Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روز شنبه به نقل از غلامرضا حشمتی اضافه کرد: الگوی مصرف برق خانگی در این استان از اول فروردین تا پایان آذر، هر ماه سه هزار کیلووات ساعت تعیین شده است و هر مشترک در ازای کاهش هر کیلووات ساعت مصرف نسبت به قبض قبلی خود، ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش بارندگی و به دنبال آن تولید برق در نیروگاه‌های آبی کشور یکی از دلایلی است که سبب شده تولید و مصرف انرژی برق همتراز نباشند که برای پیشگیری از خاموشی در بخش خانگی، برنامه کاری اداره‌ها، بخش صنعت و کشاورزی تغییر کرد.

حشمتی ادامه داد: ۸۰ درصد مشترکان برق در استان بوشهر خانگی هستند و وسایل سرمایشی بیشترین مصرف انرژی خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه قطع برق خانگی خط قرمز است، اظهار کرد: بخش‌های مختلف صنعت برق تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا نیاز مردم را تامین کنند، از مردم نیز می‌خواهیم با مشارکت در مدیریت مصرف، علاوه بر کاهش هزینه برق خود، به جلوگیری از خاموشی در تابستان کمک کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته در زمان اوج بار، مصرف برق در استان بوشهر به ۲ هزار و ۲۰ مگاوات رسید  در حالی که این میزان در فصل زمستان به کمتر از یک چهارم این عدد یعنی ۵۰۰ مگاوات رسید.

حشمتی بیان کرد: در تابستان ۲۰۰ ساعت اوج بار برق در کشور داریم که امیدواریم با فراهم کردن شرایط همترازی تولید ومصرف به خوبی سپری شود.

برچسب‌ها بوشهر مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق بوشهر مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولرهاست.

براساس گزارش ایسنا، وی افزود: تعرفه برق در ایران به ٥ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از جغرافیای کشور را شامل می‌شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و ... عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمای هوا و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولرهای آبی می‌توانند دمای مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود ١٥٠ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900287

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان