Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:31:15 GMT

مساجد نقش مهمی در خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمن دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۳۵۸۷

مساجد نقش مهمی در خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمن دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز شنبه در جلسه مشترک با مسئولان امور مساجد شهرستان‌های ورامین و قرچک  اظهار داشت: بسیاری از تحولات جامعه از دوران مبارزات انقلابی مردم علیه رژیم ستم‌شاهی، هماهنگی امورات مربوط به اعزام نیروهای داوطلب برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و پشتیبانی‌های جبهه‌های جنگ، در مساجد صورت گرفت و این نشان از کارآمدی و بالندگی این اماکن مقدس در حوزه‌های مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مسجد فقط مکانی برای عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال نیست بلکه به عنوان یکی از امن‌ترین اماکن، می‌تواند بستر ساز بسیاری از تحولات در حوزه‌های مختلف باشد که امروز شاهد بسیاری از این نقش‌آفرینی‌ها در جامعه اسلامی با حضور پرشور جوانان و نوجوانان انقلابی و جهادی هستیم.

فاتحی‌نژاد گفت: همگان شاهدند که در ایام شیوع ویروس کرونا، مساجد با بسیج تمامی امکانات و ایجاد هم‌افزایی در بین نیروهای جهادی و خیرّین و با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه، توانستند تهدید کرونا را به فرصتی مغتنم برای دستگیری از نیازمندان تبدیل کنند و این همدلی، برکت این اماکن مقدس به فرهنگ عموم جامعه تبدیل شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات تابستان و آغاز اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: مردم به مساجد و فعالان در آن اعتماد کامل داشته و فرزندان خود را بدون دغدغه و نگرانی به این مکان مقدس می‌فرستند و این فرصتی مناسب برای مسئولان است تا بتوانند با اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی، ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت، راه را بر شبیخون فرهنگی دشمنان که نسل آینده ساز ایران اسلامی را هدف قرار داده، مسدود کنند.

فرماندار قرچک تأکید کرد: بی‌شک ، هر میزان که در حوزه مساجد سرمایه‌گذاری شود، به همان مقدار ریشه‌های اعتقادی و باوردهای دینی جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی مستحکم‌تر شده و آنان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مصون‌تر می‌شوند.
قرچک با  ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها مسجد گذران اوقات فراغت قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد گذران اوقات فراغت قرچک مسجد گذران اوقات فراغت قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود