Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا امروز با «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آساوبایف هدف از سفر خود به کشورمان را تاکید بر بهره برداری حداکثری از مسیرهای ترانزیتی ایران برای انتقال کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اروپا عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت جدید منطقه اظهار داشت: هم اکنون حجم حمل و نقل کالا از آسیای مرکزی به اروپا از طریق دریای خزر و جمهوری آذربایجان بیش از ظرفیت آن می باشد و لذا مسیرهای عبوری از ایران هم اکنون بسیار مورد توجه هستند.

صفری نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری ها با تراسیکا اظهار داشت: مسیرهای ریلی و جاده ای ایران در زمره مطمئن ترین مسیرهای حمل ونقلی هستند، زیرساخت ها آماده است و ظرفیت های چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت تسهیلِ ترانزیت بین المللی کالاها بویژه در شرایط فعلی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص تسهیل در صدور روادیدِ رانندگان کشورهای عضو تراسیکا برای عبور از مسیرهای ترانزیتی ایران تاکید کرد: وزارت امور خارجه آماده هرگونه همکاری در این زمینه می باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

صفری همچنین از دبیرکل خواست صدور روادیدِ رانندگان ایرانی برای عبور از این کشورها تسهیل شود.

شایان ذکر است، کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا در سال ۱۹۹۸ با عضویت ۱۲ کشور ایجاد شد و مقر آن در باکو است.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان سیزدهمین عضو در سال ۲۰۰۹ به این کریدور مهم بین المللی پیوست.

کد خبر 5511577 محمد مهاجرانی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان باکو وزارت امور خارجه دریای خزر مهدی صفری ایران حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی هندوستان سازمان انرژی اتمی دولت سیزدهم آژانس بین المللی انرژی اتمی هیئت دولت امور خارجه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی آیت الله خامنه ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا ترانزیت جاده ای ۹ برابر ترانزیت ریلی است؟
  • تلاش نفوذی ها برای خروج راه آهن از ریل توسعه و مشارکت مردمی
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ام باپه: مطمئن هستیم که به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهیم کرد