Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) شهر قم،شهر کریمه اهل بیت(ع) سراسر غرق در شادی و سرور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری از تسنیم از قم،‌ در سالروز میلاد امام رضا(ع) شهر قم سراسر غرق در شادی و سرور است و مردم ولایی این شهر با چراغانی خانه‌ها، مساجد و تکایا به جشن نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش مجاوران و زائران کریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کرده اند تا در کنار بارگاه نورانی آن حضرت به جشن و شادمانی بپردازند. مردم این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند و  به صورت خودجوش با آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، این روز را به شادی می گذرانند.

همچنین به مناسبت سالروز ولادت آن حضرت از شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌هایی از جمله مداحی، سرودخوانی و سخنرانی در حال برگزاری است.

جشن‌های میلاد امام رضا(ع) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شودجشن و سرور مردم جنوب استان خراسان رضوی در شامگاه ولادت امام رضا(ع)+ عکستصاویر کمتر دیده شده و قدیمی از حرم امام رضا (ع) در گذر زمانحضور خادمان امام رضا (ع) در مناطق مختلف باعث ارتقای معنویت می شود

جشن میلاد امام رضا علیه السلام در شب ولادت آن امام همام با سخنرانی حجت الاسلام نظری منفرد و  مداحی سید رضا تحویلدار و سید محسن بنی فاطمه و تواشیح خوانی گروه معراج با حضور زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

همچنین برنامه جشن میلاد خورشید هشتم امام علی بن موسی الرضا (ع)، ظهر امروز و امشب نیز در حرم بانوی کرامت با سخنرانی، شعر خوانی و مداحی برگزار می شود.

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که با رعات پروتکل های بهداشتی از شب گذشته به این مکان مقدس آمده تا این میلاد فرخنده را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تبریک بگویند.

گفتنی است کاروان سفیران کریمه اهل بیت (ع) با حضور خادمان حضرت معصومه (س) در دهه کرامت برنامه‌های گوناگون فرهنگی را در شهرهای مختلف کشورمان اجرا کردند.

حضرت علی بن موسی بن جعفر (ع) معروف به امام رضا (148–203ق) هشتمین امام شیعه اثناعشری است. امام رضا 20 سال امامت را بر عهده داشت که با خلافت هارون الرشید (10 سال)، محمد امین (حدود 5 سال) و مأمون (5 سال) همزمان شد. در روایتی از امام جواد(ع) آمده است که لقب رضا از سوی خداوند به پدرش داده شده است. او به عالم آل محمد نیز شهرت دارد.

مأمون عباسی او را به اجبار به خراسان آورد و به اکراه، ولیعهد خویش کرد. حدیث سلسلة الذهب که در نیشابور از ایشان نقل شده معروف است. مأمون میان وی و بزرگان دیگر ادیان و مذاهب جلسات مناظره‌ تشکیل می‌داد که سبب شد همگی به برتری و دانش او اقرار کنند.

آن حضرت در طوس به دست مأمون به شهادت رسید. حرم او در مشهد زیارتگاه مسلمانان است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کریمه اهل بیت حضرت معصومه امام رضا ع آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده