Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:55:20 GMT

زیست بوم اشتغال استان خراسان جنوبی تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۳۷۵۶

زیست بوم اشتغال استان خراسان جنوبی تدوین می‌شود

گروه استان‌ها- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: زیست بوم اشتغال باید به صورت شفاف برای استفاده دستگاه‌های اجرایی استان تبیین شود و بانک‌ها نیز تسهیلات مربوط به اشتغال را از طریق بانک مرکزی پیگیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، جواد اشرفی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت: باید با اقدامی جهادی، انقلابی و عملیاتی بتوانیم اشتغال پایدار و تعیین شده را محقق کنیم تا شرمنده شهروندان استان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جمع حاضر اگر برای اشتغال استان دغدغه دارد و می‌خواهد در این زمینه کار و فعالیت مثبتی انجام دهند باید تمام قد پای کار بیایند تا در فضای مثبت بین دستگاهی این گره بزرگ را باز کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مطلوب استان، ورای وظیفه سازمانی و شرعاً و اخلاقاً در راستای ایجاد اشتغال اقدام کنیم تا مدیون مردم و جامعه نباشیم.

بستر اشتغالزایی برای معتادان بهبودیافته در استان گیلان فراهم نیستطرح‌هایی برای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در رومشکان/ از ایجاد شهرک صنعتی تا تولید ماهیان خاویاریروایت تسنیم از اشتغالزایی جوانان در روستای‌ عباس‌آباد نطنز/ روستایی که در تولید بذر گل‌های وارداتی خودکفا شد‌

اشرفی متذکر شد: در کمیته‌ای تخصصی با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی به صورت مجزا بررسی شود تا موضوع با سرعت بالاتری پیگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: میزان اشتغالزایی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جهت پروژه‌ای بودن، باید مجدداً مورد پالایش قرار گیرد و در این زمینه اگر نیاز به مکاتبه با امضا استاندار و یا پیگیری از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است، اقدامات لازم انجام شود تا حقی از استان در این حوزه ضایع نشود.

وی تصریح کرد: موضوع مرزنشینان و تبصره 16 باید ظرف یک هفته به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا طرح‌های مرتبط از حوزه‌های راه و شهرسازی و بانک‌ها در این زمینه ارائه شوند.موضوع مرزنشینان و تبصره 16 منابع اعتباری خوبی از محل طرح هدفمندی یارانه‌ها دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، غیبت برخی مدیران در این جلسه را غیرموجه خواند و خاطرنشان کرد: شخص مدیر دستگاه و یا نماینده تام الاختیار وی باید در این جلسه حضور مستمر داشته باشند.

اشرفی متذکر شد: زیست بوم اشتغال که در سطح ملی به تصویب رئیس جمهور نیز رسیده باید به صورت شفاف و متقن جهت استفاده دستگاه‌های اجرایی استان تبیین شود.

وی عنوان کرد: میزان اشتغال تعیین شده برای دستگاه اجرایی تعهدآور است و در طول سال جاری این موضوع را مورد مطالبه قرار می‌دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: بانک‌ها مکلفند تسهیلات مربوط به اشتغال را از طریق بانک مرکزی پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 252/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