Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@13:52:27 GMT

حدود ۹۰ درصد داروی کشور تولید داخل است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۳۸۶۹

حدود ۹۰ درصد داروی کشور تولید داخل است

مدیرعامل شستا گفت: حدود ۹۰ درصد داروی کشور در داخل تولید و مابقی وارداتی است.

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم بازیان با اشاره به لزوم اقدام جهادی در پیشبرد مأموریت‌ها در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا گفت: افق اندیشه ملت ایران همانی است که مقام معظم رهبری تبیین می‌کنند و ما نباید به کمتر از آن در حوزه‌های مختلف قانع شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس وظیفه داریم آینده را بسازیم. همانگونه که ما امروز متأثر از رفتار نسل‌های گذشته هستیم.

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها از کلیدواژه‌هایی همچون جهاد اقتصادی، تولید، جهش تولید، دانش بنیان و غیره استفاده می‌کنند. اخیراً در سخنان خود اشاره داشتند درگیر جنگ اقتصادی هستم. باید متوجه باشیم که ما پیشگامان این عرصه هستیم و برای نقش‌آفرینی در این جنگ برنامه‌ریزی مناسب و اقدام جهادی کنیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به اهمیت تولید در کشور تشریح کرد: شستا یک مجموعه تولیدی است که بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده در آن سرمایه دارند. در برخی از صنایع مانند صنعت دارو تعیین کننده هستیم اما کافی نیست و باید جایگاه خود را ارتقا دهیم. امروز باید در جنگ اقتصادی حضورمان در تولید، جهادی و هوشمندانه باشد.

وی با اشاره بر لزوم رفع موانع تولید در شرکت‌ها تصریح کرد: امروز باید مشکلات و موانع تولید را خودمان برطرف سازیم. دشمن بر اقتصاد کشور خیمه زده و امنیت اقتصادی را تضعیف کرده است. باید با تلاش و اقدام جهادی اقتصاد کشور را از هرگونه آسیبی مصون نگهداریم.

بازیان با اشاره به لزوم تحول در تولید اظهارکرد: تحول در امر تولید اجتناب‌ناپذیر است و این راه را باید با برنامه‌ریزی راهبردی دنبال کنیم. هلدینگ‌ها و شرکت‌ها بازوهای تحولی شستا هستند و با یکپارچگی در فهم مسائل و ایجاد اتحاد و انسجام در ستاد و صف باید تحول را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به نقش حاکمیتی و ملی هلدینگ دارویی شستا افزود: امروز نقش ملی ما در حوزه دارو چه در مواد اولیه چه در محصول نهایی باید توسعه یابد. حدود ۹۰ درصد داروی کشور در داخل تولید و مابقی وارداتی است. هلدینگ دارویی شستا باید با ارتباط با دانشگاه و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در فراهم‌سازی بستر لازم جهت تولید داروهای وارداتی نقش‌آفرینی کند. این امر نیاز به اندیشه و تفکر و برنامه‌ریزی راهبردی دارد. دوران کرونا نشان داد که می‌شود نشدها را به واقعیت تبدیل کرد.

مدیرعامل شستا با اشاره بر لزوم تعریف و اجرای پروژه‌های ایجادی و توسعه‌ای در شرکت‌های دارویی شستا گفت: نهضت نوسازی و به‌سازی صنعت باید ناظر به یک بازه زمانی حداقل پنج ساله انجام شود. این امر قطعاً باعث افزایش بهره‌وری در تیپیکو خواهد شد.

وی بر توجه به شناخت فرصت‌های صادرات تاکید داشت و افزود: حتماً در تیپیکو باید به صادرات و تولید محصولات صادراتی فکر کنیم. شناخت فرصت‌ها و بهره‌مندی از بازار منطقه از مأموریت‌های هلدینگ دارویی شستا است.

بازیان اظهار کرد: ظرفیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های دارویی شستا مغفول مانده و باید با برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیک از این پتانسیل استفاده بهینه کرد. این مهم مستلزم بررسی بسترهای همکاری و برنامه‌ریزی مدون جهت هم‌اندیشی و همکاری گسترده با شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تولید داروهای خاص و وارداتی ناظر به اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: نوآوری در تولید و رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان در صدر اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ناظر به تحول در شرکت‌های دارویی تابعه شستا در سال‌های پیش رو خواهد بود.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم برخورد قاطع با فساد اظهار کرد: فساد در هر سطح و موقعیتی باید جزو خطوط قرمز مدیران باشد. برخورد با فساد بایستی در هر شرایطی از اولویت‌ها و دور کردن مظاهر فساد در اراده متین مدیران ما قرار گیرد.

لازم به ذکر است هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین متشکل از حدود ۲۵ شرکت، تولید حدود ۴۰ درصد محصولات دارویی بازار و حدود ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی را برعهده دارد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دارو ایران برنامه ریزی دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو ناصر اسکندری در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، افزود: ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در تابستان سال گذشته در حالی به ۹۸ درصد رسیده است که میانگین جهانی این رقم در حدود ۹۵ درصد است و در تلاشیم امسال نیز نیروگاه‌های حرارتی را با آمادگی بالایی در مدار تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در پایان سال گذشته با افزایش دو دهم درصدی به ۳۹.۳ درصد رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته سوخت مصرفی نیروگاه‌ها در حالی ۲.۹۱ درصد افزایش یافته که میزان تولید برق این واحدها به دلیل افزایش راندمان نیروگاه‌ها بیش از این رقم بوده است.

اسکندری یادآور شد: تنها در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۱۴ واحد بخار سیکل‌ترکیبی جدید به ظرفیت دو هزار و ۱۷۱ مگاوات بدون مصرف سوخت جدید وارد مدار شده است که از محل احداث این واحدها سالانه ۳.۲ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی شده و شاهد رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در ابتدای امسال ۲.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: روند افزایش نیاز مصرف در ابتدای امسال رشد ۵.۵ درصدی داشته و با توجه به اینکه در سال جدید نیاز مصرف برق کشور رشد شتابانی دارد، باید آمادگی بیشتری برای تولید برق مورد نیاز مشترکان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قابلیت تولید در نیروگاه‌های حرارتی را باید به ۵۲ هزار مگاوات برسانیم، اضافه کرد: این رقم از طریق پروژه‌های جدید نیروگاهی، طرح‌های رفع محدودیت و افزایش آمادگی در نیروگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد که در همین راستا از مهرماه سال گذشته حدود ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد از فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش مطابق برنامه آغاز شده و بیش از ۹۸ درصد از برنامه‌های تعمیراتی شروع شده نیز به پایان رسیده است و تا چند روز آینده با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور این واحدها آماده تولید برق مورد نیاز مشترکان در پیک تابستان امسال خواهند بود.

کد خبر 6094611 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد