Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@19:16:35 GMT

عرضه جهانی گوشی‌های گیمینگ بلک شارک سری ۵

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۲۹۰۶

عرضه جهانی گوشی‌های گیمینگ بلک شارک سری ۵

فرارو-اخیرا بلک شارک جدیدترین گوشی گیمینگ خود، بلک شارک سری ۵ را رسما روانه بازار کرده است. بلک شارک ۵ و بلک شارک ۵ پرو دو مدلی هستند که مخصوص گیمر‌ها ارائه شده اند.

به گزارش فرارو، سری جدید گوشی‌های بلک شارک بهترین ویژگی‌های پیشینیان خود، به همراه افزوده‌ها و ارتقا‌های جدیدی برای ارائه تجربه بازی بهتر به ارمغان می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ویژگی‌های برجسته سری بلک شارک ۵ می‌توان به جدیدترین چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، تریگر‌های مغناطیسی پاپ آپ ارتقا یافته، صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی فوق العاده، خنک کننده دوگانه VC ضد جاذبه و هایپرشارژ ۱۲۰ واتی اشاره کرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های گوشی های بلک شارک سری ۵ می‌پردازیم:

فناوری خنک کننده مایع دوگانه VC:
یکی از فاکتور‌های مهم در یک گوشی هوشمند گیمینگ، قابلیت خنک کنندگی آن است. وقتی کاربران ساعت‌ها مشغول انجام بازی‌های سنگین ‌می‌شوند، طبیعی است که گوشی گرم شود. گرم شدن گوشی علاوه بر کاهش عملکرد آن باعث آسیب رساندن به باتری نیز می‌شود. بلک شارک برای برطرف کردن این مشکل، سیستم خنک کننده مایع و ضد جاذبه دوگانه VC را ارائه می‌دهد. این سیستم از دو صفحه خنک کننده مایع VC که دارای مساحت ترکیبی ۵۳۲۰ میلی متر مربع هستند، استفاده می‌کند. لایه جدید "ضد جاذبه" ساختار مویرگی این صفحه خنک کننده مایع VC ،سرعت گردش مایع را افزایش می‌دهد.

منابع اصلی گرما مانند تراشه، آنتن 5G و باتری طراحی شده با آلیاژ مس توسط لمس مستقیم به این صفحه سرد مایع VC متصل می‌شوند. این اتصال اتلاف گرما از منابع حرارتی هسته به تمام لبه‌های شاسی را تسریع می‌کند و عملکرد پایدار را تضمین می‌کند. همچنین برای افزایش اتلاف گرما از مواد خنک کننده پیشرفته مانند صفحات گرافیت، گرافن و مواد حرارتی تغییر فاز استفاده می‌کند. GameEngine بلک شارک سری ۵ نیز با کنترل حرارتی جدید و نظارت بر فرآیند هوش مصنوعی برای دستیابی به نرخ فریم پایدارتر بهینه شده است. به این معنا که این گوشی هوشمند با ارائه یک فناوری خنک کننده پیشرفته، عملکرد بی نظیری را در بازی به ارمغان می‌آورد.

عملکرد:
بلک شارک ۵ پرو با جدیدترین چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و مقدار ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و دو حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه می‌شود. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در حال حاضر پیشرفته‌ترین پلتفرم 5G است که با فرآیند ۴ نانومتری، پردازنده جدید Cortex-X2 با سرعت کلاک تا ۳.۰ گیگاهرتز و معماری  Qualcomm® Adreno™ ساخته شده است که نسبت به تراشه‌های قبلی ۲۵ درصد کارآمدتر است و ۵۰% رندر گرافیکی سریعتری را ارائه می‌دهد.

کنترل‌های ویژه بازی:
بلک شارک سالهاست که قابلیت‌های پیشرفته‌ای در زمینه کنترل‌های بازی، از نمایشگر‌های حساس به فشار دو ناحیه‌ای گرفته تا محرک‌های بازشو مغناطیسی ارائه می‌دهد. در سری جدید بلک شارک ۵، این شرکت منطقه حساس به فشار موثر را تا ۱۶ ٪ افزایش داده است. همچنین تریگر‌های پاپ آپ مغناطیسی با یک بالابر درایو مغناطیسی هفت سطحی و میکروسوئیچ‌های درجه بازی ساخته شده اند که به گیمر‌ها تجربه بازی در سطح کنسول را می‌دهد.

