Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران مصوبه دولت مبنی بر یارانه‌ای‌شدن ۸۰درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری را که در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کنند یک اقدام شایسته تشویقی دانست و گفت: با این تصمیم بیش از یک‌سوم هزینه شناورها کاهش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، یحیی ضیایی، درباره مصوبه جدید هیئت وزیران مبنی بر یارانه‌ای شدن 80 درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کنند، اظهار داشت: حدود یک‌سوم هزینه حمل‌ونقل دریایی مربوط به سوخت است و در این رابطه باید چاره‌اندیشی می‌شد که در نهایت با مصوبه اخیر دولت، شاهد کاهش بیش از 30 درصد هزینه‌ شناورها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تصمیم جدید دولت مبنی بر یارانه‌ای شدن 80 درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کنند به‌عنوان یک کاتالیزور عمل خواهد کرد و نباید از تصمیمات بلندمدت برای بهبود وضعیت شناورهای مسافری غافل بمانیم.

سرمایه‌گذاری در حوزه شناورها هزینه‌بر است

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه شناورها بسیار هزینه‌بر است، ‌ عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در این حوزه قرار گیرد و حمایت‌های لازم انجام شود تا سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل دریایی و به‌ویژه‌ شناورهای مسافری، توجیه اقتصادی داشته باشد.

ضیایی با اشاره به اینکه حمایت از حمل‌ونقل دریایی به‌ویژه در بخش شناورهای مسافری نیازمند اقدامات متعددی است، گفت: وجود ترمینال‌های مسافری فعال، ارائه خدمات و پشتیبانی مناسب به مسافران، ایجاد ساختار مناسب از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش سفرهای دریایی و... از جمله مواردی است که برای تحقق پویایی در بخش سفرهای دریایی باید به آن توجه داشت.

ضرورت حمایت دائمی از سفرهای دریایی

وی افزود: حمایت‌ها از حمل‌ونقل دریایی به‌ویژه در بخش سفرهای دریایی باید دائمی باشد و اجازه ندهیم شناورها پای اسکله خاک بخورند و غیرفعال باشند.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی خطوط کشتیرانی در برهه زمانی فعلی، خاطرنشان کرد: خطوط کشتیرانی از نظر اقتصادی به‌سختی در حال پیشبرد فعالیت‌های خود هستند و باید مورد حمایت واقع شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتحادیه مالکان کشتی تین گردشگری و صنایع دستی سوخت یارانه ای شناورهای مسافری اتحادیه مالکان کشتی ایران شناورهای مسافری حمل ونقل دریایی سفرهای دریایی یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره