Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون میراث‌فرهنگی کشور در دو نامه جداگانه مراتب ثبت ملی هفت میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار قزوین ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در یکی از نامه‌های علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی کشور به محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین آمده است:
«در اجرای مواد 11 و 12 از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنواسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب 1387 هیئت محترم وزیران و همچنین آئین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهر‌ها و روستا‌ها مصوب 1400 هیئت محترم وزیران، مراتب ثبت عناصر به شرح زیر، در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ایران اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اقدام که موجب حراست و پاسداری این میراث شود. مورد تأکید است.ابلاغ مراتب ثبت ملی 7 میراث‌فرهنگی ناملموس به استاندار قزوین
فهرست معرف:
1. بازی محلی دارکلی (چوکلی) /الک دولک/ چلک مسه/ جلیک ماره/ چی چیلیک/هلک ملک/چاچولک، قوله زنه و کلیلینک آغاج (ارجاع به شماره ثبت‌های 2352و1887.1977، 2332) (منطقه‌ای به پیشنهاد خوزستان) به شماره 2573 در تاریخ 1400/11/24،
2. مهارت ساخت عروسک قولچاق روستای آتش انبار به شماره 2650 در تاریخ 1400/12/17،
3. مهارت پخت خام آشی روستای کلج به شماره 2651 در تاریخ 1400/12/17.»
معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه مشابه دیگری به استاندار قزوین، مراتب ثبت ملی چهار میراث‌فرهنگی ناملموس را با عنوان «مهارت بافت و ساخت قلاب‌سنگ (قلاق‌سنگ)» به شماره 2532، «رسم‌الخط عمادالکتاب» به شماره 2533، «آیین سماق‌چینی روستای زناسوج الموت غربی» به شماره 2534، و «مهارت تهیه گله ترشی روستای نیاق» به شماره 2535 در تاریخ 1400/10/28، ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میراث فرهنگی میراث فرهنگی ناملموس تاریخ 1400 مراتب ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار

سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن»، فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه تقدیم علاقه‌مندان سینما و فیلمنامه نویسی شده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند. گفتگو با حسین تراب نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.

پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی در ایران؛ آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونه‌های درام کارآگاهی در سریال‌های بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه نویسی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و....

بخش سینمای جهان با سیناپس روی علف‌های خشک، داستان آمریکایی و فراری آغاز می‌شود و با نقد و گفتگو‌هایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می‌کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه‌های پراکنده» می‌باشند.

فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره است.

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان