Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان ۱۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعال هستند که از این تعداد یک هزارو ۳۰۰ نفر از محل بیمه حمایتی صنایع دستی، بیمه شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تبریک آغاز هفته صنایع دستی، اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در صنایع دستی است و خوشبختانه در اکثر رشته‌های صنایع دستی هنرمند و صنعت‌گر فعال و کارآزموده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است، گفت: چاقو‌سازی، ملیله‌کاری، مس، انگشتر‌سازی، چاروق‌دوزی و قلم‌زنی جزو رشته‌های شاخص در استان محسوب می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز وزیر میراث فرهنگی شعاری برای هفته جهانی صنایع دستی انتخاب کرده‌‌اند، گفت: شعار امسال "صنایع دستی پیشران تولید ملی و اقتصاد هویت بنیان" انتخاب شده و ما نیز تلاش می‌کنیم به این شعار دست یابیم.

وی در خصوص تعداد فعالان صنایع دستی و بیمه‌شدگان این صنعت یادآور شد: در سطح استان ۱۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعال هستند که از این تعداد یک هزارو ۳۰۰ نفر از محل بیمه حمایتی صنایع دستی، بیمه شده‌اند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه هر ساله برای هر استان سهمیه مشخصی برای بیمه شدن فعالان تعیین می‌شود، عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ سهمیه استان برای بیمه فعالان صنایع دستی ۳۲۶ نفر بود و بر اساس سهمیه این امر نیز انجام شد‌ و سال گذشته یک سال طلایی به لحاظ جذب سهمیه بیمه فعالان صنایع دستی استان بود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته سهمیه استان برای تعداد بیمه شدگان بسیار پایین‌تر بود، ابراز داشت: البته وزارت میراث فرهنگی در حال اقداماتی است که سهمیه استان‌ها را بالاتر ببرد، با این وجود هنوز سهمیه ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

ارجمند گفت: استان زنجان به لحاظ جمعیت ظرفیت بالایی در تولیدات صنایع دستی و فعالان دارد و جز ۵ استان برتر محسوب می‌شود، با این وجود برای بیمه شدن فعالان این اداره کل تلاش می‌‌کند و امیدواریم که امسال نیز سهمیه بیشتری دریافت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالان صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان