Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:14:36 GMT

۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۲۲۸۷

۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر درحاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های مرجع قضایی است که تلاش می‌شود از طریق آزادی مشروط، پابند الکترونیک و حکم جایگزین حبس این سیاست محقق شود.

علی حسن پور افزود: همچنین حضور خیرین با ارائه کمک‌های خیرخواهانه خود در کنار تلاش ستاد دیه در حمایت و گرفتن رضایت از شاکیان از جمله راهکارهای مهم برای آزادی زندانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بسیاری از مددجویان در بند به طور ناخواسته گرفتار زندان شده اند که با این ابزارها و بویژه با کمک خیرین زمینه آزادی این گروه از مددجویان فراهم و باعث می‌شود خانواده آنها که هیچ نقشی در جرم ندارند کمتر دچار آسیب شوند.

دادستان بوشهر در خصوص آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد استان بوشهر گفت: کل بدهی این زندانیان سه میلیارد تومان است که با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان از طرف موسسه خیریه حضرت زهرا (س) چغادک و ۳۴۰ میلیون تومان نیز از طرف ستاد دیه و خیرین و پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات زمینه آزادی آنان فراهم شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر از این زندانیان مرد و یک نفر زن هستند که هشت نفر از این افراد به دلیل جرائم مالی، سه نفر مهریه و یک نفر نیز  پرداخت دیه در بند بوده اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: از ابتدای  سال جاری تاکنون نیز ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد با ۲۰ میلیارد تومان بدهی که ۱۳ نفر از آنان به دلیل جرائم مالی و هشت نفر مهریه در بند بودند با پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، ۴۰۰ میلیون تومان وام و ۲ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان گذشت شاکیان به آغوش خانواده بازگشتند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر نیز ۱۰۹ زندانی شامل پنج نفر زن و ۱۰۴ مرد با ۱۵۶ میلیارد تومان بدهی در زندان چشم انتظار نگاه مهربانانه خیران هستند که از این تعداد ۶۹ نفر به دلیل جرائم مالی، ۲ نفر دیه و ۳۸ نفر نیز مهریه در بند هستند.

توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان 

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر گفت: در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه که با عنوان تحول و تعالی مطرح است همزمان با دهه کرامت و میلاد هشتمین پیشوای امامت و ولایت امام رضا (ع) ۶۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های زندانیان استان بوشهر توزیع شد.

سید محتشم حسینی افزود: از این تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان شهرستان بوشهر و ۳۰۰ بسته نیز در بین خانواده های دشتی و دشتستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: ارزش هریک از این بسته‌های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی و حبوبات یک میلیون تومان که با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، موسسه خیریه حضرت زهرا (س) چغادک و خیرین در استان تهیه است.

حسینی بیان کرد:  در زمان حاضر یکهزار و ۱۴۶ خانواده زندانی در این استان زیر پوشش انجمن‌های حمایت زندان و کمیته امداد قرار دارند.

وی ادامه داد: از این شماره ۷۶۰ خانواده در قالب انجمن‌ها و ۳۸۶ خانواده نیز به کمیته امداد معرفی شده و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

براساس تاکید رئیس قوه قضائیه در مجازات باید فقط شخص مجرم مجازات شود و خانواده ایشان بیگناه هستند و نباید متضرر شوند؛ براین اساس خانواده زندانیان همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی بیان کرد: براین اساس خانواده زندانیان پس از ثبت نام و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه حمایت از سوی مددکاران انجمن حمایت از زندانیان راستی آزمایی و وسع سنجی و به کنداکتورهای کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت وصل و به صورت متمرکز برای آنها شماره حساب تعریف و کمک‌ها را به صورت مستمر، موردی و فاصله ۶ ماهه پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر انجمن حمایت از خانواده زندانیان آزادی زندانیان کمک های مردمی سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر انجمن حمایت از خانواده زندانیان آزادی زندانیان بوشهر انجمن حمایت از خانواده زندانیان آزادی زندانیان کمک های مردمی سازمان زندان ها خانواده زندانیان خانواده زندانی میلیارد تومان میلیون تومان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد