مِهری می‌روند، پر می‌کشید.

آقای مهربانم شما آرام بخش جان و دل‌های بی‌قرارید، امسال چه با شکوه مشهد با وجود زائرانی از گوشه و کنار کشور و جهان بهشت اجابت دعاها شده است.

امروز عطر گل‌هایی که در صحن و سرای حرم شما از جای جای ایران برای عرض ارادت تقدیم به ساحت مهربانیتان شد در فضای شهر پیچیده و مردم با شور و هیجان و با پذیرایی چای و شربت از مهمانان حریص رسیدن به شما بعد از چند سال پذیرایی می‌کنند.

اینجا مشهد است و شکوه حضور شما به این شهر امنیت و آرامش داده است و هیچ کسی در این روز زیبا جز زمزمه اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی الاِْمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلی مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّری الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ صلوات خاص شما هیچ نمی‌گوید.

امام رئوف حال امروز مشهد خوب است، امروز دلتنگی بی شماری از مردمان کشورم با رسیدن به بهشت دعای ایران به پایان رسید، آقا جانم بطلب تمام آن‌هایی که تمنای حضور در صحن و سرای مهر و شکوه شما را دارند.

در سالروز میلادت زائرانی که میهمان شما بودند همراه با خادمان، شادمانه «رضا رضا جانم» را زمزمه کردند.

امروز، همزمان با صبح میلاد شما نقاره‌زن‌ها از بالای گلدسته‌ها، سرود شادی سر دادند و همزمان، جمع دیگری از خادمان این صحن و سرای بهشتی شما، پرچم گنبد طلایی و پوش ضریح مطهر را تعویض کردند.

خیل زائرانی که تمام ساعات شب میلادتان را در صحن و سرای آرام جان، به صبح رسانده بودند، طلوع خورشید را در این قطعه از بهشت تماشا کردند و پس از آن نیز، چشمانشان با اهتزاز پرچم سبز بر گنبد طلایی خورشید خراسان منور شد.

کد خبر 5511279

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد حرم امام رضا ع میلاد امام رضا ع بوشهر کرمانشاه دهه کرامت خروج قطار از ریل خطبه های نماز جمعه سفر استانی ویروس کرونا اردبیل مشهد خراسان رضوی آمار کرونا میلاد امام رضا ع امام رضا ع صحن و سرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • کلنگ زنی دومین سرای دانشجویان متاهل در یاسوج
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • (ویدئو) گردباد عظیم در نبراسکا
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود