Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، ایوب فصاحت در اولین جلسه عرضه بهداشتی دام، با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی سالانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون رأس دام زنده خریداری و ذبح می‌کنند، گفت: اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم و مناسک دینی از جمله عید سعید قربان و حفظ سلامت خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار رأس دام زنده از مراکز سه‌گانه عرضه بهداشتی دام این سازمان خریداری و ذبح می‌شود که با توجه به ظرفیت این جایگاه‌ها، این مقدار می‌تواند افزایش یابد، افزود: در صورتی که شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه مکان مناسبی در اختیار این سازمان قرار دهند، به منظور تأمین دام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب، جایگاه‌های موقت عرضه بهداشتی دام در این مناطق احداث می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در مراکز عرضه بهداشتی دام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، خدمات دامپزشکی رایگان به خریداران دام زنده ارائه می‌شود و در صورت ضبط بخشی از لاشه یا تمام آن طبق دستور دامپزشک حاضر در این مراکز، خسارت خریدار پرداخت می‌شود، گفت: به منظور پیشگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و حفظ سلامت شهروندان و ارائه خدمات مطلوب در این حوزه، شهر تهران به هفت جایگاه ثابت عرضه بهداشتی دام مجهز خواهد شد که اکنون سه جایگاه وجود دارد و باید برای ساخت و راه‌اندازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

فصاحت با اشاره به اینکه عرضه دام در جایگاه‌های موقت عرضه بهداشتی دام شهرداری تهران علاوه بر تأمین منافع دامداران، منافع خریداران را نیز تأمین می‌کند، اظهار کرد: این سازمان در احداث جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام نه تنها به دنبال سود نیست، بلکه برای حفظ سلامت شهروندان و پاکیزگی محیط زیست، برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان هزینه هم می‌کند.

نشانی جایگاه‌های سه‌گانه عرضه بهداشتی دام شهرداری تهران در مناطق ۴، ۱۵ و ۱۸ به شرح زیر است:

جایگاه منطقه چهار به نشانی: تهران‌پارس، حکیمیه، خیابان سازمان آب (شهید برادران باباییان)، کوچه شیدا

جایگاه منطقه ۱۵ به نشانی: بزرگراه امام رضا (ع)، بعد از گردنه تنباکویی، نرسیده به بازار گل امام رضا (ع)

جایگاه منطقه ۱۸ به نشانی: بزرگراه آزادگان، بعد از ورودی احمدآباد مستوفی، گلستان سوم

ایمن‌سازی و رفع خطر کانال آب محله صادقیه

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو اعلام کرد: کانال خیابان سازمان آب محله صادقیه برای جلوگیری از بروز حوادث ایمن‌سازی شد.

حمیدرضا رنجبر، با اشاره به فرسودگی دیوارهای حائل کانال بزرگ خیابان سازمان آب محله صادقیه  گفت: محله صادقیه به دلیل وجود مجتمع های تجاری و اداری از محلاتی است که با حجم تردد مواجه است و برهمین اساس طرح ایمن سازی کانال صادقیه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: در این پروژه ارتفاع بخشی از دیوار کانال که هم‌سطح معبر عمومی بود تا یک ونیم متر افزایش یافت که در این طرح ۳۰۰ متر ازکانال آب صادقیه ایمن سازی شد.

معاون شهردار منطقه دو با اشاره به  سرقت نرده های حفاظ در بخشی از این محدوده گفت: در طرح ایمن سازی کانال، علاوه بر افزایش ارتفاع در برخی از محدوده‌ها، نرده‌ها بازسازی شد تا خطری جان شهروندان را تهدید نکند.

به گفته معاون فنی و عمران شهردار منطقه ذو شناسایی ورفع خطر دیوارهای ناایمن با  احداث دیواره سنگی ازدیگر اقدامات حوزه فنی و عمران است.

استقبال شهروندان از بوستان سمن ها / باغ وحش رایگان در غرب تهران

شهردار منطقه ۲۲ از استقبال شهروندان از بوستان سمن ها به عنوان یک محیط گردشگری خبر داد، گفت: این منطقه غربی تهران به دلیل وجود مراکز گوناگون تفریحی به قطب گردشگری تهران معروف است که یکی از این محیط ها بوستان سمن ها است و بخشی از آن باغ وحشی رایگان به شهروندان ارائه خدمات می کند.

وحیدرضا محمدی در خصوص استقبال شهروندان تهرانی از بوستان سمن ها اظهار کرد: بوستان سمن ها در گذشته به اسم راز هستی نام گرفته بود که با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نام سمن ها (تشکل های مردم نهاد) تغییر نام پیدا کرده و این روزها این محیط مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، این بوستان دو ورودی شمالی و جنوبی دارد که ورودی شمالی آن از دریاچه شهدای خلیج فارس و ورودی جنوبی آن نیز از ورودی بوستان جنگلی چیتگر صورت می گیرد.

محمدی ادامه داد: حیواناتی مانند شتر، گوزن، اسب، لاما، طاووس، لاک پشت و مرغ آبی در این مجموعه نگهداری می شود که شهروندان می توانند به شکل رایگان از این محیط بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۲۲ به گیاهان مورد کاشت و نگهداری در این مجموعه نیز اشاره کرد، افزود: همکارانم در اداره فضای سبز شهرداری منطقه توجه ویژه ای به این بوستان دارند به طوری که ده ها گیاه دارویی در این محیط کاشت و نگهداشت می شود و در هر قسمت تابلویی از اطلاعات گیاه مورد کشت برای کسب اطلاعات مراجعه کنندگان نصب شده است، این گیاهان شامل گیاهان دارویی: ختمی درختی، رزماری، اسپیره، اسطوخدوس، آویشن، مریم گلی، بومادران، نسترن، برگ بو، عناب، مریم نخودی، بادرنجبویه، بداغ، سوداغ، گل داغی، رز محمدی، به لیمو، شیر خشت، سنجد، زرشک و زالزالک است.

وی تصریح کرد: درختان میوه کاشته شده در بوستان همچون آلو، آلبالو، گردو، به، پرتقال، انار و سیب و همچنین درختان کاشته شده در بوستان همچون سرو نقره ای، کاج تهران، بلوط، زبان گنجشک، جی ان، توت، عرعر، بید فری، زیتون و درختچه های کاشته شده در بوستان شامل یوکا، یاس هلندی، پامپاس گراس، ارغوان، طاووسی، توری و انواع رز و گل های فصلی وجود دارد.

محمدی به موضوع آبیاری نیز اشاره کرد، گفت: آبیاری ویژه ای برای فضای سبز این بوستان طراحی شده به طوری که درختان این مجموعه به شکل آبیاری مکانیزه صورت می گیرد که با این طراحی شاهد کاهش ۴۰ درصدی حجم آب مصرفی خواهیم بود که شهروندان از مسیر دریاچه شهدای خلیج فارس و بوستان چیتگر می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر از این مجموعه بهره مند شوند.

جابجایی پایه های برق معارض در بافت فرسوده منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: در راستای سیاست های منطقه مبنی بر رسیدگی و حل مشکلات محلات، جابجایی تیر های برق معارض توسط شهرداری منطقه ۱۳ با همراهی شرکت توزیع نیروی برق در بافت فرسوده ناحیه یک آغاز شده است.

محمد هادی علی احمدی با اشاره به اهمیت ساماندهی پایه های چراغ برق مزاحم در معابر برای توسعه خدمات شهری و توجه به حقوق شهروندی گفت: حدود ۱۱۰ تیر چراغ برق معارض در بافت فرسوده ناحیه یک وجود دارد که جابجایی ۹۰ مورد با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ و شرکت توزیع برق، انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۳ همچنین اظهار کرد: در فاز نخست بر اساس توافق انجام شده ۵۰ عدد تیر چراغ برق جانمایی می شود.

علی احمدی گفت :جانمایی ناصحیح تیرهای برق کوچه ها یکی از مشکلات بافت های فرسوده پایتخت است که معابر را، با وجود عقب نشینی پلاک های مجاور محور، در حالت نفوذ ناپذیری نگاه می‌دارد و تردد را برای خودروهای امدادی در شرایط خاص و بحرانی، سخت و یا ناممکن می‌سازد و انتقال مصالح و ادوات ساخت و ساز پلاک های در دست نوسازی را در میانه یا امتداد معابر با مشکل مواجه می‌کند.

شهردار منطقه ۱۳ ضمن تقدیر از اقدامات متعهدانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ابراز امیدواری کرد که با حمایت های دولت و تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، سایر تیرهای برق معارض باقی‌مانده در معابر بافت فرسوده نیز به نحو مطلوبی ساماندهی شوند و این امر به عنوان الگویی موفق از مدیریت هماهنگ شهری برای سایر اقدامات مشابه دستگاه های خدماتی و زیرساختی معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه خروج بافت های فرسوده از شرایط نابسامان کنونی، متضمن اقدامات متعددی است که از آن جمله می توان به افزایش نفوذپذیری معابر جهت تسهیل تردد نام برد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر کوچه زعفرانی در خیابان صفا و کوچه های باقر قاسمی و کاهه در خیابان ثارالله در اولویت این اقدام قرار دارد.

توجه به پروژه‌های ناتمام و بافت فرسوده در محلات منطقه ۸

سید جعفر تشکری هاشمی از اعضای شورای شهر در نشست تخصصی با شهردار منطقه هشت در خصوص موضوعات شهری گفت: منطقه هشت از ظرفیت‌ها خوبی برخورداراست و می‌توان این منطقه را قطب گردشگری شرق تهران نامید.

وی با توجه به قرار گرفتن منطقه هشت در مسیر و خطوط‌های ترافیکی، بر افزایش و توسعه اقدامات عمرانی و ترافیکی تاکید کرد و ادامه داد: با این اقدامات، خدمات شهری و رضایتمندی شهروندی بیشتر خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید تلاش کنیم که به نیازهای شهروندان بیش از پیش توجه کنیم و توجه به پروژه‌های فرامنطقه که جز تاکیدات شهردار منطقه است باید در اولویت قرار گیرد تا در پیشگاه خدا و مردم روسفید باشیم.

در ادامه این نشست ناصر امانی عضو و نایب رئیس کمسیون برنامه و بوجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار منطقه هشت از انتخاب‌ها خوب شهردار پایتخت است، به عنوان نمایندگان مردم در شهراولویت خدمات را به پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محلات خصوصا محلات کم‌برخوردار قرار دهیم.

در این‌ جلسه شهردار منطقه هشت بعد از ارائه گزارشی از نحوه خدمت‌رسانی و تبریک ایام دهه کرامت گفت: حدود ۱۱ درصد (۱۴۳ هکتار) از بافت منطقه هشت فرسوده است که تاکنون ۶۰ درصد نوسازی شده است.

فاطمه تنهایی افزود: ناحیه سه شهرداری منطقه۸ شش محله کاملا فرسوده دارد که امیدواریم با تسهیلات و قانون‌گذاری در شورای اسلامی شهر تهران، این شش محله در دستور کار قرار گیرد.

مراسم پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا (ع) در ساختمان ستادی منطقه ۱۹

به مناسبت دهه کرامت مراسم پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور خادمین بارگاه ملکوتی شمس الشموس، در ساختمان ستادی منطقه ۱۹ برگزار شد و حال و هوای معنوی خاصی به کارکنان این منطقه بخشیدند.

در این مراسم که با حضور پرشور و استقبال کارکنان و مدیران حوزه های ستادی برگزار شد، مشتاقان امام رئوف با استقبال گرم از خادمان حرم رضوی به ابراز ارادت به امام رضا (ع) پرداخته و راز و نیاز خود را با پرچم متبرک رضوی در میان گذاشتند.

حاضرین با درونی آکنده از محبت اهل بیت (ع)، دل‌های خود را روانه مشهدالرضا کرده و از راه دور  با قلبی آکنده از عشق با  امام خود تجدید بیعت کردند.

در این مراسم زمزمه صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و نوحه سرایی از سوی خادمیاران، توفیق زیارت از راه دور را نصیب تمامی حاضران کرد.

آغاز عملیات احداث بوستان سردار سلیمانی در منطقه ۱۷

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بوستان سردار سلیمانی خبر داد.

هادی حق بین ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بوستان سردار حاج قاسم سلیمانی واقع در ناحیه دو منطقه ۱۷ یادآور شد: این بوستان ۱۳ هزار مترمربعی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ظرف مدت سه ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان آنکه زمین تملک شده به منظور احداث بوستان قبلا باغ بوده، افزود: با تصمیم مدیریت شهری و سازمان فضای سبز و پارک ها مقرر شد پروژه احداث این بوستان که مزین به نام سردار دلها شده توسط سازمان عمرانی مناطق اجرا شود.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، در حال حاضر عملیات خاکبرداری و هموارسازی زمین بوستان به موازات اجرای عملیات رفع معارض ادامه دارد.

بوستان سردار سلیمانی دارای یک آبنمای دو طبقه، زمین بازی، فضای سبز و مسیر پیاده روی خواهد بود. بهره برداری از این بوستان که در نزدیکی بوستان بهاران قرار دارد، سرانه فضای سبز منطقه ۱۷ را افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه بیست و دو تهران شهرداری منطقه سیزده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شورای اسلامی شهر تهران استقبال شهروندان عرضه بهداشتی دام بافت فرسوده شهرداری منطقه شهرداری تهران برق معارض بوستان سمن ها احداث بوستان تهران شهردار شهردار منطقه بوستان سردار محله صادقیه منطقه هشت جایگاه ها ایمن سازی فضای سبز دام زنده منطقه ۱۳ امام رضا سازی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود