Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@15:06:16 GMT

ویزیت روانشناس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۲۳۵۴

ویزیت روانشناس

آفتاب‌‌نیوز :

همه ما برای رفع نیاز‌های خود مانند خوراک، پوشاک و... راحتی پول پرداخت می‌کنیم. اما صحبت از رفع مشکلات روحی می‌رسد برای مراجعه به روانشناس دچار تردید می‌شویم و یا فکر می‌کنید خودتان به تنهایی می‌توانید از پس مشکلات بر بیاید. اگر کمی عاقل باشید کاملاً متوجه می‌شوید که ویزیت روانشناس نسبت به مشکلات شما بسیار ناچیز است و ارزش آن بیشتر از پولی است که پرداخت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا روانشناس موظف است راه‌های مناسبی برای رفع مشکلات روحی و ذهنی ارائه دهد و برای گذر کردن از مشکلات طاقت فرسا همراه تان است.

خدمات روانشناسی

مجموعه خدماتی که توسط روانشناس دکتر مهسا کاشفی زاده ارائه می‌شود شامل موارد زیر است:

· روان درمانی
· رفتاری درمانی
· مشاوره ازدواج
· مشاوره خانواده
· مشاوره زناشویی جنسی
· سکس تراپی
· مشاوره شغلی
· مشاوره تحصیلی
· مشاوره خیانت
· مشاوره طلاق
· روان درمانی و مشاوره کودک و نوجوان
· مشاوره تلفنی
· آزمون‌های سلامت روان از قبیل هوش و شخصیت

بر اساس این خدمات ویزیت مشاوره روانشناس مشخص می‌شود و هر چقدر روانشناس در این زمینه تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد تعرفه آن مطمئن متفاوت خواهد بود.

هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی

هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی تاکنون از سوی سازمان تعریف نشده است. اما امروزه استفاده از این خدمات روانشناسی برای خیلی‌ها گزینه مناسب تری است. زیرا راحت‌تر مشکلات خود را بازگو می‌کنند و بهتر می‌توانند در زمینه‌های مختلف صحبت کنند. این نوع مشاوره تفاوت زیادی با مشاوره حضوری ندارد و روانشناسان عزیز تلاش خود را برای ارائه بهترین مشاوره آنلاین انجام می‌دهند؛ بنابراین هزینه آن نیز مشاوره حضوری تقریباً یکی است و براساس تجربه کاری، طول جلسه درمان و تخصص مشخص می‌شود.

راهنمای مراجعه به روانشناس

روانشناس خوب از کجا پیدا کنم؟ این سوال یکی از دغدغه‌های اصلی افراد قبل از مراجعه به روانشناس و استفاده از خدمات مشاوره است. اما قبل از راهنمایی، باید بدانید مسائل روحی و روانی در زندگی هر فردی تأثیر مستقیم می‌گذارد و برای بر طرف کردن آن باید نزد متخصصی با تجربه و کاربرد مراجعه کرد. مشکلات روحی همیشه باعث بیماری‌های جسمی و درد‌های بیرونی می‌شود. در حالی که با پرداخت کمترین هزینه و درمان روح و روان می‌توان از پرداخت هزینه‌های درمان جسمی پیشگیری نمود و زندگی پر از آرامش را سپری کرد.

برای پیدا کردن روانشناس ابتدا می‌توانید از دوستان و آشنایانتان کمک بگیرید. همچنین با جستجو در وب سایت‌های مختلف می‌توانید با پزشکان مختلفی آشنا شوید و میزان رضایت بیماران آن را بررسی کنید.

چطور یک روانشناس خوب با قیمت مناسب پیدا کنیم؟

زمانی که صحبت از درمان احساسات درونی و روحی می‌شود نمی‌دانیم به کجا مراجعه کنیم و از کدام مشاور و روانشناس کمک بگیریم. پیدا کردن روانشناس خوب در تهران و هر شهر آسان نیست. اما با در نظر گرفتن معیار‌های مهم راحت‌تر می‌توانیم انتخاب خود را انجام دهیم.

ویزیت روانشناس در منزل

گاهی اوقات فرد توانایی و انگیزه کافی برای مراجعه حضوری ندارد و دوستان یا خانواده ترجیح می‌دهند از ویزیت روانشناس در منزل برای او استفاده کنند. مشاوره‌های روانشناسی در منزل در زمینه‌های مختلف مانند ترس، اضطراب، اعتیاد، اختلال در خوردن و افسردگی بسیار تاثیرگذار است. همچنین برخی افراد مسن که توانایی خروج از منزل را ندارند و با افسردگی مواجه شدند می‌توانند از این روش گفتار درمانی در منزل استفاده تا از سلامت روحی خود را در کنار سلامت جسمی محافظت نمایند.

انتخاب روانشناس مناسب

برای انتخاب روانشناس مناسب بهتر است شرایط گفته شده در زیر را در نظر بگیرید:

میزان تحصیلات: درمانگران که دارای تحصیلات عالی هستند و دوره‌های تحصیلی خود را در بهترین دانشگاه‌ها سپری کردند تجربه بهتری در زمینه مشاوره و درمان مشکلات روحی و روانی دارند و از بهترین و به‌روزترین تکنیک‌ها برای درمان و مشاوره استفاده می‌کنند.

تجربه عالی: روانشناسی که در زمینه درمانی تجربه عالی دارد و زبانزد خاص و عام است میتواند گزینه مناسب تری نسبت به دیگر روانشناس‌ها باشد و باعث می‌شود با اطمینان کامل نسبت به درمان به مطب مراجعه کنید.

تخصص در زمینه هدف: روانشناسان در زمینه‌های مختلف مانند روان‌کاوی، روانشناس وجودی، درمانگر شناختی رفتاری، روانشناس تربیتی، کودک، خانواده درمانی و... فعالیت می‌کنند و ممکن است در هر یک از این زمینه‌ها تجربه بهتری داشته باشند. پس به دنبال روانشناسی باشید دارای تخصص در حوزه مشکل شما باشد و بهترین پیشنهاد‌های درمانی را ارائه می‌دهد.

مزایای روانشناس

مراجعه به روانشناس مزایای بسیاری دارد. از آنجا که یکی از بهترین راهکار‌ها برای مقابله با مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب و ناراحتی مراجعه به روانشناس است، در طول زندگی تصمیمات درست را تجربه می‌کنید و زندگی بدون استرس و ناراحتی را برای خود رقم می‌زنید. در ادامه با دیگر مزایای روانشناس و استفاده از خدمات مشاوره آشنا می‌شوید:

· از نگاه دیگری به افکار خود فکر می‌کنید و باعث می‌شود خود را به‌عنوان یک روانشناس حرفه‌ای بشناسید.
· راهکار‌هایی برای مقابله با احساسات خود پیدا می‌کنید.
· روابط زوجین مستحکم‌تر می‌شود و برای مشکلات آشکار و پنهان خود با یکدیگر به گفتگو می‌پردازید.

چه زمانی باید درمان را متوقف کرد؟

زمان متوقف کردن درمان و مشاوره‌های روانشناسی به هدف شما بستگی دارد. در واقع زمانی که به هدف خود می‌رسید می‌توانید مشاوره‌ها را کنار بگذارید. اما باز هم نیاز شما به روانشناس پایان نمی‌یابد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مشاوره روانشناسی ویزیت روانشناس تبلیغات مراجعه به روانشناس ویزیت روانشناس مشکلات روحی زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است

به گزارش قدس خراسان،علی فتحی آشتیانی امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روانشناسی دو رویکرد عمده بیماری‌محور و سلامت‌محور داریم؛ رویکرد غالب در روانشناسی تا اواخر قرن بیستم رویکرد بیماری‌محور بود و بر همین اساس رویکردهای درمانی مختلفی از جمله شناختی‌رفتاری، روان‌تحلیلگری و انسانگرایی را مشاهده می‌کنیم که ماحصل رویکرد بیماری‌محور است و شاید علت آن نیز جنگ جهانی اول و به‌ویژه جنگ جهانی دوم بود.

وی افزود: از اوایل قرن ۲۱ تغییری در رویکرد ایجاد شده و به سمت رویکرد سلامت‌محوری حرکت کردیم. در رویکرد سلامت‌محوری و جامعه‌محوری سرمایه‌هایی از جمله اعتماد اجتماعی و سرمایه روانشناختی داریم که از اهمیت زیادی برخوردار است و وظیفه ما است که از این زاویه به مسئله بپردازیم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: در سرمایه روانشناختی ۴ مولفهٔ اساسی از جمله امید و تزریق آن به جامعه، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی مطرح است.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ تاسیس و در ۹ اردیبهشت ماه قانون آن تصویب و به دولت ابلاغ شد. از حدود هفت ماه و نیم گذشته که این مسئولیت را برعهده گرفتیم، تعداد اعضا از ۵۷ هزار عضو به ۶۴ هزار عضو رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش از شهریورماه سال گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتیم، تنها ۸۷۵۵ نفر پروانه کار تخصصی گرفته بودند، عنوان کرد: ما رویکرد دادن پروانه را عوض کرده و با کمک سازمان سنجش آزمون صلاحیت حرفه‌ای را در دی‌ماه برگزار کردیم که ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر در آن شرکت کرده و از این تعداد ۸۰۴۱ نفر نمره قبولی را کسب کردند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ادامه داد: بنا بر این گذاشته شد که در اردیبهشت ماه سال جاری تمام ۸۰۴۱ نفر قبول شده در آزمون صلاحیت حرفه‌ای مورد مصاحبه قرار بگیرند. تمرکززدایی یکی از رویکردهای ما بوده و مصاحبه نیز توسط شوراهای استانی انجام می‌شود. تا انتهای اردیبهشت ماه به میزان ۲۰ سال گذشته پروانه کار تخصصی داده خواهد شد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای بعدی با همکاری سازمان سنجش قرار بود در تیر ماه برگزار شود اما به تاخیر افتاده و احتمالا در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این انتخابات سال گذشته پس از ۸ سال به صورت الکترونیک انجام و میزان مشارکت در استان‌ها ۳۷.۵۴ درصد بود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تصریح کرد: جهت سامان دادن به کارگاه‌هایی که افراد با صلاحیت یا بدون صلاحیت با هزینه‌های بالا برگزار می‌کردند، برنامه مدرسه مهارت‌آموزی و توانمندسازی تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

فتحی آشتیانی خاطرنشان کرد: ارتقاء سواد سلامت روانی یکی از وظایف ما بوده که با کمک رسانه‌ها باید در این مسیر گام برداریم. جلوگیری از فعالیت روانشناسان زرد یا روانشناس‌نماها تنها با نام بردن از آن‌ها امکان‌پذیر نیست و سواد سلامت روانی جامعه باید آنقدر ارتقاء پیدا کند که مردم تشخیص دهند که به چه افرادی باید مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • از روان تا درمان
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است