نمایشگر و باتری:
بلک شارک ۵ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED E-Sport با عمق رنگ ۱۰ بیتی، وسعت رنگ DCI-P3+، HDR 10 و محافظت از چشم می‌باشد و روشنایی، کنتراست، دقت رنگ و عملکرد رنگ بهتری را ارائه می‌دهد. این گوشی هوشمند از یک باتری ۴۶۵۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. همچنین از شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند که گوشی شما را تنها در ۱۵ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

سیستم عامل:
این گوشی دارای سیستم عامل بازی JOYUI 13 می‌باشد که بر اساس MIUI 13 ساخته شده است و اکثر عملکرد‌های آن، مانند چارچوب انیمیشن Mi-Light Cone، تصاویر بصری، تصویر زمینه فوق العاده و صدای اعلان طبیعی را به ارث برده است. کاربران می‌توانند به سرعت به تنظیمات شبکه، تنظیمات عملکرد، نادیده گرفتن اعلان‌ها و سایر عملکرد‌ها در حین بازی دسترسی داشته باشند. حالت "diving mode" برای بازیکنانی طراحی شده است که می‌خواهند در حین بازی با تماس‌های تلفنی یا پیام‌ها اتصال آن‌ها قطع نشود.

Black Shark Joy Buds Pro
این شرکت همراه با گوشی گیمینگ بلک شارک سری ۵، جدیدترین هدفون حذف نویز Joy Buds Pro خود را نیز عرضه کرده است. این هدفون دارای یک درایور دینامیک ۱۲ میلی متری و تراشه Qualcomm QCC 3056 است که نرخ نمونه برداری ۲۴ بیتی ۹۶ کیلوهرتز با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین دارای گواهینامه Qualcomm Snapdragon Sound می‌باشد که از حذف نویز تطبیقی و فعال تا ۴۰ دسی بل پشتیبانی می‌کند.

قیمت بلک شارک ۵:
با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۵۴۹ دلار
با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۶۴۹ دلار

قیمت بلک شارک ۵ پرو:
با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۷۹۹ دلار
با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۸۹۹ دلار
با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۹۹۹ دلار

قیمت هدفون Joybuds پرو: ۷۹.۹ دلار

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: بلک شارک ۵ گیگابایت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت خنک کننده مایع گیگابایت رم ارائه می دهد ۸ گیگابایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!

ایتنا - وان پلاس برای گوشی‌های سری ۸ و ۸ پرو خود که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده بود، وعده سه سال بروزرسانی اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی را به کاربران داده بود که با پایان یافتن این زمان، این دو گوشی هیچ آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد.
وان پلاس برای گوشی‌های سری ۸ و ۸ پرو خود که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده بود، وعده سه سال بروزرسانی اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی را به کاربران داده بود که با پایان یافتن این زمان، این دو گوشی هیچ آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد.

گوشی وان پلاس ۸ که به صفحه‌نمایش اولد ۹۰ هرتزی، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی و سلفی ۴۸ و ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۰ واتی مجهز بود، در زمان عرضه حدود ۷۵۰ دلار قیمت داشت.

اما با پایان یافتن چرخه پشتیبانی و وعده کمپانی برای بروزرسانی‌های آن، از این پس هیچ آپدیت جدیدی برای این گوشی و مدل پرو آن ارائه نخواهد شد.

به‌روزرسانی گوشی وان پلاس، ثبات و امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد که آخرین بروزرسانی در سری ۸ و ۸ پرو این برند دارای وصله امنیتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) بوده و OxygenOS 13.1.0.587 را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

این آخرین آپدیت وان پلاس برای این گوشی‌ها بوده که در حال حاضر برای کاربران هندی فعال شده و به‌زودی برای کاربران این گوشی‌ها در دیگر نقاط جهان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم/ تفکر ما باید جهانی باشد
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم