Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کره شمالی در کنگره عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم در این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ با چالش های امنیتی جدی مواجه است و در قبال این مسئله باید دفاع ملی خود را بیش از پیش تقویت کند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از یونهاپ، رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خواستار اتخاذ اقدامات دفاعی قوی‌تر برای مقابله با چالش‌های امنیتی بسیار جدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ پیام خاصی از کنگره عمومی کمیته مرکزی حزب مبنی بر احتمال انجام آزمایش هسته ای دیگر صادر نشد.

همچنین کره شمالی در طول این نشست که در روز جمعه پایان یافت، پیامی جدید به آمریکا یا کره جنوبی ارائه نکرد، در عوض ارتقای «چوئه سون هویی» معاون وزیر خارجه را که قبلا نقشی کلیدی در مذاکرات خلع سلاح هسته ای ایفا می کرد، به سمت وزیر خارجه اعلام کرد.

پیونگ یانگ همچنین گفت که حق دفاع از خود یک موضوع حفاظت از حاکمیت ملی است و تاکید کرد که شرایط امنیتی برای کره شمالی بسیار جدی است و در معرض خطر تشدید بیشتر است.

کیم جونگ اون رهبر این کشور که در نشست کمیته مرکزی حضور داشت اهدافی را برای تقویت توان نظامی کره شمالی و تحقیقات دفاعی جهت صیانت از حقوق حاکمیتی این کشور ارائه کرد.

رهبر کره شمالی ماه گذشته نیز بر تقویت قدرت نظامی این کشور «برای نابودی دشمن» تاکید کرده بود. وی طی مراسم رژه بزرگی که به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش این کشور برگزار شد، اعلام کرده بود که کره شمالی با حداکثر سرعت به تقویت نیروهای هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

کره شمالی اخیرا بر تعداد آزمایش های موشکی خود افزوده است. همزمان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده و حتی در پاسخ به آن اقدام به شلیک موشک و برگزاری رزمایش هوایی مشترک کرده اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کیم جونگ اون کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است