Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی خراسانیان روز شنبه در سومین نشست خبری شورای اسلامی ششم شهر سمنان در ساختمان این شورا بیان کرد: نردبان‌های کنونی برای ساختمان‌های سه یا چهار طبقه بیشتر موثر نیست و با توجه به اینکه ساختمان‌های بلند در سمنان ساخته شده است، وجود یک نردبان بلندمرتبه در این شهر ضروری است.

وی افزود: در مجموع ۵ نردبان بلندمرتبه در کشور اختصاص یافت که یکی از آن‌ها تا ۲ ماه آینده به شهر سمنان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بودجه شهرداری سمنان برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۸۴۵ میلیارد تومان  شامل ۶۴۵ میلیارد تومان درآمد و ۲۰۰ میلیارد تومان اخذ بدهی ۲۰۰ میلیارد تومان وصول طلب از دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید و در فرمانداری نیز تایید شد.

خراسانیان بیان کرد: تفریق بودجه سال ۱۴۰۰ برابر ۳۷۰ میلیارد تومان در کمیسیون‌های مربوطه مراحل قانونی را طی کرد و امروز عصر در نشست رسمی شورا بررسی می‌شود و تا پایان خرداد ۱۴۰۱ برای تصویب آن و ارسال به فرمانداری فرصت هست.

وی افزود: اقداماتی مانند پخش زنده نشست‌های رسمی شورا برای شفافیت و انتشار هر ۶ ماه یکبار درآمد و هزینه‌های شهرداری و شورا همراه با تفریق بودجه در این دوره از مدیریت شهری برای اولین بار انجام می‌شود و برآورد هزینه سال گذشته بعد از تصویب تفریق بودجه به اطلاع عموم می‌رسد.

کشمکش‌ها بر سر آزادی کاروانسرا 

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در خصوص آخرین وضعیت تخلیه کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در مرکز شهرسمنان گفت: شورای اسلامی شهر سمنان به منظور ایفای نقش تسهیلگری خود، طی توافق‌نامه‌ای ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری را با اجاره‌بهای ناچیز برای ۲ سال به اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اجاره داد که هرچه زودتر پلاک ثبتی که در حریم کاروانسرا وجود دارد را تخلیه کند.

خراسانیان بیان کرد: در این توافق‌نامه قید شد که اداره کل زندان‌ها تا یکم تیر ۱۴۰۱ کاروانسرا را تخلیه و به ساختمان نام‌برده نقل مکان کند و همچنین نوشته شد که اگر احداث ساختمان اداره کل زندان‌ها توسط دولت بیش از ۲ سال طول کشید، این قرارداد تا ۲ سال دیگر با همین شرایط قابل تمدید است.

وی افزود: اکنون بعد از یک ماه، این اداره کل در پایین قرارداد بندهایی را اضافه کرده از جمله اینکه شهرداری باید مِلک دادگاه انقلاب را نیز تملک کند در حالی که این پلاک ارتباطی به اداره کل زندان‌ها ندارد و تملک آن تابع قوانین خاص خود است بنابراین این واکنش اداره کل زندان‌ها به استاندار گزارش شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: شورای شهر معتقد است می‌توان از اموال مردم استفاده بهتر و بهینه‌تری شود و اگر این روند تنها به اتلاف وقت منجر شود، مدیریت شهری از آزادسازی کاروانسرا کنار می‌کشد.

خراسانیان بیان کرد: فعلا به صورت ضمنی مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دادگاه انقلاب را تملک کند اما هنوز قطعی نیست و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ تذکری در خصوص عملکرد شهردار به هیات رییسه شورا نرسیده است افزود: پرداخت به موقع حقوق کارکنان دغدغه شورای شهر هم هست ولی ابتدا باید درآمد کافی وجود داشته باشد و امید است زودتر این مشکلات برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان نیز بیان کرد: در تعیین بودجه جدید، با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حقوق‌ها، هزینه جاری شهرداری سمنان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

مجید نظری گفت: ۳۰۰ طرح عمرانی در سال جاری تعریف شد اما در بودجه مصوب، تنها  ۲۰۰ میلیارد تومان سهم طرح‌های عمرانی است که بسیار کم است.

کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود که تا خرداد ۹۹ به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد و آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می رفت. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و در دومین روز از بهمن ٩٩، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری و بهره‌برداری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد. با این وجود بعد از یک سال و چند ماه، اداره کل زندان‌ها هنوز این بنای تاریخی را در تصرف دارد.

برچسب‌ها آتش نشانی آتش سوزی سمنان مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی سمنان آتش نشانی آتش سوزی سمنان مدیریت شهری شورای اسلامی شهر سمنان اداره کل زندان ها میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج