Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی جودوی سوریه گفت: در طول برگزاری اردوی مشترک با امکانات و شرایطی که فدراسیون جودوی ایران برای ما مهیا کرد، باید بگویم ایرانی‌ها در قله معرفت و کرم قرار دارند

تیم ملی جودوی سوریه از شنبه 14 خرداد اردوی مشترک خود با تیم ملی ایران را آغاز کرده است. اردویی که هماهنگی آن در اردوی مشترک با عراق و ایران در بغداد انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوری ها از میزبانی ایران رضایت کامل دارند.

به گزارش طرفداری و به نقل از فارس، تیم ملی جودوی سوریه برای برگزاری اردوی مشترک با جودوکاران ایرانی از روز شنبه چهاردهم خرداد ماه وارد تهران شده و اردوی مشترک خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تیم ملی ایران پیگیری می‌کند. جودوکاران سوریه در ورزشگاه آزادی یک دیدار دوستانه‌ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تیم ملی بزرگسالان و جوانان و یک تیم از استان البرز داشتند و حالا قرار است بعد از ایران به الجزایر سفر کنند. گفتگو با مربی سوریه را در ادامه می خوانید:

محمد یاسر الحمودی! آیا پیش از این هم به تهران سفر کرده بودی؟

خیر، تجربه سفر به تهران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتم و حالا برای نخستین بار به ایران سفر کرده‌ام. بسیار خوشحالم که در اردوی مشترکی که اخیرا با تیم ملی عراق، ایران و چند کشور دیگر در بغداد داشتیم، توافقات نهایی برای برگزاری اردوی مشترک امضا شد. البته پیش از این فدراسیون جودوی سوریه و ایران در رابطه با برگزاری اردوی مشترک صحبت‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده بودند و در مسابقات جام صلح و دوستی در بغداد این رایزنی‌ها تقویت شد و در نتیجه حالا در تهران حضور داریم.

با سفر به ایران و رابطه خوبی که مردم این دو کشور با هم دارند، شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چگونه بررسی می‌کنید؟

من پیش از این مطالعات زیادی در رابطه با ایران داشتم. در واقع شناخت بسیار خوبی از مردم ایران و ورزش این کشور داشتم. جودوی ایران جزء کشورهای شاخص در این رشته است. ما به تهران سفر کرده‌ایم تا علیرغم حضور در یک دیدار دوستانه‌ای که داشتیم از تجربیات جودوکاران، مربیان و داوران ایرانی به نحو احسن استفاده کنیم. ما در تهران تجربیات زیادی به دست آوردیم و حالا با کوله‌باری از تجربه ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک خواهیم کرد.

طی چند روزی که در اردوی مشترک حضور داشتید، سطح فنی جودوکاران ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه همان طور که همه دنیا می‌دانند کشور ما حدود 10 سال درگیر جنگ بود و این جنگ‌زدگی باعث شد ورزشکاران سوری از لحاظ روحی و روانی شرایط مساعدی نداشته باشند. خب، بالطبع با توجه به جنگی که در کشور ما وجود داشت، خیلی از زیرساخت‌ها و تشکیلات ورزشی ما از بین رفت. از لحاظ اقتصادی هم به خاطر اتفاقاتی که افتاد، مساعد نبود و ما نمی‌توانستیم به مسابقات اعزام شویم. خوشبختانه در حال حاضر نزدیک سه سال است که یک تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل داده‌ایم و با این نفرات در تلاش هستیم دوباره جودوی سوریه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرپا کنیم.

پس با این حساب حضور در اردوهای مشترک در ایران و سایر کشورها می‌تواند به پیشرفت جودوی شما در یک برنامه کوتاه‌مدت کمک کند؟

بدون شک ارتباط خوبی که بین فدراسیون سوریه و ایران وجود دارد‌ حتما ما می‌توانیم از تجربیات جودوکاران ایرانی استفاده کنیم تا جودوی کشور ما سرپا شود. ما یک برنامه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خودمان تدوین کرده‌ایم تا با حضور در کشورهای مختلف جودوی سوریه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم.

آیا در کشور سوریه امکانات و زیرساخت‌ها برای برگزاری اردوی مشترک وجود دارد و آیا شرایط برای پیشرفت در این کشور حاکم است یا خیر؟

به هر حال کشور ما جنگ‌زده است، برای مهیا کردن شرایط و امکانات برگزاری کمپ مشترک یک مقدار سخت است، اما این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. در حال حاضر برگزار کردن اردوی مشترک در خارج کشورمان طبعا هم برای ما مفید و هم اینکه برای جودوی سوریه سازنده خواهد بود. ما در هر اردوی مشترکی که حضور پیدا می‌کنیم می‌توانیم تجربیات بسیار بزرگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست بیاوریم. جا دارد از آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی ایران که دوست قدیمی و بسیار خوب من است تشکر کنم. ما سال‌های زیادی است که همدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شناسیم و باید از او تشکر کنم که در طول برگزاری این اردوی مشترک امکانات ویژه و خاصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار تیم ملی جودوی سوریه قرار داده است. میراسماعیلی واقعا در طول این مدت برای ما سنگ تمام گذاشت.

پس میزبانی خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در طول این مدت از ایرانی‌ها شاهد بودید؟

اگر بخواهم خلاصه‌وار در مورد میزبانی بگویم، این طور باید اظهار کنم که با توجه به شرایط و امکاناتی که در طول این مدت در اختیار ما قرار گرفته، ایرانی‌ها نشان داده‌اند که در قله معرفت و کرم هستند. ما در ایران شرایطمان دقیقا طوری بود که گویا کنار خانواده‌هایمان هستیم. اصلا حس غربت نمی‌کنیم.

با نزدیک شدن به پایان برگزاری اردوی مشترک با ایران گویا شما برنامه دیگری دارید، در رابطه با آن برایمان توضیح دهید.

ما از ایران قرار است به الجزایر سفر کنیم، پس از آن به اردن و درنهایت به لبنان سفر خواهیم کرد. هدفمان حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی است. حضور در چنین اردوهایی برای ما پربار و فنی است. ما در این اردوهای مشترک با مسابقاتی که برایمان برگزار می‌شود، هر روز از لحاظ فنی شرایطمان روبه جلو پیش می‌رود.

حرف پایانی شما...

طبق برنامه‌ریزی که انجام شده قرار است یک سفر به مشهد مقدس داشته باشیم. این اوج میهمان‌نوازی ایرانی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد. من به عنوان نماینده مردم و ورزش سوریه از مردم ایران و فدراسیون جودوی ایران و آنهایی که در این مسیر برای برگزاری اردوی مشترک به ما کمک کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم هرچه زودتر شرایطی مهیا شود که یک اردوی مشترک در دمشق داشته باشیم تا گوشه‌ای از محبت خانواده جودوی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که با ما مثل خانواده خودشان برخورد کردند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کنیم.

اخبار داغ 

تشکر یورگن کلوپ از پیام سیروس دین محمدی ارلینگ هالند، از کودکی تا امروز با منچسترسیتی پرسپولیس با جذب سروش رفیعی تغییر سیستم می دهد؟ جدایی ادین ژکو، کلید تشکیل مثلث هجومی لوکاکو، دیبالا و مارتینز در اینتر؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: برای برگزاری اردوی مشترک تیم ملی جودوی سوریه فدراسیون جودوی اردوی مشترک جودوی ایران تیم ملی ایرانی ها برای ما کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش قدس آنلاین، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

* حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می‌خواهم مسلمان شوم
اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران