Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید شیبانی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان گفت: با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی بتازگی یک دستگاه نوار مغزی (الکتروانسفالوگراف بیسیم ۳۲ کاناله اکتیو ) و یک دستگاه تحریک الکتریکی مغز با دقت بالا (اچ دی تی دی سی اس) خریداری و در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی نصب و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با بهره گیری از این تجهیزات فنی، امکان انجام تحقیقات انسانی در حوزه علوم شناختی ( تحقیقات در حوزه توجه، صرع، خواب و سایر بخش ها در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان فراهم شده است.

شیبانی اظهار داشت: با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و یک موسسه خارجی پروژه نخستیان مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان به بهره برداری رسیده است و این امر تاکنون منجر به چاپ ۵ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر خارجی و طراحی و ساخت برخی از زیر ساخت ها از جمله میکروالکترودهای تنگستن در قالب تاسیس یک شرکت نوپای دانش بنیان شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کرمان افزود: در نتیجه فعالیت های گسترده برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی در استان کرمان، در سال های اخیر رشته نوروساینس دکتری تخصصی علوم اعصاب برای مطالعات علمی سیستم عصبی و عملکرد مغز براساس شبکه ها و مدارهای نورونی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با سه مرکز دانشگاهی مستقر در تهران ایجاد و با جذب دانشجو در حال فعالیت آموزشی است.

شیبانی با بیان اینکه مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان یکی از مراکز مجهز درحوزه علوم اعصاب شناختی درکشور محسوب می شود، گفت: این مرکز تحقیقاتی با برخورداری از امکانات و زیر ساخت ها و تجهیزات پیشرفته، فضای مناسبی را برای فعالیت های پژوهشی و تخصصی برای پژوهشگران و محققان حوزه علوم اعصاب شناختی فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان درحال حاضر با برخورداری از بخش های مطالعاتی _پژوهشی بر روی پریماتها (میمون)، جوندگان و تحقیقات انسانی فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی و معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آزمایشگاه های این مرکز برای انجام تحقیقات در زمینه بررسی«اعتیاد» و «کنترل ورودی» روی «نخستیان» تجهیز و درحال فعالیت است .

گفت: با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی فعالیت های تحقیقات انسانی در حوزه علوم شناختی در این مرکز گسترش یافته است.

کد خبر 5511291 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم شناختی مغز کرمان فناوری فضایی حاکمیت سایبری تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ایرانسل روسیه ثبت اختراع هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا تلسکوپ حفاظت از محیط زیست حمله روسیه به اوکراین مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان ستاد توسعه علوم علوم شناختی حوزه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی

تین نیوز  

ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، از انعقاد توافق نامه توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی شامل آموزش، توسعه زیرساخت ها و عملیات پرواز با پوشش تمام خدمات خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، این قراردادی چند جانبه برای خدمات تاکسی هوایی میان اماراتی شامل حمایت از ایجاد و گسترش خدمات تاکسی هوایی در ابوظبی و فراتر از آن می شود و هدف آن حمایت از منطقه در مسیر تبدیل شدن به رهبر جهانی در معرفی تاکسی های هوایی است.

توافق نامه منعقدشده پتانسیل توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی از جمله آموزش، توسعه زیرساخت ها و عملیات پرواز، همچنین حضور تولیدی در ابوظبی را پوشش می دهد و در طول آن یک شرکت توسعه دهنده هواپیماهای تمام الکتریکی برای خدمات مسافری تجاری، از نزدیک با اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات متحده عربی برای تعریف مسیرها همکاری می کند.

هواپیمای نوآورانه ابوظبی برای حمل یک خلبان و چهار مسافر با سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت، آلایندگی عملیاتی صفر و ردپای آکوستیک کم طراحی شده است و حداکثر برد آن ۱۶۱ کیلومتر سفر هوایی سریع و تمیز را داخل ابوظبی و در سراسر امارات متحده عربی امکان پذیر می کند.

   

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد